THEATRE IN EDUCATION: DIRECTOR VIEWS AND PRACTICE

Course Information
TitleΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ / THEATRE IN EDUCATION: DIRECTOR VIEWS AND PRACTICE
CodeΕ-52
FacultyEducation
SchoolPrimary Education
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CommonYes
StatusInactive
Course ID80003945

Class Information
Academic Year2016 – 2017
Class PeriodSpring
Class ID
600039270
DeletedYes
Course Type 2016-2020
  • Scientific Area
Course Type 2011-2015
Specific Foundation / Core
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Work in an international context
  • Work in an interdisciplinary team
  • Generate new research ideas
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Advance free, creative and causative thinking
Educational Material Types
  • Notes
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Communication with Students
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures1505
Total1505
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Exam with Multiple Choice Questions (Summative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
1. Γραμματάς, Θεόδωρος, Θέατρο και Παιδεία, ιδίου, Αθήνα, 2009, κωδικός στον Εύδοξο 178 2. Κατσαρίδου, Μάρθα, Η θεατροπαιδαγωγική μέθοδος: Μια πρόταση για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας σε διαπολιτισμική τάξη, Σταμούλη/Χαρπαντίδη, Θεσσαλονίκη, 2014, κωδικός στον Εύδοξο 41955997
Additional bibliography for study
Hartnoll, Phyllis, Ιστορία του Θεάτρου, μτφ. Ρούλα Πατεράκη, Υποδομή, Αθήνα, 1980 [=Hartnoll, Phyllis, A Concise History of the Theatre, Λονδίνο και Νέα Υόρκη: Thames & Hudson, 1968] Μποζίζιο, Πάολο, Ιστορία του θεάτρου, 2 τόμοι, μτφ.-επιμ. Ελένη Νταρακλίτσα, Αιγόκερως, Αθήνα 2006 Brockett, Oscar G., History of the Theatre, Allyn and Bacon, Βοστώνη, 1987 (5η έκδ.) [1968)] Γούναρη, Παναγιώτα, Γιώργος Γρόλλιος (επιμ.), Κριτική Παιδαγωγική, μια συλλογή κειμένων, Gutenberg (παιδαγωγική σειρά), 2010 Dort, Bernard «La condition sociologique de la mise en scène», στο Théâtres: essais, Pavis, Patrice, Problèmes de Sémiologie Théâtrale, Les Presses Universitaires du Quebec, Κεμπέκ, 1976 Bolton, Gavin, Drama as Education, an argument for placing drama at the centre of the curriculum, Longman, Έσεξ, 1984 Needlands &Goode, Structuring Drama Work: A Handbook of Available Forms in Theatre and Drama, Cambridge University Press, Καίμπρητζ, 2000 Snyders, Georges, La joie à l’ école, PUF, Παρίσι, 1986 Ο’ Tool, John, The Process of Drama, Negotiating Art and Meaning, Routledge, Λονδίνο 1992 Wagner, Betty Jane, Dorothy Heathcote: Drama as a Learning Medium, Heinemann, Λονδίνο, 1999
Last Update
04-07-2016