Τίτλος | ΜΕΡΙΚΕΣ ΟΔΟΝΤΟΣΤΟΙΧΙΕΣ ΙΙ / Removable Partial Dentures II |
Κωδικός | 100607C |
Σχολή | Επιστημών Υγείας |
Τμήμα | Οδοντιατρικής |
Κύκλος / Επίπεδο | 1ος / Προπτυχιακό |
Περίοδος Διδασκαλίας | Χειμερινή/Εαρινή |
Υπεύθυνος/η | Ελένη Κωτσιομύτη |
Κοινό | Όχι |
Κατάσταση | Ενεργό |
Course ID | 240000648 |
Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Οδοντιατρικής (2010-σήμερα)
Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
Κατεύθυνση | Τύπος Παρακολούθησης | Εξάμηνο | Έτος | ECTS |
---|---|---|---|---|
Κορμός | Υποχρεωτικό | 6 | 3 | 2 |
Τίτλος | ΜΕΡΙΚΕΣ ΟΔΟΝΤΟΣΤΟΙΧΙΕΣ ΙΙ |
Ακαδημαϊκό Έτος | 2022 – 2023 |
Περίοδος Τάξης | Εαρινή |
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ | |
Class ID | 600208193
|
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
- Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
- Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών https://qa.auth.gr/el/class/1/600208193
- eLearning (Moodle): https://elearning.auth.gr/course/index.php?categoryid=79
Γλώσσα Διδασκαλίας
- Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να είναι ικανοί:
• Να αναγνωρίζουν τις επιπτώσεις της μερικής νωδότητας και να κατανοούν τις αντικειμενικές ανάγκες και τις υποκειμενικές απαιτήσεις του ασθενή που σχετίζονται με αυτήν.
• Να εκτιμούν το όφελος και το κόστος της αποκατάστασης με μερικές οδοντοστοιχίες και να είναι ενήμεροι σχετικά με την πρόγνωση και τις πιθανές επιπλοκές.
• Να γνωρίζουν τις διαδικασίες συλλογής του απαιτούμενου διαγνωστικού υλικού καθώς και τα κριτήρια για την αξιολόγησή του
• Να καταρτίζουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αποκατάστασης με μερική οδοντοστοιχία συνεκτιμώντας τα μηχανικά, βιολογικά και αισθητικά δεδομένα.
• Να περιγράφουν τις διαδοχικές κλινικές και εργαστηριακές διαδικασίες κατασκευής που οδηγούν στην υλοποίηση του σχεδίου προσθετικής αποκατάστασης, καθώς και το πρωτόκολλο διατήρησης του αποτελέσματος.
• Να γνωρίζουν τις ενδείξεις και τα πλεονεκτήματα των εναλλακτικών σχεδιαστικών προσεγγίσεων και των διαφόρων κατασκευαστικών τεχνικών.
Γενικές Ικανότητες
- Λήψη αποφάσεων
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
i. Αξιολόγηση του μερικώς νωδού ασθενή σύμφωνα με τα κλινικά, ακτινολογικά και λειτουργικά δεδομένα, αλλά και τις υποκειμενικές ανάγκες, προσδοκίες και προτεραιότητες του ασθενή. Συλλογή διαγνωστικού υλικού, εκτίμηση των αναγκών και απαιτήσεων, μελέτη της περίπτωσης, κατάρτιση σχεδίου θεραπείας. Σύγχρονες αρχές σχεδίασης μερικών οδοντοστοιχιών.
ii. Πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα, περιορισμοί και συνέπειες των ποικίλων θεραπευτικών σχημάτων για την προσθετική αποκατάσταση της μερικής νωδότητας. Σχέση κόστους-οφέλους στην προσθετική αποκατάσταση με κινητές μερικές οδοντοστοιχίες. Επιβίωση, τεχνικές και βιολογικές επιπλοκές.
iii. Κλινικές και εργαστηριακές διαδικασίες κατασκευής κινητών μερικών οδοντοστοιχιών:, Προετοιμασία του στόματος, τροποποίηση του σχήματος της μύλης των δοντιών στηριγμάτων, αποτύπωση, κατασκευή και έλεγχος μεταλλικού σκελετού, καταγραφές, δοκιμές-τελείωση. Εναλλακτικές κατασκευαστικές μέθοδοι για βελτίωση του αποτελέσματος. Πρωτόκολλο παρακολούθησης για διατήρηση του αποτελέσματος σε βάθος χρόνου.
Λέξεις Κλειδιά
κινητές μερικές οδοντοστοιχίες, μερικά νωδός, προσθετική αποκατάσταση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
- Διαφάνειες
- Βιβλίο
- ηλεκτρονικό βιβλίο http://hdl.handle.net/11419/3848
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
- Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Οργάνωση Μαθήματος
Δραστηριότητες | Φόρτος Εργασίας | ECTS | Ατομικά | Ομαδικά | Erasmus |
---|---|---|---|---|---|
Διαλέξεις | 39 | 1,5 | ✓ | ||
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων | 12 | 0,5 | ✓ | ||
Εξετάσεις | 1 | 0,0 | ✓ | ||
Σύνολο | 52 | 2 |
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση την παρακολούθηση και συμμετοχή στις θεωρητικές παραδόσεις (10%), την εκπόνηση και παρουσίαση προαιρετικής ατομικής εργασίας (10%), και την επίδοση στις γραπτές εξετάσεις (80%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
- Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
- Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
- Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
- Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Π. Δημητρίου, Α. Ζήσης, Γ. Πολυζώης, Γ. Σταυράκης. Κινητή Προσθετική – Μερικές Οδοντοστοιχίες, Μπονισέλ, 2008
Ε. Κωτσιομύτη, Ι. Εμμανουήλ, Α. Πισιώτης. Προσθετική αποκατάσταση με Κινητές Μερικές Οδοντοστοιχίες http://hdl.handle.net/11419/3848
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-11-2020