Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ / CONSUMER BEHAVIOUR
Κωδικός12ΕΕ07
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΟικονομικών Επιστημών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΧριστίνα Μπουτσούκη
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID100001489

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών (2013-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 147
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣΕιδική Επιλογή533
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝΕπιλογής Κατεύθυνσης533

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600177957
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 12ΥΔ03 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές κατανοούν την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών, τα κριτήρια τμηματοποίησης της αγοράς, την διαικασία της αντίληψης και της μάθησης και τις επιπτώσεις τους στην αγοραστική συμπεριφορά. Οι φοιτητές εξοικειώνονται με τα υποδείγματα λήψης αποφάσεων και αναγνωρίζουν τις διάφορές στην αγοραστική διαδικασία με βάση τα διάφορα υποδείγματα των καταναλωτών. Μαθαίνουν την διαδικασία τμηματοποίησης της αγοράς και την αντιληπτική χαρτογράφηση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το γνωστικό πεδίο της «Συμπεριφοράς Καταναλωτή» μελετά της ενέργειες (συμπεριφορές) που αναλαμβάνουν οι καταναλωτές για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Είναι ο επιστημονικός τομέας που προσεγγίζει τις αγορές από την πλευρά της ζήτησης. Αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στη σχεδίαση της στρατηγικής του μάρκετινγκ, αλλά και της επικοινωνιακής πολιτικής. Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων παρουσιάζονται οι βασικοί ορισμοί της «Συμπεριφοράς Καταναλωτή» και αναπτύσσεται μία σειρά επιχειρημάτων που φανερώνει τη σημασία που έχει η «Συμπεριφορά Καταναλωτή» για την κατανόηση του σύγχρονου καταναλωτή, για τη διαμόρφωση της στρατηγικής μάρκετινγκ και για τη δημόσια πολιτική. Στη συνέχεια, συζητείται η διαδικασία λήψης αποφάσεων του καταναλωτή, μέσω της παράθεσης των σχετικών υποδειγμάτων και της ανάλυσης των επιμέρους σταδίων λήψης απόφασης. Εξετάζονται, επίσης, οι έννοιες της αντίληψης, της ανάμειξης, της μάθησης και οι τρόποι με τους οποίους δύνανται να τις εκμεταλλευτούν οι επιχειρήσεις στο πλαίσιο ανάπτυξης στρατηγικών μάρκετινγκ. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διαδικασία διαμόρφωσης των στάσεων του καταναλωτή έναντι του επώνυμου προϊόντος και της διαφήμισης, αλλά και στους τρόπους μέτρησης και επηρεασμού των στάσεων προς όφελος των διαφημιζόμενων επιχειρήσεων. Για την καλύτερη κατανόηση του αντικειμένου γίνεται εκτεταμένη αναφορά στα δημογραφικά και ψυχογραφικά χαρακτηριστικά του καταναλωτή, αλλά και στον τρόπο ζωής του, έτσι ώστε να διευκολυνθεί η εμβάθυνση στις διαδικασίες τμηματοποίησης της αγοράς και τοποθέτησης του προϊόντος. Με τη μελέτη της επίδρασης των ομάδων αναφοράς και των καθοδηγητών γνώμης, αλλά και των πολιτισμικών διαφορών μεταξύ καταναλωτών που διαμένουν σε διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές ολοκληρώνεται ο κύκλος των μαθημάτων.
Λέξεις Κλειδιά
Αγοραστική διαδικασία, δημογραφικά και ψυχογραφικά χαρακτηριστικά,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις321,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων301,1
Εκπόνηση μελέτης (project)100,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,4
Εξετάσεις20,1
Σύνολο843
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Τελικές Εξετάσεις. Προεραιτική πριμοδοτική εργασία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Solomon, M. X. Μπουτσούκη (επιμέλεια), Συμπεριφορά Καταναλωτή, 11η Ε.(μετάφραση), Εκδόσεις Τζιόλα, Θεσσαλονίκη. Σιώμκος, Γ. Ι. (2018), Συμπεριφορά Καταναλωτή , Λευκωσία: Broken Hill Publishers Ltd.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Συμπεριφορά Καταναλωτή, Γ. Μπάλτας & Π. Παπασταθοπούλου, 2013, Εκδόσεις Rossili Bearden, W. O., Netmeyer, R. G., & Mobley, M. F. (2010), Handbook of marketing scales: Multi-item measures for marketing and consumer behavior research. Newbury Park, CA: Sage. Blythe, J. (2008), Consumer Behaviour. Thomson Learning, London. De Mooij, M., (2011), Consumer behavior and culture: Consequences for global marketing and advertising, Thousand Oaks California: Sage Publications. Solomon, Michael R. (2006), Consumer Behavior, (2nd ed.), Boston, MA.: Allyn and Bacon. Lindstrom, M. (2008), Buyology. Truth and lies about why we buy, New York: Doubleday. J. Paul Peter and Jerry C. Olson (1999) Consumer Behavior and Marketing Strategy, Irwin McGraw-Hill. E. Arnould, L. Price, and G. Zinkham (2002). Consumers (2nd ed.), New York: McGraw-Hill. P. Peter, and J.Olson, (2007), Consumer Behavior. London: McGraw-Hill. Ενδεικτικές ιστοσελίδες: Association for Consumer Research: http://www.acrwebsite.org/ Society for Consumer Psychology: http://www.journalofconsumerpsychology.com/ American Marketing Association: www.marketingpower.com American Association of Advertising Agencies www.aaaa.org American Academy of Advertising www.aaasite.org
Τελευταία Επικαιροποίηση
14-09-2020