Τίτλος | ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 / Sociology of Education I |
Κωδικός | ΥΘΚΝ7 |
Σχολή | Καλών Τεχνών |
Τμήμα | Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή |
Υπεύθυνος/η | Παναγιώτης Δαφιώτης |
Κοινό | Ναι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 280006786 |
Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 182
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
ΚΟΡΜΟΣ | Θεωρητικό | 7 | 4 | 2 |
Τίτλος | ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2020 – 2021 |
Περίοδος Τάξης | Χειμερινή |
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών |
|
Ώρες Εβδομαδιαία | 2 |
Class ID | 600180525
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Υποβάθρου
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600180525
- eLearning (Moodle): https://qa.auth.gr/el/class/1/600000594
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές
προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
- Αγγλικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα
• εξοικειωθούν με τις βασικές έννοιες και μεθόδους που αφορούν την Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
• συνδέσουν ζητήματα της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης με την έννοια της κριτικής παιδαγωγικής και της ανάπτυξης της κριτικής σκέψης ιδιαίτερα μέσα από παιδαγωγικές προσεγγίσεις που αφορούν θέματα τέχνης και οπτικού πολιτισμού.
• κατανοήσουν την τριαδική σχέση κοινωνικής σφαίρας, εκπαίδευσης και οπτικού πολιτισμού
• υποστηρίζουν τον οπτικό γραμματισμό και τις σχετιζόμενες με αυτόν κριτικές ικανότητες των αυριανών πολιτών.
• εφαρμόσουν την κατανόηση βασικών αρχών που αφορούν την κοινωνιολογία της εκπαίδευσης στην οργάνωση των μαθησιακών τους στόχων αλλά και των διδακτικών τους προσεγγίσεων με έμφαση στο γνωστικό τους αντικείμενο.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Ομαδική εργασία
- Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
- Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
- Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
- Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό, στηριζόμενοι σε διάφορες κοινωνικο-ψυχολογικές και παιδαγωγικές θεωρητικές προσεγγίσεις γίνεται εισαγωγή σε ζητήματα που αφορούν την κοινωνική διάσταση της εκπαίδευσης. Έμφαση δίνεται στις κοινωνιολογικές θεωρήσεις για το ρόλο της εκπαίδευσης ως μέσο αναπαραγωγής των πολιτισμικών αξιών δίνοντας ειδική βαρύτητα στην διδακτική της εικόνας μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Κεντρικό στοιχείο του μαθήματος αποτελεί η έννοια της κριτικής παιδαγωγικής και η ανάπτυξη κριτικής σκέψης.
Έμφαση δίνεται στην τριαδική σχέση της κοινωνικής σφαίρας με την εκπαίδευση και τον χώρο του οπτικού πολιτισμού.
-Σχέση οπτικού γραμματισμού και κριτικής σκέψης των αυριανών πολιτών.
-Κριτική παιδαγωγική και διδακτική της τέχνης.
-Διδακτικές προσεγγίσεις στο θέμα ‘τέχνη ως κοινωνική παρέμβαση’.
Λέξεις Κλειδιά
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Σημειώσεις
- Διαφάνειες
- Πολυμεσικό υλικό
- Διαδραστικές ασκήσεις
- Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
- Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 26 | 0,9 | ✓ | ✓ | |
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 16 | 0,5 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εκπόνηση μελέτης (project) | 8 | 0,3 | ✓ | ✓ | ✓ |
Συγγραφή εργασίας / εργασιών | 10 | 0,3 | ✓ | ✓ | ✓ |
Εξετάσεις | |||||
Σύνολο | 60 | 2 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
- Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Επιλογές Συγγραμμάτων:
Βιβλίο [32114]: Το σχολείο και οι κοινωνιολογίες του, Queiroz Jean-Manuel de
Βιβλίο [10352]: Η καλλιτεχνική αγωγή στο σχολείο, Ιζαμπέλ Αρντουέν
Βιβλίο [6057]: Ο αδαής δάσκαλος, Ζακ Ρανσιέρ
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-11-2020