Τίτλος | ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥ ΠΟΛΥΜΕΡΩΝ / Techniques for the Synthesis and Characterisation of Polymers |
Κωδικός | Κ407 |
Σχολή | Θετικών Επιστημών |
Τμήμα | Χημείας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 40002712 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ-Τμήμα Χημείας (2016-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 64
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ | Προαιρετικό | 7 | 4 | 5 |
ΧΗΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΗΛΕΚΤΡΟΧΗΜΕΙΑ | Προαιρετικό | 7 | 4 | 5 |
ΧΗΜΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ-ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΕΦΑΡΜΟΓΕΣ | Προαιρετικό | 7 | 4 | 5 |
ΧΗΜΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ | Επιλογής Κατεύθυνσης | 7 | 4 | 5 |
Τίτλος | ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥ ΠΟΛΥΜΕΡΩΝ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 4 |
Class ID | 600170694
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600170694
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Για να μπορέσει ένας φοιτητής/μία φοιτήτρια να παρακολουθήσει με επιτυχία το μάθημα αυτό απαιτούνται γνώσεις μακρομοριακής χημείας, που προσφέρονται από το αντίστοιχο μάθημα. Επίσης, εφόσον πρόκειται κυρίως για εργαστηριακό μάθημα, απαιτούνται γενικότερες γνώσεις και δεξιότητες χρήσης εργαστηριακών συσκευών, καθώς και απαραίτητη εξοικείωση με χημικό εργαστήριο.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση, να
1. Συνθέτουν κάποιο πολυμερές με διάφορες τεχνικές, όπως πολυμερισμού μάζας, διαλύματος, αιωρήματος ή γαλακτώματος.
2. Κατανοούν τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στη σύνθεση πολυμερών με μηχανισμό σταδιακού ή αλυσιδωτού πολυμερισμού.
3. Διακρίνουν με απλές χημικές διαδικασίες διάφορους τύπους πολυμερών καθώς και διαφόρους τύπους ινών.
4. Διενεργούν εργαστηριακές μετρήσεις ιδιοτήτων των πολυμερών, όπως το μέσο μοριακό τους βάρος, κ.α.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διεξαγωγή των ακόλουθων εργαστηριακών ασκήσεων:
1. Παρασκευή νάιλον-6,10 (με διαφασικό πολυμερισμό και την τεχνική του κορδονιού).
2. Παρασκευή αφρού πολυουρεθάνης (χρήση εμπορικών προϊόντων από δομικά υλικά).
3. Παρασκευή πολυ(μεθακρυλικού μεθυλεστέρα) με τεχνική πολυμερισμού γαλακτώματος και μηχανισμό ελευθέρων ριζών.
4. Παρασκευή συνθετικού ελαστικού Thiokol-A. Με τεχνική πολυμερισμού αιωρήματος και σταδιακό πολυμερισμό.
5. Παρασκευή ρητίνης ουρίας-φορμαλδεϋδης. Παρασκευή θερμοσκληραινόμενης ρητίνης και χρησιμοποίησής της ως κόλλα.
6. Ταυτοποίηση υφανσίμων ινών. Ταυτοποίηση με χημικές δοκιμασίες και με καύση διαφόρων τύπων φυσικών και συθετικών ινών.
7. Προσδιορισμός του μέσου μοριακού βάρους σε αριθμό γραμμικού πολυαιθέρα. Ανάλυση των ακραίων ομάδων (υδροξυλίων) και χρήση τους στον υπολογισμό του μέσου μοριακού βάρους πολυμερούς.
8. Προσδιορισμός του μέσου ιξωδομετρικού μοριακού βάρους πολυμερούς. Χρήση ιξωδομέτρων τριχοειδούς σωλήνα στην μέτρηση του εσωτερικού ιξώδους πολυμερούς και στη συνέχεια προσδιορισμός του μέσου μοριακού βάρους.
9. Βιβλιογραφική άσκηση. Εξοικείωση με πηγές αναζήτησης βιβλιογραφίας για κάποιο πολυμερές. Παρουσίαση των μεθόδων παρασκευής του, ιδιοτήτων και εφαρμογών του.
Λέξεις Κλειδιά
Σύνθεση πολυμερών, Χαρακτηρισμός πολυμερών, ίνες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Περιγραφή
Χρήση Η/Υ και του διαδικτύου στην παρουσίαση των εργαστηριακών ασκήσεων.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 13 | 0,5 | ✓ | ||
Εργαστηριακή Άσκηση | 30 | 1,2 | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 53 | 2,1 | |||
Εκπόνηση μελέτης (project) | 13 | 0,5 | ✓ | ||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 13 | 0,5 | |||
Εξετάσεις | 3 | 0,1 | |||
Σύνολο | 125 | 5 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Δεξιότητες, προσοχή και ενδιαφέρον κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργαστηριακών ασκήσεων.
2. Παράδοση τετράδιου με τις εργαστηριακές ασκήσεις, με τους απαραίτητους υπολογισμούς και τα αποτελέσματα των μετρήσεων.
3. Παράδοση και παρουσίαση σύντομης βιβλιογραφικής άσκησης.
4. Γραπτή εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
- Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γ.Π. Καραγιαννίδης, Ε.Δ. Σιδερίδου, Σύνθεση και Χαρακτηρισμός Πολυμερών. Εργαστηριακός οδηγός. Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη, 1999
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-03-2021