Τίτλος | ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. ΜΟΡΦΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ / AESTHETIC APPROACHES AND MODERN AND CONTEMPORARY ART COLLECTIONS MANAGEMENT POLICIES. ART FORMS IN THE PRIVATE AND PUBLIC SPACE |
Κωδικός | ΕΘΑΠΠΣΤ2 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Λουίζα Αυγήτα |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600019740 |
Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 23
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|
Τίτλος | ΑΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. ΜΟΡΦΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΟ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600169899
|
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600169899
- eLearning:
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές, με την ολοκλήρωση του μαθήματος, αναμένεται:
- να συσχετίζουν τη θεωρία της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης με τις πολιτικές διαχείρισης των συλλογών τέχνης και τις μουσειακές πολιτικές
- να γνωρίζουν την ιστορία και τις πολιτικές των ελληνικών ιδιωτικών και δημόσιων συλλογών και μουσείων τέχνης
- να διερευνήσουν τα ζητήματα που προκύπτουν σε σχέση με τη συλλογή και έκθεση σύγχρονων μορφών τέχνης
- να έρθουν σε επαφή με σύγχρονες εκθεσιακές πρακτικές και τη σχέση τους με την ψηφιακή τεχνολογία
- να διερευνήσουν τους τρόπους παρουσίασης και έκθεσης του έργου τους στον ιδιωτικό και τον δημόσιο χώρο.
- να διερευνήσουν ζητήματα που αφορούν την ένταξη του έργου τους σε ιδιωτικές και δημόσιες συλλογές
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μοντέρνα τέχνη και μουσείο/η ιστορία των αισθητικών προσεγγίσεων και των θεωρητικών προβληματισμών γύρω από τις έννοιες της πρωτοπορίας, της μαζικής κουλτούρας, της αναπαραγωγής, της συλλογής και της έκθεσης του έργου τέχνης/σύγχρονη τέχνη στον ιδιωτικό και δημόσιο χώρο/δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές, μουσεία και γκαλερί μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα: ιστορική αναδρομή, πολιτικές διαχείρισης συλλογών και αφηγηματικές πρακτικές/ζητήματα συλλογής και παρουσίασης μορφών σύγχρονης τέχνης όπως η περφόρμανς και τα ψηφιακά μέσα/σύγχρονες εκθεσιακές πρακτικές και ψηφιακή τεχνολογία.
Λέξεις Κλειδιά
μουσεία και συλλογές μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης, πολιτικές διαχείρισης συλλογών, ελληνικά μουσεία τέχνης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιντεοδιαλέξεις
- Ήχος
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Για τη διδασκαλία του μαθήματος απαιτούνται ηλεκτρονικοί υπολογιστές και συστήματα προβολής βίντεο και ήχου, καθώς γίνεται χρήση προγραμμάτων και εφαρμογών παρουσίασης (power point), προβολής βίντεο και ήχου, ίντερνετ, καθώς και της πλατφόρμας e-learning όπου αναρτάται το υλικό του μαθήματος (παρουσιάσεις, βιβλιογραφία, κτλ.). Για την επικοινωνία με τους φοιτητές χρησιμοποιείται το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και η πλατφόρμα του e-learning, η οποία χρησιμοποιείται και για την αξιολόγηση των φοιτητών.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 15 | 0,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 15 | 0,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 5 | 0,2 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 25 | 0,8 | ✓ | ✓ | ✓ |
Σύνολο | 60 | 2 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Για την αξιολόγηση των φοιτητών λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω: * παρουσία και συμμετοχή στις διαλέξεις του μαθήματος (20%) * παρουσία και συμμετοχή στις σχετικές προγραμματισμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες (επισκέψεις σε μουσεία, συνέδρια, εκδηλώσεις, κτλ.) (10%) * συγγραφή και παρουσίαση εργασιών, διεξαγωγή ασκήσεων κτλ. (20%) * τελική εργασία (50%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-07-2020