Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ / SPECIAL TOPICS IN PUBLIC INTERNATIONAL LAW
ΚωδικόςΠΕ30
ΣχολήΝομική
ΤμήμαΝομικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΜιλτιάδης Σαρηγιαννίδης
Γνωστικό ΑντικείμενοΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID100001605

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Νομικής (2015-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 121
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Ενιαία ΚατεύθυνσηΠεριορισμένης Επιλογής Ειδικών Γνώσεων844

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2020 – 2021
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600184768

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξ αποστάσεως (900)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 10:00 έως 12:00
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση των παραδόσεων, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση να: • συνειδητοποιήσουν τη σημασία και τη χρηστικότητα της προστασίας των δικαιωμάτων και ελευθεριών του ανθρώπου σε διεθνές επίπεδο, • κατανοούν τη λειτουργία και τις εφαρμογές του διεθνούς δικαίου στο πεδίο των δικαιωμάτων και ελευθεριών του ανθρώπου, • προσεγγίζουν με αποτελεσματικό τρόπο το ζήτημα της προστασίας των δικαιωμάτων και ελευθεριών του ανθρώπου υπερβαίνοντας την παραδοσιακή προτεραιότητα της εσωτερικής δικαιοταξίας, • επεξεργάζονται κριτικά τις σύγχρονες προκλήσεις που δέχονται τα θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες από τις κρατικές πολιτικές και • διαμορφώσουν μια ανθρωποκεντρική συνείδηση στο πλαίσιο του διεθνούς δικαίου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα ασχολείται με τη θεματική της διεθνούς προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Παρουσιάζεται η γενική θεωρία για τα ανθρώπινα δικαιώματα και εξετάζεται η διαλεκτική σχέση ανάμεσα στο διεθνές δίκαιο και τα ανθρώπινα δικαιώματα, με σημείο αφετηρίας τα Ηνωμένα Έθνη και πιο συγκεκριμένα την Οικουμενική Διακήρυξη για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου. Το θεσμικό και συμβατικό πλαίσιο προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο σύστημα των Ηνωμένων Εθνών, και η συμβολή των διεθνών δικαιοδοτικών οργάνων και των οιονεί δικαιοδοτικών οργάνων σε παγκόσμιο και περιφερειακό επίπεδο αποτελούν το βασικό πεδίο αναφοράς του μαθήματος. Τέλος, θεμελιώδη δικαιώματα και ελευθερίες, κανόνες και θεσμοί αναλύονται διεξοδικά προκειμένου να προσφερθεί σφαιρική γνώση γύρω από τη διεθνή προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Λέξεις Κλειδιά
ανθρώπινα δικαιώματα, ελευθερίες, διεθνής προστασία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες καλούνται να χρησιμοποιήσουν το Moodle και τις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, όπως η Westlaw και η Jstor, και να αντλήσουν πληροφορίες από τις ιστοσελίδες των Ηνωμένων Εθνών και των περιφερειακών δικαστηρίων για τα δικαιώματα του ανθρώπου. Φυσικά, μπορούν να επικοινωνούν με τους διδάσκοντες μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις702,8
Σεμινάρια150,6
Εξετάσεις150,6
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες αξιολογούνται στο τέλος του εξαμήνου με τη μορφή γραπτής ή προφορικής δοκιμασίας.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Σισιλιάνος Λ.-Α., Η Ανθρώπινη Διάσταση του Διεθνούς Δικαίου: Αλληλεπιδράσεις Γενικού Διεθνούς Δικαίου και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (Αθήνα: Νομική Βιβλιοθήκη, 2010) [κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 12566790]. 2. Περράκης Στ., Διεθνείς Διαστάσεις των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου: Προς ένα Jus Universalis (Αθήνα: Εκδόσεις Σιδέρη, 2012) [κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 22905158]. 3. Νάσκου-Περράκη Π., Μηχανισμοί Προστασίας Δικαιωμάτων του Ανθρώπου: Διεθνείς Πράξεις, Θεωρία και Πρακτική (2η έκδοση, Εκδόσεις Αντ. Σάκκουλας, Αθήνα 2015) [κωδικός βιβλίου στον Εύδοξο: 50660758].
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Δουζίνας Κ., Το Τέλος των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Αθήνα: Εκδόσεις Παπαζήση, 2006). 2. Ρούκουνας Εμ., Διεθνής Προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Αθήνα: Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 1995). 3. Σισιλιάνος Λ.-Α. (επιμ.), Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου: Ερμηνεία κατ’ Άρθρο (Αθήνα: Νομική Βιβλιοθήκη, 2013). 4. Alston Ph. & Goodman R., International Human Rights (Oxford: Oxford University Press, 2012). 5. De Schutter Ol., International Human Rights Law: Cases, Materials, Commentary (Cambridge: Cambridge University Press, 2010). 6. Donnelly J., Universal Human Rights in Theory and Practice (3rd edition, Ithaca & London: Cornell University Press, 2013). 7. Levin L., Ανθρώπινα Δικαιώματα: Ερωτήσεις και Απαντήσεις (μετάφραση-επιμέλεια Νάσκου-Περράκη Π. κ.α., επικαιροποιημένη 2η ελληνική έκδοση, Αθήνα: Εκδόσεις Θέμις, 2013). 8. Marks S. & Clapham A., International Human Rights Lexicon (Oxford: Oxford University Press, 2005). 9. Shelton D. (ed.), The Oxford Handbook of International Human Rights Law (Oxford: Oxford University Press, 2013).
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-11-2020