Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΙστορία της μουσικής (17ος-19ος αιώνας) / History of music (17th-19th century)
ΚωδικόςΙΠ1002
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013856

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 268
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΥποχρεωτικό214
ΣύνθεσηΥποχρεωτικό214

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΙστορία της μουσικής (17ος-19ος αιώνας)
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600167737

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοMusic Studies (Thermi)
ΌροφοςGroundfloor
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 9 (318)
ΗμερολόγιοWednesday 15:00 to 18:00
Τύπος Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΙΠ1004 Εισαγωγή στις μουσικές σπουδές
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στo πλαίσιo του μαθήματος αναμένεται ότι οι φοιτητές θα • κατανοήσουν τους θεωρητικούς και ιστορικούς άξονες της ιστορικής έρευνας • γνωρίσουν τα βασικά χαρακτηριστικά της ποιοτικής έρευνας • μάθουν διάφορους τρόπους συλλογής ποιοτικών δεδομένων • εξοικειωθούν με μεθοδολογικά και πρακτικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν από την εμπλοκή του ερευνητή στο πεδίο που μελετά • εξασκηθούν στην ανάλυση και την ερμηνεία ποιοτικών δεδομένων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα είναι εισαγωγικό, απευθύνεται κυρίως σε φοιτητές του 2ου ή 4ου εξαμήνου σπουδών. Παρέχει τις βασικές προκαταρκτικές γνώσεις για την Ιστορία της Μουσικής και λειτουργεί ως βάση και για άλλα μαθήματα του ειδικού τομέα της Ιστορίας της Μουσικής που προσφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος. Ως προς το περιεχόμενο, επιχειρείται μια γενική επισκόπηση της ιστορίας της μουσικής από τον πρώιμο 17ο μέχρι και τον όψιμο 19ο αιώνα. Η εξέταση της περιόδου αυτής γίνεται με παρουσίαση και ανάλυση επιλεγμένων ζητημάτων μουσικής υφής, τεχνικής σύνθεσης, ύφους και αισθητικής και με παράλληλη ακρόαση ανάλογων μουσικών αποσπασμάτων. Κύριος στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση και η αφομοίωση γνώσεων για την χρονολογική κατάταξη και ταξινόμηση των συνθετών, για τα βασικά είδη μουσικής σύνθεσης. Παράλληλα στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με θέματα μεθοδολογίας, αλλά και του τρόπου ιστορικής θεώρησης των διαφόρων φαινομένων κατά την πορεία εξέλιξης της μουσικής γραφής. Επίσης το μάθημα επιδιώκει και μια εξοικείωση με τους τρόπους τεκμηρίωσης της μουσικής ιστοριογραφίας. Τα μαθήματα συνοδεύονται από σχολιασμένη ακρόαση μουσικών έργων.
Λέξεις Κλειδιά
Ιστορία, Barock, Διαφωτισμός, Κλασικισμός, Ρομαντισμός, basso continuo, όπερα, οργανική μουσική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων160,5
Φροντιστήριο160,5
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων160,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών301
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η βαθμολόγηση των φοιτητριών/φοιτητών που θα δηλώσουν το μάθημα γίνεται είτε με γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου είτε με την αξιολόγηση γραπτής εργασίας, η οποία παρουσιάζεται υποχρεωτικά στο πλαίσιο του μαθήματος. Η εργασία πρέπει να είναι ατομική. Επειδή ο αριθμός εργασιών είναι περιορισμένος (15), κρίνεται απαραίτητο οι γραπτές δηλώσεις θεμάτων για εργασία να γίνονται εγκαίρως στην αρχή του εξαμήνου, συγκεκριμένα έως το 2ο μάθημα του εξαμήνου. Υπογραμμίζεται ότι για τους φοιτητές που επιλέγουν θέμα εργασίας, η παρουσία στο μάθημα είναι υποχρεωτική!
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ulrich Michels, Άτλας της Μουσικής, 2ος τόμος, μετάφραση και μουσικολογική επιμέλεια Ι.Ε.Μ.Α. Ινστιτούτο Έρευνας Μουσικής & Ακουστικής), εκδόσεις Φίλιππος Νάκας, 1994. 2. HEADINGTON CHRISTOPHER, "Ιστορία της Μουσικής. Από την αρχαιότητα μέχρι τον Μπετόβεν", Μετάφραση:ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ ΜΑΡΚΟΣ, έκδ. GUTENBERG, ΑΘΗΝΑ 2000, ISBN13 9789600104813.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1.Carter,Tim. The Cambridge History of Seventeenth-Century Music, Cambridge University Press, March 2008, https://doi.org/10.1017/CHOL9780521792738. 2. Glenn Stanley. "Historiography." Grove Music Online. Oxford Music Online. 2 Dec. 2011 http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/51674. 3. Rosen, Charles. The Classical Style: Haydn, Mozart, Beethoven, (New York 1971). 4. Rosen, Charles (1972 expanded 1997). The Classical Style. New York: W.W. Norton. ISBN 978-0-393-04020-3 (expanded edition with CD, 1997) 5. Newmann,William S. The Sonata in the Classic Era - The Second Volume of A History of the Sonata Idea. Chapel Hill: The University of North Carolina Press; 1963. 6. H. C. Robbins Landon, Beethoven. Sein Leben und seine Welt in zeitgenössischen Bildern und Texten, Ζυρίχη 1970. 7. Hanning, Barbara Russano; Grout, Donald Jay (1998 rev. 2006)- Concise History of Western Music. W.W. Norton & Company. ISBN 0-393-92803-9 (hardcover). 8. Grout, Donald Jay; Palisca, Claude V. (1996) - A History of Western Music, Fifth Edition. W.W. Norton & Company. ISBN 0-393-96904-5 (hardcover). 9. Jim Samson. "Romanticism." Grove Music Online. Oxford Music Online. 15.32016 http://www.oxfordmusiconline.com/subscriber/article/grove/music/23751. 10. Ringer, ed.: Man and Music: the Early Romantic Era (London, 1990) 11. Samson, Jim. ed.: Man and Music: the Late Romantic Era (London, 1991) 12. Daverio, J. Nineteenth-Century Music and the German Romantic Ideology (New York, 1993) 13. Rosen, Charles.The Romantic Generation (London, 1996) 14. Samson, Jim. The Cambridge History of Nineteenth-Century Music, Cambridge University Press, (Cambridge, 2002).
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-04-2022