Τίτλος | ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΗ IV / Fixed Prosthodontics IV |
Κωδικός | 100804C |
Σχολή | Επιστημών Υγείας |
Τμήμα | Οδοντιατρικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Ελεάνα Κοντονασάκη |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 240000679 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Οδοντιατρικής (2010-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 96
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Υποχρεωτικό | 8 | 4 | 2 |
Τίτλος | ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΗ IV |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2022 – 2023 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Class ID | 600208032
|
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600208032
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο φοιτητής αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος:
1. Θα γνωρίζει τις βασικές κλινικές διαδικασίες στην Ακίνητη Προσθετική για την κατασκευή ακίνητων στεφανών και γεφυρών ή/και χυτρών ενδορριζικών αξόνων
2. Θα έχει εξοικειωθεί με την κατάρτιση σχεδίου θεραπείας σε ασθενείς που χρήζουν ακίνητες προσθετικές αποκαταστάσεις καθώς και με την εξέταση και διάγνωση ασθενών με κρανιογναθικές διαταραχές
3. Θα έχει εξασκηθεί στην προπαρασκευή δοντιών ως στηρίγματα ακίνητων προσθετικών αποκαταστάσεων, στην κατασκευή μεταβατικών αποκαταστάσεων και κατά περίπτωση στην κατασκευή χυτού ενδορριζικού άξονα
4. Θα έχει κατανοήσει τα βασικά κλινικά και εργαστηριακά στάδια κατασκευής ακίνητων αποκαταστάσεων καθώς και τις κλινικές παραμέτρους που σχετίζονται με την ισορροπία της σύγκλεισης μεταξύ φυσικών δοντιών και προσθετικών αποκαταστάσεων.
5. Θα έχει καλλιεργήσει τις απαραίτητες κλινικές δεξιότητες που απαιτούνται για τη θεραπευτική αντιμετώπιση πιο σύνθετων περιστατικών προσθετικής αποκατάστασης
6. Θα έχει ευαισθητοποιηθεί στην κάλυψη των πραγματικών αναγκών των ασθενών. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσω λήψης πλήρους οδοντιατρικού-ιατρικού ιστορικού και των απαραίτητων διαγνωστικών στοιχείων, που σε συνδυασμό με την εκτεταμένη μελέτη σχεδίων θεραπείας επί των ασθενών του θα οδηγήσουν στην κατανόηση του πραγματικού προβλήματος και τη σχεδίαση της καλύτερης θεραπευτικής προσέγγισης για κάθε ασθενή.
Γενικές Ικανότητες
- Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
- Λήψη αποφάσεων
- Αυτόνομη εργασία
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος περιλαμβάνει την ανάλυση και αντιμετώπιση κλινικών προβλημάτων που σχετίζονται με ασθενείς που χρήζουν κυρίως ακίνητες προσθετικές αποκαταστάσεις (στεφάνες, γέφυρες η/και ενδοριζικούς άξονες). Στο μάθημα περιλαμβάνονται η μελέτη των διαγνωστικών στοιχείων που είναι απαραίτητα για την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου θεραπείας και αναλύονται οι συγκλεισιακές σχέσεις των δοντιών, οι τύποι σύγκλεισης και οι καθοριστικότεροι παράγοντες των συγκλεισιακών σχέσεων, η εξισορρόπηση της σύγκλεισης και οι τεχνικές που έχουν αναπτυχθεί και εφαρμόζονται στα φυσικά δόντια και στις προσθετικές αποκαταστάσεις, οι παράμετροι διατήρησης της υγείας των περιοδοντικών ιστών κατά την προπαρασκευή των δοντιών και την τοποθέτηση μεταβατικών αποκαταστάσεων, οι βασικές αρχές αισθητικής στην προσθετική αποκατάσταση, καθώς και η πιθανή συνεργασία ειδικοτήτων για την κατασκευή προσθετικών αποκαταστάσεων.
Λέξεις Κλειδιά
Στεφάνες, γέφυρες, χυτοί ενδορριζικοί άξονες, σύγκλειση, ακίνητες προσθετικές αποκαταστάσεις, σχέδιο θεραπείας
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Βιβλίο
- κλινική άσκηση
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 13 | 0,5 | ✓ | ||
Κλινική Άσκηση | 39 | 1,5 | ✓ | ||
Σύνολο | 52 | 2 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Επιτυχής ολοκλήρωση κατασκευής προσθετικής αποκατάστασης σε δύο δόντια στηρίγματα (στεφάνη ή γέφυρα ή χυτός ενδορριζικός άξονας)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-03-2022