Τίτλος | Τονική αντίστιξη-Στοιχεία φούγκας / Tonal counterpoint-fugue |
Κωδικός | ΘΑ1006 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Μουσικών Σπουδών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600013956 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 54
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Μουσικολογία/Μουσικοπαιδαγωγική | Επιλογής | 6 | 3 | 5 |
Σύνθεση | Υποχρεωτικό Κατεύθυνσης | 6 | 3 | 5 |
Τίτλος | Τονική αντίστιξη-Στοιχεία φούγκας |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600167755
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Τμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη) |
Όροφος | Ισόγειο |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 9 (318) |
Ημερολόγιο | Παρασκευή 11:00 έως 14:00 |
Τύπος Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600167755
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=10761
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις τονικής αρμονίας και αναγεννησιακής αντίστιξης
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο εργαστηριακό αυτό μάθημα γίνεται η συνθετική προσέγγιση των βασικών αρχών της οργανικής πολυφωνίας του 17ου-18ου αιώνα (ευρωπαϊκό μπαρόκ) με άξονα τη φούγκα ως την αντιπροσωπευτικότερη συνθετική πρακτική της εποχής. Oι φοιτητές πρέπει, με το πέρας του μαθήματος, να είναι ικανοί να συνθέσουν μία 3φωνη μικρή φούγκα (fughetta) σύμφωνα με τις τεχνικές και το στυλ της πολυφωνίας του Μπαρόκ (18ος αιώνας)
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αυτόνομη εργασία
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο εργαστηριακό αυτό μάθημα γίνεται η συνθετική προσέγγιση των βασικών αρχών της οργανικής πολυφωνίας του 17ου-18ου αιώνα (ευρωπαϊκό μπαρόκ) με άξονα τη φούγκα ως την αντιπροσωπευτικότερη συνθετική πρακτική της εποχής. Ειδικά εξετάζονται με μορφή ασκήσεων τα εξής: θεωρία και βασικές αρχές τονικής-αρμονικής αντίστιξης, είδη αντίστιξης, τεχνικές διανθισμού, είδη μίμησης, σύνθεση θέματος φούγκας, μελέτη της πραγματικής και τονικής απάντησης, σύνθεση αντιθέματος με διπλή αντίστιξη, οργάνωση και ανάπτυξη των επιμέρους στοιχείων της δομής της φούγκας (επεισόδιο, γέφυρα, έκθεση, ενότητα, stretto, κα). Για την κατανόηση των παραπάνω αναλύονται αντιπροσωπευτικά έργα ή αποσπάσματα έργων της εποχής. Στόχος του μαθήματος είναι η σύνθεση μιας τρίφωνης ολοκληρωμένης ενότητας φούγκας ή μιας πλήρους τρίφωνης οργανικής φουγκέτας.
Το μάθημα είναι εργαστηριακό με υποχρεωτική παρακολούθηση και υποχρεωτική παράδοση των ασκήσεων-εργασιών σε κάθε μάθημα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Ήχος
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,3 | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 36 | 1,2 | ✓ | ||
Καλλιτεχνική δημιουργία | 36 | 1,2 | ✓ | ||
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | ✓ | ||
Καλλιτεχνική μελέτη/πρακτική | 36 | 1,2 | ✓ | ||
Σύνολο | 150 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Μικρές εργαστηριακές ασκήσεις, γραπτή εξέταση στο τέλος
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Κent Kennan, Αντίστιξη, με βάση την πρακτική του 18ου αιώνα (Αθήνα: Παπαγρηγορίου – Νάκας, 2003)
- Κent Kennan, Αντίστιξη – Βιβλίο Ασκήσεων (Αθήνα: Παπαγρηγορίου – Νάκας, 2007)
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-03-2022