Τίτλος | ΑΡΧΕΣ ΑΡΔΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΝΕΡΟ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ / IRRIGATION PRINCIPLES AND CROP WATER REQUIREMENTS |
Κωδικός | Ν034Ε |
Σχολή | Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος |
Τμήμα | Γεωπονίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Γνωστικό Αντικείμενο | ΓΕΩΠΟΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 420001778 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογής | Εαρινό | - | 4 |
Τίτλος | ΑΡΧΕΣ ΑΡΔΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΝΕΡΟ ΤΩΝ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 4 |
Class ID | 600173680
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600173680
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές να έχουν γνώσεις Γεωργικής Υδραυλικής
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα:
1. μπορούν να μετρήσουν την εδαφική υγρασία και τη διηθητικότητα και να εκτιμήσουν τις αρδευτικές παραμέτρους
2. μπορούν να υπολογίζουν τις ανάγκες σε νερό των καλλιεργειών και τις αρδευτικές ανάγκες
3. κάνουν προγραμματισμό των αρδεύσεων
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Έδαφος και εδαφική υγρασία. Μέθοδοι και όργανα μέτρησης της εδαφικής υγρασίας. Υδραυλικές ιδιότητες του εδάφους. Κίνηση του νερού στο έδαφος. Διήθηση του νερού και πρόσληψή του από τα φυτά. Εξατμισοδιαπνοή καλλιεργειών: Ορισμοί και παράγοντες που την επηρεάζουν (φυτικοί, κλιματικοί, περιβαλλοντικοί κ.λπ.). Ισοζύγιο ενέργειας, ανάλυση και εκτίμηση των μετεωρολογικών παραγόντων. Εξατμισοδιαπνοή καλλιέργειας αναφοράς. Άμεσες μέθοδοι μέτρησης της εξατμισοδιαπνοής των καλιεργειών (λυσίμετρα, μέθοδοι υδατικού ισοζυγίου κ.λπ.). Φυτικοί συντελεστές καλλιεργειών. Ωφέλιμη βροχή, αποδοτικότητα άρδευσης, ανάγκες σε νερό για έκπλυση των αλάτων. Καθαρές και ολικές σε νερό άρδευσης ανάγκες των καλλιεργειών. Απόδοση καλλιεργειών σε σχέση με τη διαθεσιμότητα νερού. Εξατμισοδιαπνοή καλλιεργειών κάτω από συνθήκες επάρκειας και ανεπάρκειας νερού. Ελλειματική άρδευση και επιλογή της κατανομής των καλλιεργειών. Προγραμματισμός αρδεύσεων. Μοντέλα προσομοίωσης συστήματος εδάφους - νερού - φυτού - ατμόσφαιρας για την ανάπτυξη και απόδοση των καλλιεργειών.
Λέξεις Κλειδιά
εδαφική υγρασία, εξατμισοδιαπνοή, αρδευτικές ανάγκες, αρδευτικές παράμετροι, απόδοση καλλιεργειών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση powerpoint και blackboard. Εργαστηριακές ασκήσεις: μέτρηση εδαφικής υγρασίας (βαρυμετρική μέθοδος, αισθητήρες), μέτρηση κορεσμένης υδραυλικής αγωγιμότητας και διηθητικότητας, χαρακτηριστικές καμπύλες, εκτίμηση εξατμισοδιαπνοής, κατάστρωση προγράμματος άρδευσης.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 117 | ✓ | |||
Εργαστηριακή Άσκηση | 13 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Φροντιστήριο | 7 | ✓ | ✓ | ||
Εξετάσεις | 3 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 140 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
75% Γραπτές εξετάσεις
25% Εργαστηριακές ασκήσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Παπαζαφείρίου, Ζ.Γ., 1999. "Οι Ανάγκες σε Νερό των Καλλιεργειών", Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη (κωδικός Εύδοξος: 11312).
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Παπαμιχαήλ, Δ.Μ. και Γεωργίου, Π.Ε., 2005. Ασκήσεις για το μάθημα «Βασικές Αρχές και Πρακτική των Αρδεύσεων», ως Διδακτικές Σημειώσεις, Θεσσαλονίκη, σελ. 52.
Allen R.G., Pereira L.S., Raes D. and Smith M., 1998. Crop evapotranspiration: Guidelines for Computing Crop Water Requirements. FAO Irrigation and Drainage Paper No.56, 300 pp.
Allen R.G., Wright J.L., Pruitt W.O., Pereira L.S. and Jensen M.E., 2007. Water requirements in “Design and operation of farm irrigation systems” (ed: Hoffman G.J., Evans R.G., Jensen M.E., Martin D.L. and Elliott R.L.) American Society of Agricultural and Biological Engineers..
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-01-2021