Τίτλος | Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτική ηγεσία / Educational leadership |
Κωδικός | Π3019 |
Σχολή | Φιλοσοφική |
Τμήμα | Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 2ος / Μεταπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Κωνσταντίνος Τσιούμης |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014895 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής (2011-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 99
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Φιλοσοφία | Ελεύθερη Επιλογή | Χειμερινό/Εαρινό | - | 6 |
Παιδαγωγική | Υποχρ. Κατ΄ Επιλογήν Κατεύθυνσης | Εαρινό | - | 6 |
Τίτλος | Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης και Εκπαιδευτική ηγεσία |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Ώρες Συνολικά | 39 |
Class ID | 600167619
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας |
Όροφος | Υπόγειο 1 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ 7 (108) |
Ημερολόγιο | Δευτέρα 08:30 έως 11:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600167619
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=11694
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του συγκεκριμένου μαθήματος είναι οι συμμετέχουσες και οι συμμετέχοντες να αποκτήσουν βασικές γνώσεις για την οργανωση και διοίκηση της εκπαίδευσης και για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν, να κατανοήσουν τη σημασία της νομοθεσίας , της οργάνωσης και της διοίκησης της εκπαίδευσης για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου, να γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος και να αντιληφθούν τις λειτουργίες και τις ιδιαιτερότητές του, να αντιληφθούν τη σημασία της διευθυνσης του σχολείου και τη σχέση της με την επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους παράγοντες.Σημαντικό είναι ακόμη να προσεγγίσουν το ρόλο της ηγεσίας και τις διαστάσεις της για τη λειτουργία ενός εκπαιδευτικού οργανισμού, αλλά και να αποκτήσουν εικόνα για τις ιδιαίτερες διαστάσεις του. Μέσα από τη μελέτη συγκεκριμένων περιπτώσεων αποκτούν τη δυνατότητα , μέσω της προσομοιωσης, να παίρνουν θέση για τη διαχείριση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προβλημάτων.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διοικητική επιστήμη και Management
Ο ρόλος της διοίκησης στην εκπαίδευση
Οι έννοιες της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας
Θεωρητικές προσεγγίσεις -Πρότυπα Διοίκησης στην Εκπαίδευση (γραφειοκρατικό , ορθολογικό, των συστημάτων, συνεργατικό)
Προγραμματισμός στην εκπαίδευση
Η έννοια της ηγεσίας στην εκπαίδευση
Προσεγγίσεις -τύποι ηγεσίας στην εκπαίδευση
Το σχολείο ως οργανισμός
Το διδακτικό προσωπικό του σχολείο
Ο ρόλος του διευθυντή στη σχολική μονάδα
Η λήψη των αποφάσεων στη σχολική μονάδα.
Λέξεις Κλειδιά
Οργάνωση της Εκπαίδευσης, Διοίκηση της Εκπαίδευσης, Εκπαιδευτική Ηγεσία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση Power Point
Χρήση e-mail για επικοινωνία
Χρήση e-learning για εκπαιδευτικό υλικό.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,6 | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 50 | 2 | ✓ | ✓ | |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 40 | 1,6 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 20 | 0,8 | |||
Σύνολο | 149 | 6,0 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση γίνεται μέσω εργασίας και τελικής εξέτασης
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αννα Σαϊτη-Χρήστος Σαϊτης, Οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης, Εκδ. Αννα Σαϊτη, Αθήνα 2012.
Αναστασία Αθανασούλα-Ρέππα, Εκπαιδευτική Διοίκηση και Οργανωσιακή Συμπεριφορά., Ελλην , Αθήνα 2008.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Γεώργιος Παπακωνσταντίνου, Αρχές διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Εκπαίδευσης, Gutenberg , Αθήνα 2013.
Πέτρος Πασσιαρδής, Εκπαιδευτική Ηγεσία. Από την εποχή της ευμενούς αδιαφορίας στη σύγχρονη εποχή, Μεταίχμιο, Αθήνα 2014.
Ιωάννης Κατσαρος, Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης, ΥΠΕΠΘ-Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Αθήνα 2008.
Τελευταία Επικαιροποίηση
23-10-2020