Τίτλος | ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΣΙΑΣ LATEX / Typing Mathematical Texts with LATEX |
Κωδικός | ΣΕΜ002 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Μαθηματικών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Θεοδώρα Βλάχου |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014617 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Μαθηματικών (2014-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 39
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Ελεύθερη Επιλογή | 1 | 1 | 2 |
Τίτλος | ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟΘΕΣΙΑΣ LATEX |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 2 |
Class ID | 600166660
|
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600166660
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=9222
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι φοιτητές του Τμήματος Μαθηματικών θα:
i) έχουν έρθει σε επαφή με τις βασικές λειτουργίες του LaΤeΧ όπως είναι η στοιχειοθεσία κειμένου, η εισαγωγή μαθηματικών τύπων, πινάκων και γραφικών εντός του κειμένου, η δημιουργία βιβλιογραφίας
ii) Μπορούν να χρησιμοποιήσουν το διαδίκτυο ως εργαλείο επίλυσης των προβλημάτων που προκύπτουν κατά τη συγγραφή μιας εργασίας
iii) Μπορούν να συγγράψουν οποιασδήποτε μορφής μαθηματικό κείμενο είτε αυτό είναι μια μικρή εργασία στα πλαίσια κάποιου μαθήματος, είτε μια διδακτορική διατριβή είτε ακόμα και σημειώσεις μαθηματικών που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
iv) Είναι σε θέση να γράψουν μια επιστημονική εργασία σύμφωνα με τα πρότυπα μορφοποίησης των μαθηματικών περιοδικών
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Ομαδική εργασία
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το σεμινάριο πραγματοποιείται σε έξι δίωρα μαθήματα. Το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος είναι το εξής:
1ο. Εισαγωγή στο LaTeX και δημιουργία εγγράφου.
Τι είναι το Latex, ποιος το δημιούργησε, πως λειτουργεί, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα χρήσης του, εγκατάσταση προγράμματος και δημιουργία εγγράφου, δομή εγγράφου, τύποι εγγράφου (π.χ. άρθρο, εργασία, διπλωματική, διδακτορικό, παρουσίαση), χρήση πακέτων (packages), γνωριμία με κάποια από αυτά
2ο. Μορφοποίηση κειμένου.
Ορισμός ενοτήτων ανάλογα με τον τύπο του εγγράφου (μέρη, κεφαλαία, υποκεφάλαια, ενοτήτες, παράγραφοι, πίνακας περιεχομένων, σελιδοποίηση, γραμματοσειρές, έμφαση κειμένου (bold type, italics type, υπογράμμιση, κ.α), στοίχιση κειμένου, αλλαγή παραγράφου και σελίδας, διαστήματα (μεταξύ λέξεων, γραμμών, παραγράφων), υποσημείωση, αναφορές, package{hyperref}, λίστες, περιβάλλον abstract, verbatim κ.α
3ο. Εισαγωγή μαθηματικών εκφράσεων-εξισώσεων. Θεωρήματα, ορισμοί, λήμματα, απόδειξη, βασικοί τελεστές και σύμβολα, αναδίπλωση εξισώσεων, περιβάλλον equation, matrix, array, gather, align, IEEEeqnarry κ.α
4ο. Δημιουργία πίνακα δεδομένων και εισαγωγή γραφικών. Περιβάλλον table, figure, k.a
5o. Εισαγωγή βιβλιογραφίας και δημιουργία βιβλιογραφίας (Bibtex)
6o. Beamer. Παρουσίαση εργασίας με διαφάνειες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Σεμινάρια | |||||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | |||||
Σύνολο |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές από το πρώτο κιόλας μάθημα καλούνται να γράψουν μια εργασία μόνοι τους. Η εργασία αυτή μπορεί να είναι κάποιο "ειδικό θέμα" που έχουν να ετοιμάσουν στο τρέχων εξάμηνο, ένα άρθρο της επιλογής τους ή ένα άρθρο που δίνεται από την υπεύθυνη του σεμιναρίου. Η εργασία στήνεται προοδευτικά παράλληλα με το περιεχόμενο του κάθε μαθήματος. Σε κάθε μάθημα υπάρχει επιπλέον υλικό για εξάσκηση.
Με την ολοκλήρωση της εργασίας και την διόρθωσή της χορηγείται από το τμήμα βεβαίωση παρακολούθησης του σεμιναρίου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Διαδυκτιακές Σημειώσεις
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-03-2020