Τίτλος | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ / SPECIAL INTEREST TOURISM |
Κωδικός | Ν133Ε |
Σχολή | Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος |
Τμήμα | Γεωπονίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 600014091 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογή της Άλλης Κατεύθυνσης | Χειμερινή | - | 5 |
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ | Επιλογής Κατεύθυνσης | Χειμερινή | - | 5 |
Τίτλος | ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 3 |
Class ID | 600173101
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Γεωπονίας & Δασολογίας |
Όροφος | Όροφος 2 |
Αίθουσα | ΑΙΘΟΥΣΑ "ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΟΥΣΤΑΜΠΑΣΙΔΗΣ" (279) |
Ημερολόγιο | Τετάρτη 15:00 έως 17:00 |
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
- Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600173101
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=6538
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
- Ιταλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της αγροτικής αναδιάρθρωσης είναι η μετάβαση από μια οικονομία που βασίζεται στην παραγωγή σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση. Η τελευταία περιλαμβάνει μια ποικιλία δραστηριοτήτων με προεξέχουσα τον τουρισμό. Βασικός στόχος του μαθήματος είναι η κατανόηση της φιλοσοφίας των ειδικών μορφών τουρισμού που αναπτύσσονται στην ύπαιθρο, αναλύοντας τα ειδικά και γενικά χαρακτηριστικά κάθε ειδικής μορφής τουρισμού, τη σύνδεση με τον αγροτικό χώρο καθώς και τις συγκρούσεις μεταξύ τουριστικών δραστηριοτήτων και πρωτογενούς τομέα. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα :
1. κατανοήσουν τη φιλοσοφία των ειδικών μορφών τουρισμού στην ύπαιθρο
2. κατανοήσουν το ρόλο των ειδικών μορφών τουρισμού στην τοπική ανάπτυξη
3. είναι ικανοί να τμηματοποιούν τους επισκέπτες στην ύπαιθρο ανάλογα με τα κίνητρα και τις προτιμήσεις τους
4. αναπτύξουν δεξιότητες ώστε να μελετήσουν-οργανώσουν δραστηριότητες ειδικών μορφών τουρισμού σε επίπεδο περιοχής και σε επίπεδο επιχείρησης
5. είναι σε θέση να αναπτύξουν ένα σχέδιο οικοδόμησης brand name για μια περιοχή
6. έχουν κατανοήσει τη σημασία της έννοιας της αειφορίας για τον τουρισμό και τις αγροτικές περιοχές
7. έχουν εξοικειωθεί με την έννοια της ψυχολογίας των επισκεπτών
8. γνωρίζουν τις πιθανές επιπτώσεις της τουριστικής ανάπτυξης στην τοπική ταυτότητα των αγροτικών περιοχών
9. διευρύνουν τα επαγγελματικά και ερευνητικά τους ενδιαφέροντα
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Αγροτική Αναδιάρθρωση και τουρισμός στην ύπαιθρο.
Ορισμοί και η συμβολή του τουρισμού στην αγροτική οικονομία και κοινωνία.
Αγροτικός χώρος και η “αίσθηση του τόπου”, τουριστικοί πόροι
Ο τουρισμός ως μοχλός οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης της υπαίθρου
Θεωρίες κινήτρων και ειδικές μορφές τουρισμού.
Αγροτουρισμός, ανοιχτά αγροκτήματα/ κοινωνικές φάρμες, μελισσοτουρισμός
Βιώσιμη ανάπτυξη στον αγροτικό χώρο και τουρισμός (φέρουσα ικανότητα)
Συμπεριφορά του επισκέπτη ως καταναλωτή
Η τουριστική υπηρεσία
Καταναλωτική εμπειρία και ειδικές μορφές τουρισμού
Ψυχολογία του επισκέπτη
Δημιουργώντας το brand name μιας αγροτικής περιοχής
Οινοτουρισμός
Πολιτιστικός Τουρισμός
Θρησκευτικός Τουρισμός
Οικοτουρισμός -Εθνικά Πάρκα
Τουρισμός γαστρονομίας
Τουρισμός φεστιβαλ
Τουρισμός MICE
Λέξεις Κλειδιά
εναλλακτικός τουρισμός, ύπαιθρος, αγροτική ανάπτυξη, τουριστική υπηρεσία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιντεοδιαλέξεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | ✓ | ✓ | ||
Σεμινάρια | 9 | ✓ | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 33 | ✓ | ✓ | ||
Φροντιστήριο | 13 | ✓ | ✓ | ||
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 4 | ✓ | ✓ | ||
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 39 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 3 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 140 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις
Συγγραφή και παρουσίαση ατομικών εργασιών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Κοκκώσης, Χ., Τσάρτας, Π. και Γκρίμπα, Ε. (2011) Ειδικές και Εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Ζήτηση και προσφορά νέων προϊόντων τουρισμού. Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ, Αθήνα.
Σωτηριάδης, Μ. και Φαρσάρη Ι. (2009) Εναλλακτικές και Ειδικές μορφές Τουρισμού. Σχεδιασμός management και marketing. Εκδόσεις INTERBOOKS, Αθήνα
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Παρταλίδου, Μ., 2017. Τουρισμός και “αγροτικό ιδεώδες”: Μύθος ή πραγματικότητα Πρότυπα ποιότητας και αξίες γύρω από τον αγροτικό τουρισμό, στο Τσάρτας,Π. & Λύτρας, Π. (επιμ),Τουρισμός, τουριστική ανάπτυξη. Συμβολές Ελλήνων επιστημόνων. Συλλογικό έργο Εκδόσεις Παπαζήση:Αθήνα
2. Ιακωβίδου, Ο., 2017. Εκτίμηση προβλέψεων για το μέλλον του αγροτικού τουρισμού στην Ελλάδα, στο Τσάρτας,Π. & Λύτρας, Π. (επιμ),Τουρισμός, τουριστική ανάπτυξη. Συμβολές Ελλήνων επιστημόνων. Συλλογικό έργο Εκδόσεις Παπαζήση:Αθήνα
3. Τουφεγγοπούλου, Α. 2017. Ο σχεδιασμός του οικοτουρισμού στην Ελλάδα: το ευρύτερο πλαίαιο ένταξης και η εφαρμογή του σε τοπικό επίπεδο μέσα από το παράδειγμα του Ζαγορίου, στο Τσάρτας,Π. & Λύτρας, Π. (επιμ),Τουρισμός, τουριστική ανάπτυξη. Συμβολές Ελλήνων επιστημόνων. Συλλογικό έργο Εκδόσεις Παπαζήση:Αθήνα
4. Χαρατσάρη, Χ. (2017). Ψυχολογία και Συμπεριφορά του Επισκέπτη. Εκπαιδευτικό Εγχειρίδιο που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του Έργου: «Recharging Greek Youth to Revitalize the Agriculture and Food Sector of the Greek Economy» (Πρόγραμμα εκπαίδευσης ενηλίκων «Εναλλακτικός Τουρισμός», συνεργασία της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής και του Rutgers University με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος).
5. Πάρις Τσάρτας, Περικλής Λύτρας (επιμ), 2017.Τουρισμός, τουριστική ανάπτυξη. Συμβολές Ελλήνων επιστημόνων. Συλλογικό έργο Εκδόσεις Παπαζήση:Αθήνα
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-01-2021