Τίτλος | ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1 / Painting I |
Κωδικός | ΥΚΖΩ11 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Χαράλαμπος Βενετόπουλος |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280006677 |
Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 20
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ | Καλλιτεχνικό | 1 | 1 | 12 |
Τίτλος | ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ 1 |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ |
|
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών | |
Ώρες Εβδομαδιαία | 5 |
Class ID | 600180471
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Υποβάθρου
- Επιστημονικής Περιοχής
- Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600180471
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές-τριες θα είναι σε θέση να:
1. κατανοήσουν διαφορετικές προσεγγίσεις που αφορούν στο χρώμα σε πρακτικό και θεωρητικό επίπεδο
2. αντιληφθούν το χρώμα ως ένα από τα θεμελιώδη στοιχεία της ζωγραφικής τέχνης
3. προσεγγίσουν τις ιδιομορφίες της «γλώσσας» της ζωγραφικής
4. εξοικειωθούν σε κάποιο βαθμό με την έννοια της καλλιτεχνικής έρευνας
5. γνωρίζουν στοιχειωδώς τις διαφορετικές προσεγγίσεις του χρώματος σε ορισμένες από τις χαρακτηριστικότερες μεθοδολογίες της νεωτερικής ζωγραφικής
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Χρώμα: Θεωρία και εμπειρία.
Με αυτό το -ειδικού χαρακτήρα -σεμινάριο το Εργαστήριο εγκαινιάζει για τους πρωτοετείς φοιτητές την πρακτική και θεωρητική έρευνα εισάγοντάς τους στον τρόπο που βιώνουμε το χρώμα στον κόσμο τη φύση και την εικαστική εργασία. Οι φοιτητές-τριες έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να μελετήσουν μια σειρά διαφορετικών προσεγγίσεων του χρώματος όπως είναι : η «οπτική» και η «απτική» αντίληψη, οι συμβολικές και οι πνευματικές θεωρίες για το χρώμα αλλά και να εξοικειωθούν με τις ευρύτερα γνωστές θεωρίες περί του «οπτικού χρώματος». Στο στούντιο, θα αφιερώσουν χρόνο σε μια σειρά ασκήσεων που θα τους/τις βοηθήσουν ώστε να αντιληφθούν τις πολυποίκιλες εκφραστικές, συμβολικές, επιστημονικές και πολιτιστικές πτυχές του χρώματος, χρησιμοποιώντας ως ζωγραφικό φορέα κυρίως το χαρτί και λιγότερο τον καμβά και ως σημειωτικό υλικό ακρυλικές χρωστικές ουσίες αλλά και το τεχνητό φως. Διαλέξεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις επί του πεδίου (in situ) και προσκεκλημένοι ομιλητές στοχεύουν στο να διευρύνουν περαιτέρω τη σχετική συζήτηση.
Το μάθημα διεξάγεται με τη μορφή ασκήσεων, διαλέξεων και παρουσιάσεων. Κάτω από το γενικό τίτλο: «Να Σκεφτόμαστε Μαζί-Thinking Together» βοηθά τους πρωτοετείς να ενταχθούν στο κλίμα του Εργαστηρίου, δίνει έμφαση στην ομαδική εργασία ενθαρρύνοντας ταυτόχρονα τη συμμετοχή και τη συζήτηση.
Λέξεις Κλειδιά
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Βιντεοδιαλέξεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές για τη διδασκαλία του μαθήματος.
Προτείνονται επισκέψεις μέσω διαδικτύου σε μεγάλες γκαλερί, μουσεία κ.λπ.
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 10 | 0,3 | ✓ | ✓ | |
Εργαστηριακή Άσκηση | 120 | 4 | ✓ | ✓ | ✓ |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | ✓ | ✓ | |||
Πρακτική (Τοποθέτηση) | ✓ | ✓ | ✓ | ||
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο | 100 | 3,3 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων | 40 | 1,3 | ✓ | ✓ | |
Καλλιτεχνική δημιουργία | 50 | 1,7 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | 40 | 1,3 | ✓ | ✓ | ✓ |
Σύνολο | 360 | 12 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση)
Κατ’ οίκον εργασία
Προφορική παρουσίαση εργασίας
Εργαστήριο και πρακτικές ασκήσεις
Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
- Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλίο [50658559]: Η τέχνη από το 1900, Foster Hal,Krauss Rosalind,Bois Yve - Alain,Buchloh Benjamin H. D.
Βιβλίο [4926]: Η ελληνική τέχνη του 20ου αιώνα., Παπανικολάου Μίλτος
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αλληλεπίδραση των χρωμάτων, Josef Albers
Τέχνη του Χρώματος, Itten Johannes
H εικαστική σκέψη. Τα μαθήματα στη σχολή Μπαουχάους, Πάουλ Κλεε
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-11-2020