Τίτλος | ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ / SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF AGRICULTURAL RESOURCES |
Κωδικός | Ν509Ε |
Σχολή | Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος |
Τμήμα | Γεωπονίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 420001962 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογή της Άλλης Κατεύθυνσης | Χειμερινή | - | 5 |
ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | Επιλογής Κατεύθυνσης | Χειμερινή | - | 5 |
Τίτλος | ΑΕΙΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 5 |
Class ID | 600173220
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Γεωπονίας & Δασολογίας |
Όροφος | Όροφος 5 |
Αίθουσα | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (62) (39) |
Ημερολόγιο | Δευτέρα 08:00 έως 11:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600173220
- Στον ιστοχώρο του Τμήματος: http://users.auth.gr/~canagno
- eLearning (Moodle):
- OpenCourses (eClass):
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
- Ν014Υ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
- Ν017Υ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ
- Ν031Ε ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με οικολογικούς όρους.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα:
1. Αναγνωρίζουν το ρόλο και τη σημασία της "Αειφορίας" στη γεωργία και να κατανοήσουν με ποιους τρόπους η "Αειφορική Ανάπτυξη Γεωργικών Πόρων" μπορεί να συμβάλει στη λήψη ορθότερων αποφάσεων στη διαχείριση των αγροικοσυστημάτων.
2. Αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με ένα ευρύ φάσμα εννοιών "αειφορικής διαχείρισης φυσικών πόρων", τεχνικών και εργαλείων, τα οποία είναι χρήσιμα στην αειφορική διαχείριση των αγροικοσυστημάτων.
3. Αναπτύξουν κριτική σκέψη για την εφαρμογή της "Αειφορικής Ανάπτυξης Γεωργικών Πόρων" στις Γεωπονικές Επιστήμες.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Γενικές αρχές και ορισμοί. Εθνική στρατηγική και ευρωπαϊκή στρατηγική για την αειφορία. Διεθνείς συμβάσεις, διακρατικές συμφωνίες και συντονισμένες δράσεις που συμβάλουν στην αειφορία. Κατάταξη των φυσικών πόρων. Ενεργειακοί πόροι. Εθνική στρατηγική για τους ενεργειακούς πόρους. Ανθρακικό αποτύπωμα. Αποτελεσματικότητα χρησιμοποίησης φυσικών πόρων. Εθνική στρατηγική για τους φυσικούς πόρους. Βιοποικιλότητα ως πόρος. Εθνική στρατηγική για τη βιοποικιλότητα.
Λέξεις Κλειδιά
Αειφορική Γεωργία, Αγροοικοσυστήμα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιντεοδιαλέξεις
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση powerpoint.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 65 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Σεμινάρια | 15 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Φροντιστήριο | 30 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 6 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 20 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 4 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 140 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
100% γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Αναγνωστόπουλος Χ.Δ., Βερεσόγλου Δ.Σ., Γεράκης Π.Α., Καλμπουρτζή Κ.Λ. και Μαμωλος Α.Π. 2017. Αειφορική Ανάπτυξη Γεωργικών Πόρων. Εκδόσεις, Σύνχρονη Παιδεία (κωδικός Εύδοξος: 68369897)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Hester R.E. and Harrison R.M. 2005. Sustainability in Agriculture. RSC Publishing.
McNeely J.A. and Scherr S.G. 2003. Ecoagriculture: Strategies to Feed the World and Save Wild Biodiversity. Island Press.
Altieri M.A. 1998. Agroecology: The Science of Sustainable Agriculture. Westview Press, Inc.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-10-2020