Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΠΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 2 / Moving Images Post Production 2
ΚωδικόςΥΚΕΜ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΕικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΓεώργιος Κατσάγγελος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600018212

Πρόγραμμα Σπουδών: Νέο ΠΠΣ Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 16
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΝΕΑ ΜΕΣΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝΚαλλιτεχνικό636

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΠΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 2
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600181486
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΚΠΚΕ1 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 1
  • ΥΚΠΚΕ2 ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΙΝΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ 2
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές στα πλαίσια του μαθήματος: • Θα αξιολογούν τη δομή, το περιεχόμενο και τους τρόπους παραγωγής των διαφορετικών οπτικοαουστικών έργων. • Θα συγκρίνουν τα διάφορα οπτικοαουστικά είδη, μέσα από την ιστορία και την εξέλιξη τους ανακαλύπτοντας συσχετισμούς ή διαφοροποιήσεις. • Θα κατανοούν το ρόλο των νέων τεχνολογιών στα οπτικοαουστικά έργα. • Θα χρησιμοποιούν εξειδικευμένες τεχνικές λήψης και επεξεργασίας της κινούμενης εικόνας μέσα από τις διαδικασίες compositing (σύνθεσης πολλαπλών ροών βίντεο για την δημιουργία μιας νέας εικόνας-πραγματικότητας). • Θα πειραματίζονται με εξειδικευμένες τεχνικές λήψης και επεξεργασίας της κινούμενης εικόνας δημιουργώντας ένα ολοκληρωμένο οπτικοαουστικό προϊόν προωθώντας την καλλιτεχνική και επιστημονική έρευνα. • Θα διευρύνουν τις εκφραστικές τους δυνατότητες και παράλληλα την εικαστική τους οπτική. • Θα απελευθερώσουν την δημιουργική τους φαντασία. • Θα βάλουν τα θεμέλια για την μελλοντική τους πορεία ως εξειδικευμένοι επαγγελματίες επάνω στην ψηφιακή εικόνα στην εγχώρια και διεθνή αγορά.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το θεωρητικό μέρος περιλαμβάνει δυο εκπαιδευτικές ενότητες: Την παρουσίαση -μέσω προβολών και διαλέξεων- καλλιτεχνικών μορφών έκφρασης όπως έργα βίντεο-τέχνης και νέων ψηφιακών μορφών τέχνης (new media art), καλλιτεχνικού και πειραματικού κινηματογράφου αλλά και ντοκιμαντέρ προσανατολισμένη σε ένα διάλογο μεταξύ τους, σε επίπεδο φόρμας, δομής, περιεχομένου, διαδικασιών παραγωγής και πολιτιστικής παράδοσης. Το εργαστηριακό μέρος περιλαμβάνει εκμάθηση, μέσω ασκήσεων, επιλεγμένων λογισμικών, επαγγελματικών προδιαγραφών, για προχωρημένες τεχνικές επεξεργασίας συνθετικής κινούμενης εικόνας (compositing) όπως το Matchmoving (σύνθεση πραγματικών εικόνων video με εικόνες γραφικών), μέσα από τις οποίες εικόνες από διαφορετικές πηγές, συνθέτοντας σε ένα ενιαίο φαινομενικά ολοκληρωμένο και αδιάσπαστο σύνολο, καθώς και τεχνικές λήψεις απαραίτητες για την παραγωγή του κατάλληλου υλικού.
Λέξεις Κλειδιά
μεταπαραγωγή, σύνθεση, επανασύνθεση, σκηνοθεσία, αφήγηση, οπτικοακουστικά, προβολή, φιλμ, βιντεοτέχνη
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Πραγματοποιούνται προβολές έργων και παρουσιάσεις καλλιτεχνών. Πραγματοποιούνται βιντεοδιαλέξεις και φροντιστήρια χρήσης λογισμικού. Πραγματοποιείται καλλιτεχνική εργαστηριακή έρευνα με την χρήση του εξοπλισμού του εργαστηρίου (στούντιο βίντεο, αίθουσα Η/Υ). Πραγματοποιείται διαδικτυακή έρευνα πληροφοριών.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις80,3
Σεμινάρια80,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων120,4
Φροντιστήριο120,4
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο602
Εκπόνηση μελέτης (project)280,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών240,8
Καλλιτεχνική δημιουργία240,8
Εξετάσεις40,1
Σύνολο1806
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Πρόοδος εντός του εργαστηρίου (ενδιάμεση εξέταση, καθημερινή εξέταση). 2. Κατ’ οίκον εργασία. 3. Προφορικές παρουσιάσεις εργασιών. 4. Εξέταση του καλλιτεχνικού έργου των φοιτητών. Σε ένα μεγάλο ποσοστό αξιολογείται θετικά η παρουσία του φοιτητή στο εργαστήριο, η συμμετοχή του στις δραστηριότητες του εργαστηρίου, οι παρουσιάσεις εργασιών κλπ. Ακολουθεί η έρευνα, η ανάπτυξη του θέματος και η ποιότητα των αποτελεσμάτων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Το μοντάζ Έκδοση: 1η έκδ./2006 ISBN: 978-960-16-1773-2 Συγγραφείς: Pinel Vincent Διαθέτης (Εκδότης): Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ Προς μια φιλοσοφία της φωτογραφίας (αναθεωρημένη έκδοση) Έκδοση: αναθεωρημένη/2015 ISBN: 978-960-12-2213-4 Συγγραφείς: Flusser Vilem, Μτφρ. Dunnebier Ingo, Παπαιωάννου Ηρακλής Διαθέτης (Εκδότης): UNIVERSITY STUDIO PRESS
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Master Class Έκδοση: 1η έκδ./2009 ISBN: 978-960-16-2517-1 Συγγραφείς: Tirard Laurent,Boorman John,Pollack Sydney,Sautet Claude,Allen Woody,Bertolucci Bernardo,Scorsese Martin,Wenders Wim,Almodovar Pedro,Burton Tim Διαθέτης (Εκδότης): Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ Η αφήγηση στον κινηματογράφο Έκδοση: 1η έκδ./2007 ISBN: 978-960-16-1902-6 Συγγραφείς: Guerin Marie Anne Διαθέτης (Εκδότης): Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ Το σενάριο. Ουσία, δομή, ύφος και βασικές αρχές Έκδοση: 1Η ΕΚΔΟΣΗ/2017 ISBN: 9789601646275 Συγγραφείς: Robert ΜcΚee Διαθέτης (Εκδότης): Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ Σκηνοθετώντας τον ηθοποιό Έκδοση: 1η έκδ./2007 ISBN: 978-960-16-2515-7 Συγγραφείς: Weston Judith Διαθέτης (Εκδότης): Σ. ΠΑΤΑΚΗΣ Κείμενα και Συνεντεύξεις Έκδοση: 3η/1988 ISBN: 978-960-322-311-5, Συγγραφείς: Ζαν Λυκ Γκοντάρ Διαθέτης (Εκδότης): ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΛΔΑΤΟΣ
Τελευταία Επικαιροποίηση
05-11-2020