Τίτλος | ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΑ / WETLANDS AND AGRICULTURE |
Κωδικός | Ν552Ε |
Σχολή | Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος |
Τμήμα | Γεωπονίας |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Εαρινή |
Γνωστικό Αντικείμενο | ΟΜΑΔΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 420002000 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Γεωπονίας (2019-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Επιλογή της Άλλης Κατεύθυνσης | Εαρινό | - | 4 |
ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | Επιλογής Κατεύθυνσης | Εαρινό | - | 4 |
Τίτλος | ΥΓΡΟΤΟΠΟΙ ΚΑΙ ΓΕΩΡΓΙΑ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 5 |
Class ID | 600173904
|
Πρόγραμμα Τάξης
Κτίριο | Γεωπονίας & Δασολογίας |
Όροφος | Όροφος 5 |
Αίθουσα | ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ (62) (39) |
Ημερολόγιο | Πέμπτη 14:00 έως 16:00 |
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Γενικών Γνώσεων
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600173904
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
- Ν014Υ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
- Ν017Υ ΕΔΑΦΟΛΟΓΙΑ
- Ν031Ε ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές πρέπει να είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση Η/Υ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα:
1. Έχουν εξοικειωθεί με την επιστημονική ορολογία των υγροτόπων και τους διάφορους τύπους αυτών.
2. Έχουν κατανοήσει τις διάφορες λειτουργίες και αξίες αυτών όπως και τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ υγροτοπικών και αγροτικών οικοσυστημάτων.
3. Έχουν διαμορφώσει άποψη για την αναγκαία αειφορική διαχείριση των υγροτοπικών πόρων στηριζόμενοι στην σχετική επιστημονική γνώση και στην εφαρμογή της σχετικής νομοθεσίας.
4. Αναπτύξουν κριτική σκέψη για την εφαρμογή "αειφορικών γεωργικών συστημάτων παραγωγής" στα αγροοικοσυστήματα του δικτύου Natura 2000.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η έννοια του υγροτόπου. Ορισμοί υγροτόπου. Νομοθεσία προστασίας υγροτόπων. Οδηγία 92/43/Ε.Ε. Υγρότοποι σύμβασης Ramsar. Λειτουργίες υγροτόπων. Αξίες υγροτόπων. Οι κυριότερες ομάδες οργανισμών των υγροτοπικών οικοσυστημάτων. Υδατικό καθεστώς και βιωτή υγροτόπων. Υγρότοποι και ποιότητα νερών. Φυσικές και ανθρωπογενείς μεταβολές των υγροτόπων. Θετικές και αρνητικές αλληλεπιδράσεις υγροτοπικών και αγροτικών οικοσυστημάτων. Αρχές αειφορικής διαχείρισης υγροτόπων και διαχειριστικά σχέδια. Οι ελληνικοί υγροτοπικοί πόροι σήμερα και προοπτικές. Οι υγρότοποι ως εργαλείο εκπαίδευσης για την αειφορία.
Λέξεις Κλειδιά
Υγρότοποι, Λειτουργίες υγροτόπων, αξίες υγροτόπων, διαχείριση υγροτόπων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση powerpoint.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 65 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 16 | ||||
Φροντιστήριο | 35 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 10 | ✓ | ✓ | ✓ | |
Εξετάσεις | 4 | ✓ | ✓ | ||
Σύνολο | 130 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
100% γραπτές εξετάσεις
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Γεράκης Π.Α. και Σ.Ε.Τσιούρης. 2010. Υγρότοποι και Γεωργία. Λειτουργίες, Αξίες, Διατήρηση και Διαχείριση Υγροτόπων, Σχέσεις με Γεωργικά Οικοσυστήματα. Εκδόσεις Σύγχρονη Παιδεία. Θεσσαλονίκη. 311 σελ. (κωδικός Εύδοξος: 2771)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
β1. Γεράκης Π.Α. και Ε.Θ. Κουτράκης. 1996. Ελληνικοί Υγρότοποι. Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας. ΕΚΒΥ. Εμπορική Τράπεζα της Ελλάδας. Αθήνα. 383 σελ.
β2. Kent D.M. 2001. Applied Wetlands. Science and Technology. 2nd Edition. Lewis Publishers. 454p.
Τελευταία Επικαιροποίηση
21-10-2020