Τίτλος | Μουσική ανάλυση Ι / Music analysis I |
Κωδικός | ΘΑ1004 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Μουσικών Σπουδών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600013901 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 105
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μουσικολογία/Μουσικοπαιδαγωγική | Υποχρεωτικό | 3 | 2 | 5 |
Σύνθεση | Υποχρεωτικό | 3 | 2 | 5 |
Τίτλος | Μουσική ανάλυση Ι |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600167656
|
Τμήμα | Διδάσκοντες |
---|---|
1. ΤΣΟΥΓΚΡΑΣ | Κωνσταντίνος Τσούγκρας |
2. ΧΑΡΔΑΣ | Κωνσταντίνος Χάρδας |
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 8 (317) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 15:00 έως 18:00 |
Κτίριο | Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 8 (317) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 12:00 έως 15:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600167656
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=10542
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Απαιτείται ικανοποιητική γνώση τονικής αρμονίας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να μπορεί ο φοιτητης να κατανοήσει τη μορφή και την αρμονία ενός μουσικού έργου του 18ου και πρώιμου 19ου αιώνα. Να μπορεί να εφαρμόσει τις γνώσεις του στην ανάλυση άγνωστων σε αυτόν έργων. Μέσω εκτεταμένης ανάλυσης και ακρόσης μουσικής να αναπτύξει τρόπους περιγραφής και αποτίμησης των αναλύσεών του.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αυτόνομη εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή στην έννοια της μουσικής μορφής και των στοιχείων της (μοτίβο, φράση, περίοδος, κλπ). Εισαγωγή στην αναγωγική μεθοδολογία και στην ιεραρχική οργάνωση της μορφής. Αναλυτική εφαρμογή και άσκηση στα αρμονικά ιδιώματα και στις μουσικές μορφές του 17ου και 18ου αιώνα (διμερείς και τριμερείς μορφές, αντιστικτικές μορφές, παραλλαγές, μορφή σονάτας, ρόντο, κα).
Λέξεις Κλειδιά
ανάλυση, μουσική μορφή, τονική αρμονία, ρυθμική αναγωγή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Ήχος
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Ιντερνετ και powerpoint. Σημαντική, ωστόσο, είναι και η χρήση του πιάνου όχι μόνο για να την εκτέλεση παραδειγμάτων, αλλά και κατά τη διαδικασία ανάλυσης των έργων. E-mail για την επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,3 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 36 | 1,2 | ✓ | ||
Φροντιστήριο | 36 | 1,2 | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ||
Καλλιτεχνική μελέτη/πρακτική | 36 | 1,2 | ✓ | ||
Σύνολο | 150 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Αξιολόγηση μέσω της μορφολογικής και αρμονικής ανάλυσης έργων πέρα από αυτά που αναλύθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος, καθώς και της καταγραφής της αναγωγικής διαδικασίας ενός αποσπάσματος μουσικού έργου.
Η διαδικασία αξιολόγησης αναφέρεται ρητά στο πρώτο μάθημα του εξαμήνου, ενώ, γίνεται διευκρίνιση γι αυτήν, όποτε θελήσουν οι φοιτητές, σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Berry, Wallace, Form in music: an examination of traditional techniques of musical form and their applications in historical and contemporary styles, Englewood Cliffs, N.J.: Prentice-Hall, 1986.
Walton, Charles W., Βασικές μουσικές φόρμες: μαθήματα μορφολογίας της μουσικής, Αθήνα: Orpheus Σ. & Μ. Νικολαϊδης, 1990.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-03-2021