Τίτλος | Εισαγωγή στη μουσική παιδαγωγική / εκπαιδευτική ψυχολογία / Introduction in music pedagogy / educational psychology |
Κωδικός | ΕΘ1002 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Μουσικών Σπουδών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600013879 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 66
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μουσικολογία/Μουσικοπαιδαγωγική | Υποχρεωτικό | 6 | 3 | 4 |
Σύνθεση | Υποχρεωτικό | 6 | 3 | 4 |
Τίτλος | Εισαγωγή στη μουσική παιδαγωγική / εκπαιδευτική ψυχολογία |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600167736
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 8 (317) |
Ημερολόγιο | Τρίτη 09:00 έως 12:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Υποβάθρου
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600167736
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα
• κατανοήσουν τους βασικούς θεωρητικούς άξονες της Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας και της Μουσικής Παιδαγωγικής και τις ιδιαιτερότητες προσέγγισής των στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
• συνδέσουν θεωρία με πράξη μέσω βιωματικής συμμετοχής σε μουσικές δραστηριότητες
• εξοικειωθούν με το σχεδιασμό και την οργάνωση εξελικτικά κατάλληλων μουσικών δραστηριοτήτων για το νηπιαγωγείο και το δημοτικό
• εξοικειωθούν με ζητήματα αναπτυξιακής ψυχολογίας, αξιολόγησης εκπαιδευτικού αποτελέσματος και διαμόρφωσης εξατομικευμένων προγραμμάτων.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αυτό εισάγει τους φοιτητές σε έννοιες απαραίτητες για την κατανόηση ζητημάτων μουσικής παιδαγωγικής και εκπαιδευτικής/αναπτυξιακής ψυχολογίας. Η μουσική παιδαγωγική αποτελεί εξειδίκευση της παιδαγωγικής και αφορά ζητήματα που προκύπτουν κατά τη διδασκαλία μουσικής. Η αναπτυξιακή ψυχολογία, που περιλαμβάνει και την εκπαιδευτική ψυχολογία, είναι η επιστημονική μελέτη του πώς και γιατί τα ανθρώπινα όντα αλλάζουν κατά τη διάρκεια της ζωής τους. Αφορά τόσο βρέφη και παιδιά, όσο και την εφηβεία, την ανάπτυξη των ενηλίκων, τη γήρανση και το σύνολο της ζωής. Εξετάζει την αλλαγή σε σωματική ανάπτυξη, γνωστική ανάπτυξη και την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτών των τριών διαστάσεων εντάσσονται κινητικές δεξιότητες, εκτελεστικές λειτουργίες, ηθική κατανόηση, γλωσσική απόκτηση, κοινωνική αλλαγή, προσωπικότητα , συναισθηματική ανάπτυξη, αυτο-αντίληψη και διαμόρφωση ταυτότητας. Η αναπτυξιακή ψυχολογία περιλαμβάνει μια σειρά τομέων, όπως η εκπαιδευτική ψυχολογία, η ψυχοπαθολογία των παιδιών, η εγκληματολογική αναπτυξιακή ψυχολογία, η παιδική ανάπτυξη, η γνωσιακή ψυχολογία, η οικολογική ψυχολογία και η πολιτισμική ψυχολογία. Σημαντικοί ψυχολόγοι του χώρου περιλαμβάνουν τους Urie Bronfenbrenner, Erik Erikson, Sigmund Freud, Jean Piaget, Barbara Rogoff, Esther Thelen και Lev Vygotsky.
Λέξεις Κλειδιά
Εκπαιδευτική Ψυχολογία, Μουσική Παιδαγωγική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
- Επιστημονικά Άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση οπτικοακουστικών μέσων στις διαλέξεις, ηλεκτρονική επικοινωνία σε όλη τη διάρκεια του εξαμήνου
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,3 | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 39 | 1,3 | ✓ | ||
Εκπόνηση μελέτης (project) | 39 | 1,3 | ✓ | ||
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ||
Σύνολο | 120 | 4 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Επίδοση στις ομαδικές δραστηριότητες και γραπτές εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Εκπαιδευτική ψυχολογία. Eggen Paul, Kauchak Don. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ, 2017,ΑΘΗΝΑ.
Μουσική Παιδαγωγική, μια Συστηματική Προσέγγιση με Εφαρμογές για την Προσχολική Ηλικία. Θεοχάρης Ράπτης, Edition Orpheus. 2015, ΑΘΗΝΑ
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Elliott, S., Kratochwill, T., LittlefieldCook, J., Travers, J., (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία: Αποτελεσματική Διδασκαλία, Αποτελεσματική Μάθηση. Μ. Σόλμαν, Φ. Καλύβα (μετάφρ.), Αθήνα:Gutenberg.
D. J. Hargreaves (2004). Η αναπτυξιακή ψυχολογία της μουσικής. Mετάφραση: Έφη Μακροπούλου. Fagotto, 2004
Slavin, R.E.,(2007).Εκπαιδευτική Ψυχολογία : Θεωρία και πράξη. Αθήνα: Μεταίχμιο
Small, C. (1977). Music, Society, Education. Wesleyan University Press, Hanover, NH, USA
Swanwick, K. (1979). A basis for music education. Routledge,London
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-03-2021