Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ: Θεάτρο για παιδιά και νέους. / ΕΙΔΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ: Θεάτρο για παιδιά και νέους.
ΚωδικόςΣΘ0101
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣτυλιανή Μιχαηλίδου
Γνωστικό ΑντικείμενοΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600015056

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης845
ΥποκριτικήΕπιλογής Κατεύθυνσης845
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης845
ΣκηνοθεσίαΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ: Θεάτρο για παιδιά και νέους.
Ακαδημαϊκό Έτος2019 – 2020
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600181726
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
- προσεγγίζουν και θα αναλύουν κείμενα που απευθύνονται σε παιδιά και νέους με στόχο τη δημιουργία θεατρικής παράστασης - καθοδηγούν μια θεατρική ομάδα, δημιουργώντας σχέσεις σκηνικής εμπιστοσύνης, δίνοντας χώρο για δημιουργική έκφραση στους ηθοποιούς. - δημιουργούν αληθινές και ζωντανές σκηνικές σχέσεις ανάμεσα στους συμμετέχοντες. - αναγνωρίζουν τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχει το παιδικό και το εφηβικό κοινό ώστε να επικοινωνήσει βαθύτερα και ουσιαστικότερα με μια παράσταση - γνωρίζουν πολλά παιχνίδια και ασκήσεις για την ενεργοποίηση της φαντασίας, του δυναμικού και την ενοποίηση της ομάδας εργασίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Μάθημα εργαστηριακού χαρακτήρα με υποχρεωτική παρουσία, όπου οι φοιτητές επικεντρώνονται σε κείμενα που απευθύνονται σε παιδιά και εφήβους, στους τρόπους προσέγγισης και ανάλυσης αυτών των κειμένων, στην καθοδήγηση των ηθοποιών μέσα από παιχνίδια και ασκήσεις και στην εξοικείωση τους με βασικές μεθόδους και τεχνικές σκηνοθεσίας. Ο «ζωντανός» σκηνικός χώρος, ο ρυθμός, η ενέργεια καθώς και κάποιες ιδιαιτερότητες και μύθοι που αφορούν στο παιδικό και εφηβικό κοινό είναι μερικά από τα θέματα που μας απασχολούν. Το εργαστήριο καταλήγει σε ανοιχτή παράσταση.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Εργαστηριακή Άσκηση230,9
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο401,6
Καλλιτεχνική δημιουργία421,7
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση είναι συνεχής λαμβάνοντας υπόψη τη συμμετοχή, τη δημιουργική ανταπόκριση, την πρόοδο, τη συνεργασία με τα μέλη της ομάδας και την εφαρμογή που παρουσιάζουν οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Mnouchkine, Ariane «Η Τέχνη του Τώρα» 2.Αν Μπόγκαρτ «Ένας σκηνοθέτης προετοιμάζεται»
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Γιέρζι Γκροτόφσκι «Για ένα φτωχό θέατρο» 2. Μιχαήλ Τσέχωφ «Μαθήματα για έναν επαγγελματία ηθοποιό» 3. Αριάν Μνουσκίν «Η τέχνη του Τώρα» 4. Νικολάι Γκορτσακοφ «Βαχτάνγκοφ, Μαθήματα Σκηνοθεσίας και Υποκριτικής» 5. David Farmer «101 Drama Games & Activities 6.Keith Johnotone «IMPRO Ο Αυτοσχεδιασμός στο Θέατρο» 7. Nancy Hurley «175 Theatre Games»
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-11-2020