Τίτλος | ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ / SOIL SCIENCE |
Κωδικός | Ν017Υ |
Σχολή | Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος |
Τμήμα | Γεωπονίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό, 3ος / Διδακτορικό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Γνωστικό Αντικείμενο | ΓΕΩΠΟΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 420001761 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 358
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Υποχρεωτικό | 3 | 2 | 5 |
Τίτλος | ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 6 |
Class ID | 600173016
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Δασολογίας (Φοίνικας) - κτίριο γ |
Όροφος | - |
Αίθουσα | Αίθουσα Ασκήσεων Β (Ισόγειο) (584) |
Ημερολόγιο | Thursdsay 09:00 to 15:00 |
Κτίριο | Δασολογίας (Φοίνικας) - κτίριο γ |
Όροφος | - |
Αίθουσα | Αίθουσα Ασκήσεων Α (Ισόγειο) (583) |
Ημερολόγιο | Venerdì 10:00 to 13:00 |
Κτίριο | Γεωπονίας & Δασολογίας |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Γ (36) |
Ημερολόγιο | Martedì 08:00 to 10:00 |
Κτίριο | Δασολογίας (Φοίνικας) - κτίριο γ |
Όροφος | - |
Αίθουσα | Αίθουσα Ασκήσεων Α (Ισόγειο) (583) |
Ημερολόγιο | Martedì 10:00 to 16:00 |
Κτίριο | Δασολογίας (Φοίνικας) - κτίριο γ |
Όροφος | - |
Αίθουσα | Αίθουσα Ασκήσεων Β (Ισόγειο) (584) |
Ημερολόγιο | Martedì 12:00 to 15:00 |
Κτίριο | Γεωπονίας & Δασολογίας |
Όροφος | Όροφος 1 |
Αίθουσα | ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Γ (36) |
Ημερολόγιο | Mercoledì 11:00 to 13:00 |
Κτίριο | Δασολογίας (Φοίνικας) - κτίριο γ |
Όροφος | - |
Αίθουσα | Αίθουσα Ασκήσεων Β (Ισόγειο) (584) |
Ημερολόγιο | Mercoledì 09:00 to 15:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Υποβάθρου
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600173016
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: http://www.agro.auth.gr/
- eLearning (Moodle):
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Η κατοχή βασικών γνώσεων ανόργανης χημείας.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα:
1. Γνωρίζουν το έδαφος ως μέσον ανάπτυξης των φυτών.
2. Αναγνωρίζουν και κατανοούν τις διαφορετικές ιδιότητες (φυσικές, χημικές και βιολογικές) του εδάφους που επηρεάζουν την ανάπτυξη των φυτών.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Προέλευση-γένεση εδαφών (πετρώματα, ορυκτά, φυσική και χημική αποσάθρωση, παράγοντες εδαφογένεσης), εδαφική κατατομή, κύρια συστατικά των εδαφών. Χημικές-βιοχημικές ιδιότητες (πανίδα-χλωρίδα, οργανική ουσία, ορυκτολογία αργίλου, αντίδραση (pH), ρυθμιστική ικανότητα, ανταλλαγή ιόντων). Φυσικές ιδιότητες (κοκκομετρική σύσταση, θρόμβωση-διασπορά, δομή, αερισμός, θερμοκρασία). Εδαφικό νερό (μύζηση-δυναμικό-κίνηση). Αρχές ταξινόμησης-χαρτογράφησης εδαφών. Γονιμότητα εδάφους (χημεία, διαθεσιμότητα, πρόσληψη θρεπτικών στοιχείων). Αλληλεπίδραση εδάφους-φυτών. Το έδαφος ως στοιχείο του περιβάλλοντος. Διαχείριση εδαφών (διατήρηση-υποβάθμιση-βελτίωση φυσικών, χημικών-βιοχημικών ιδιοτήτων και γονιμότητας, όξινα, αλατούχα και νατριωμένα εδάφη, διάβρωση, σύγχρονες τάσεις διαχείρισης).
Λέξεις Κλειδιά
έδαφος, ιδιότητες του εδάφους (χημικές, βιοχημικές και φυσικές)
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Χρήση powerpoint και διαδικτύου (ιστοσελίδα, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, eLearning).
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 78 | ✓ | |||
Εργαστηριακή Άσκηση | 30 | ✓ | ✓ | ||
Φροντιστήριο | 20 | ✓ | |||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 10 | ✓ | ✓ | ||
Εξετάσεις | 2 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 140 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Υποχρεωτική παρακολούθηση των εργαστηριακών ασκήσεων.
Γραπτές εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Brady N.C., Weil R.R. 2011. Εδαφολογία. Εκδόσεις Έμβρυο, Αθήνα (κωδικός Εύδοξος: 12536597).
Παναγιωτόπουλος K. 2016. Εδαφολογία. Εκδόσεις Γαρταγάνης, Θεσσαλονίκη (κωδικός Εύδοξος:68397326).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σινάνης K., Κεραμίδας B. 2005. Σημειώσεις Εδαφολογίας. ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη.
Εργαστηριακές ασκήσεις του μαθήματος Εδαφολογία. 2020. ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-01-2021