Τίτλος | Συγκριτικό Δίκαιο Θρησκευμάτων (Χριστιανισμός – Ισλάμ) / Comparative Law of Religions |
Κωδικός | Υ802 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Νικόλαος Μαγγιώρος |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600012732 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 39
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 8 | 4 | 5 |
Τίτλος | Συγκριτικό Δίκαιο Θρησκευμάτων (Χριστιανισμός – Ισλάμ) |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600165661
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | |
Όροφος | - |
Αίθουσα | Εξ αποστάσεως (900) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 12:00 έως 15:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600165661
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος:
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Ιταλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- αναλύουν τους τρόπους με τους οποίους οι συγκεκριμένες θρησκείες και οι θρησκευτικοί θεσμοί είναι δομημένοι και οργανωμένοι
- εξηγούν και να αξιολογούν παραδοσιακές και εξελισσόμενες μορφές θρησκευτικών πεποιθήσεων και πρακτικών
-διαχειρίζονται τους τρόπους αλληλεπίδρασης μεταξύ των θρησκειών και των κοινωνιών, τόσο στην ιστορία όσο και στο σύγχρονο κόσμο.
-επαναπροσδιορίζουν το ρόλο της θρησκείας στη δημόσια σφαίρα όπως αυτός διαμορφώνεται από το πολιτειακό δίκαιο, τη θεωρία για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ευρωπαϊκές πολιτιστικές αξίες.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα προσεγγίζει συγκριτικά το δίκαιο με το οποίο οι δυο θρησκευτικές κοινότητες, η χριστιανική και η μουσουλμανική, αφενός ρυθμίζουν την εσωτερική τους οργάνωση και διοίκηση, αφετέρου προσδιορίζουν την σχέση τους με το κράτος, έτσι ώστε να αναδειχθούν ομοιότητες και διαφορές. Ιδιαίτερη αναφορά θα γίνει στο ατομικό δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας και στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην εσωτερική και διεθνή έννομη τάξη. Επίσης στο πλαίσιο αυτό θα εξεταστούν θέματα που αφορούν μεταξύ άλλων στις θεολογικές προϋποθέσεις του δικαίου των θρησκευμάτων, τις πηγές του, τη γένεση και την εξέλιξη των βασικών θεσμών διοίκησης και οργάνωσης των θρησκευτικών κοινοτήτων, τη σχέση της διοίκησης με τους πιστούς, το οικογενειακό και ποινικό δίκαιο και ευρύτερα τις σχέσεις με το κράτος και τη διεθνή κοινότητα.
Λέξεις Κλειδιά
Δικαιο, Θρησκεία, Κράτος, Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση PowerPoint κατά τη διάρκεια των διαλέξεων και emeils κατά την επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,6 | ✓ | ✓ | ✓ |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 65 | 2,6 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 18 | 0,7 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ✓ | ✓ |
Σύνολο | 125 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Ο βαθμός συμμετοχής των φοιτητών στην τάξη (συζήτηση, ερωτήσεις, παρατηρήσεις,παροχή πληροφοριών) αποτελεί σημαντικός δείκτης του ενδιαφέροντος του μαθητή και συνυπολογίζεται στα αποτελέσματα των εξετάσεων. Οι εξετάσεις είναι γραπτές ή προφορικές, σε μορφή εργασιών ή συνδυαστικά.
Ο βαθμός συμμετοχής των φοιτητών στην τάξη (συζήτηση, ερωτήσεις, παρατηρήσεις,παροχή πληροφοριών) αποτελεί σημαντικός δείκτης του ενδιαφέροντος του μαθητή και συνυπολογίζεται στην προβλεπόμενη τελική αξιολόγηση, η οποία γίνεται συνήθως προφορικά και συνυπολογίζονται οι γραπτές εργασίες.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κωνσταντίνος Παπαγεωργίου, Εκκλησιαστικό Δίκαιο, εκδόσεις Μπαρμπουνάκη, Αθήνα- Κομοτηνή 2013. Κωδικός Εύδοξου: 33074652.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ιερός νόμος του Ισλάμ και μουσουλμάνοι έλληνες πολίτες μεταξύ κοινοτισμού και φιλελευθερισμού, 2006, Εκδόσεις Σάκκουλα Α.Ε.
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-10-2020