Τίτλος | Το Βοσνιακό Ισλάμ. Ιστορία και εξέλιξη / The Bosnian Islam. History and Evolution |
Κωδικός | ΕΠ003 |
Σχολή | Θεολογική |
Τμήμα | Θεολογίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Αθανάσιος Αθανασιάδης |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600012767 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμ. Θεολογίας - Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών (ΕΚΜΣ 2016-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 39
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν | Εαρινό | - | 4 |
Τίτλος | Το Βοσνιακό Ισλάμ. Ιστορία και εξέλιξη |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600165687
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | |
Όροφος | - |
Αίθουσα | Εξ αποστάσεως (900) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 18:00 έως 21:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600165687
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος:
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Άλλη / Άλλες (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
• εμβαθύνουν στο φαινόμενο του Ισλάμ στα Βαλκάνια
• επικεντρώνονται στις προϋποθέσεις που διαμορφώνουν τα χαρακτηριστικά του Βοσνιακού Ισλάμ
• εγκολπώνονται την τοπική πολιτιστική ιδιαιτερότητά και την συν-διαμόρφωση ιδιαζόντων φαινομένων θρησκευτικότητας
• κατανοούν και ερμηνεύουν ιστορικά και θεολογικά τα φαινόμενα θρησκευτικότητας
• συγκρίνουν την μοναδικότητα της Βοσνίας ως μουσουλμανικό κέντρο των Βαλκανίων με άλλες εθνοθρησκευτικές κοινότητες του ευρύτερου γεωγραφικού χώρου
• εξετάζουν το φαινόμενο του Βοσνισμού και των συνεπειών του στην βοσνιακή κοινωνία
• Κατανοούν σε βάθος τις πνευματικές και θρησκευτικές προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες εξελίχθηκε το θρησκευτικό αυτό φαινόμενο στο χώρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης
• ευαισθητοποιούνται σε θέματα κουλτούρας και ετερότητας τόσο έναντι των συνοίκων Σέρβων και Κροατών όσο και ευρύτερα στο πολυπολιτισμικό ευρωπαϊκό περιβάλλον
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Κυρίαρχο στοιχείο του Βαλκανικού Ισλάμ όπως αυτό εμφανίστηκε
στις παρυφές του 20ΟΥ αιώνα προβάλλεται αναμφίβολα το
Βοσνιακό Ισλάμ. Στοιχεία πολιτικά και θρησκευτικά της γένεσης και
εξέλιξης του σε σχέση με το ευρύτερο σλαβικό και γειτονικό περιβάλλον
θα μελετηθούν στο εν λόγω μάθημα στο πλαίσιο γνωριμίας
των φοιτητών μας με τα Βαλκάνια
Λέξεις Κλειδιά
Βοσνία Ερζεγοβίνη, Βοσνιάκοι, Σερβοβόσνιοι, Βοσνιομουσουλμάνοι, Βοσνισμός, Ισλαμική Κοινότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιντεοδιαλέξεις
- Ήχος
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Κατά τη διδασκαλία του μαθήματος θα χρησιμοποιηθεί προτζέκτορας και πολυμεσικό υλικό, διαφάνειες, podcast κ.α.. Προβάλλονται επίσης και μαγνητοσκοπημένες ταινίες-ντοκιμαντέρ από εγκεκριμένα ραδιοτηλεοπτικά μέσα (BBC) για την πληρέστερη παρεχόμενη γνώση.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,6 | ✓ | ✓ | ✓ |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 35 | 1,4 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 24 | 1,0 | |||
Εξετάσεις | 2 | 0,1 | ✓ | ✓ | ✓ |
Σύνολο | 100 | 4 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται στη βάση προφορικών ερωτήσεων κατά την διάρκεια της φυσικής τους παρουσίας στην εξέλιξη του μαθήματος και κατά τη διάρκεια της προφορικής εξέτασης που ορίζεται από το Πρόγραμμα της εξεταστικής περιόδου. Οφείλουν να έχουν γνώσεις ιστορικές γεωγραφικές κοινωνικές θρησκευτικές των προϋποθέσεων που ορίζει το γνωστικό αντικείμενο του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αθανασιάδης Αθανάσιος, Ιδεατά έθνη στα Βαλκάνια, Η εθνογένεση των μουσουλμάνων της Βοσνίας, εκδ, Μυγδονία Θεσσαλονίκη 2016
Tanasković Darko, Neosmanizam. Povratak Turske na Balkanu, Beograd 2010
Athanasiadis Ath., «Islam as a way of defining the national identity of Bosnian Muslims», Occasional papers on religion in Eastern Europe (George Fox University),(November 2014), XXXIV, 5.
Bougarel X., "Bosnian Islam as 'European Islam'", Islam in Europe (Diversity, Identity and Influence), Budapest 2008
Atanasije Atanasiadis. Islamska dimenzija etnogeneze Bošnjaka. Istorijski tokovi i savremeno stanje, izd. Kalenić, Kragujevac 2015.
Balić Sm., Kultura Bošnjaka: muslimanska komponenta, Tuzla 1994
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Popović Al., Jugoslovenski Muslimani, Akvarius, Beograd 1990
Hadžijahić M., Poreklo bosanskih Muslimana, Sarajevo 1990
Bosna, Bošnjaštvo i Bosanksi jezik, Zbornik Radova, Matica Bošnjaka, 1993
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-10-2020