THE DRAMA IN EDUCATION AS A TEACHING AND RESEARCH TOOL IN ENVIRONMENTAL EDUCATION

Course Information
TitleΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ (DRAMA IN EDUCATION) ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / THE DRAMA IN EDUCATION AS A TEACHING AND RESEARCH TOOL IN ENVIRONMENTAL EDUCATION
CodeΑ.005
Interdepartmental ProgrammeMaster's Degree Specializing in Environmental Education
Collaborating SchoolsEarly Childhood Education
Biology
Cycle / Level2nd / Postgraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorAntonios Lenakakis
CommonNo
StatusActive
Course ID80003036

Programme of Study: Master's Degree Specializing in Environmental Education

Registered students: 0
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
KORMOSCompulsory Course115

Class Information
Academic Year2016 – 2017
Class PeriodWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600060799
Course Type 2016-2020
  • Scientific Area
  • Skills Development
Course Type 2011-2015
Specific Foundation / Core
Mode of Delivery
  • Face to face
  • Distance learning
Digital Course Content
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
  • German (Instruction, Examination)
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Adapt to new situations
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Work in an international context
  • Work in an interdisciplinary team
  • Generate new research ideas
  • Design and manage projects
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Respect natural environment
  • Demonstrate social, professional and ethical commitment and sensitivity to gender issues
  • Be critical and self-critical
  • Advance free, creative and causative thinking
Keywords
Drama/Theatre Pedagogy, Theatre in Education, Play, Enviromental Education, Enviromental sensitivity, Attitudes, Values,
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
  • Audio
  • Multimedia
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Laboratory Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures391.6
Laboratory Work80.3
Reading Assigment301.2
Artistic Workshop70.3
Field trips and participation in conferences / seminars / activities100.4
Project100.4
Written assigments150.6
Artistic creation60.2
Total1255
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Assignment (Summative)
  • Performance / Staging (Formative, Summative)
  • Report (Formative, Summative)
  • Labortatory Assignment (Formative, Summative)
  • Artistic Performance (Formative, Summative)
Bibliography
Additional bibliography for study
Άλκηστις (2008). Μαύρη Αγελάδα. Άσπρη Αγελάδα. Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Διαπολιτισμικότητα. Αθήνα: Τόπος Άλκηστις (2000). Η δραματική τέχνη στην εκπαίδευση. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Άλκηστις (1991). Η δραματοποίηση για παιδιά. Για γονείς, νηπιαγωγούς, δασκάλους. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Άλκηστις (1989). Το βιβλίο της δραματοποίησης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Άλκηστις (1984). Το αυτοσχέδιο θέατρο στο σχολείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Αυδή, Αύ./Χατζηγεωργίου, Μ. (2007). Η τέχνη του Δράματος στην Εκπαίδευση: 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής. Αθήνα: Μεταίχμιο Bergeret, L. (1998). Ψυχοκινητικά παιχνίδια για παιδιά από 2 ως 6 χρόνων. Αθήνα: Δίπτυχο Beauchamp, Η. (1998). Το παιδί και το δραματικό παιχνίδι. Αθήνα: Τυπωθήτω Chauveld, M. V. (1998). Δραστηριότητες - διερευνήσεις - ανακαλύψεις για παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού. Αθήνα: Τυπωθήτω Γκόβας, Ν. (2003). Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο. Ασκήσεις, παιχνίδια, τεχνικές. Ένα πρακτικό βοήθημα για εμψυχωτές θεατρικών ομάδων και εκπαιδευτικούς. Αθήνα: Μεταίχμιο Γραμματάς, Θ. (2004). Το θέατρο στο σχολείο. Μέθοδοι διδασκαλίας και εφαρμογής. Αθήνα: Ατραπός Γραμματάς, Θ. (1996). Fantasyland, Θέατρο για Παιδικό και Νεανικό Κοινό. Αθήνα: Τυπωθήτω Γραμματάς, Θ./Τζαμαριάς Τ. (2004). Πολιτιστικές εκδηλώσεις στο σχολείο. Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Ατραπός Δαράκη, Π. (1995). Το προσχολικό παιδί και οι ανάγκες του. Αθήνα: Δωδώνη Deldime, R. (1996). Θέατρο για την Παιδική και Νεανική Ηλικία. Αθήνα: Τυπωθήτω Λενακάκης, Α. (2008). Η Θεατροπαιδαγωγική ως νέο μοντέλο παρέμβασης στην Αγωγή ατόμων με εμπόδια στην ζωή και στη μάθηση, στο: Κουρκούτας, Η. & Chaertier, J.P. (επιμ.). Παιδιά και έφηβοι με ψυχοκοινωνικές και μαθησιακές διαταραχές. Αθήνα: Τοπίο, σσ. 455-470 Λενακάκης, Α. (2012). Οι αντιστάσεις μας στο ανοίκειο ως πρόκληση: Ευκαιρίες διαπολιτισμικής συνάντησης και επικοινωνίας μέσω Θεατροπαιδαγωγικής, στο: Ανδρουλάκης, Γ./Μητακίδου, Σ./Τσοκαλίδου, Ρ. (επιμ.). Σταυροδρόμι Γλωσσών & Πολιτισμών: Μαθαίνοντας εκτός σχολείου. Πρακτικά 1ου Διεθνούς Συνεδρίου (σε ψηφιακή μορφή). Θεσσαλονίκη: Πολύδρομο, Παιδαγωγική Σχολή Α.Π.Θ., σσ. 114-128 Λενακάκης, Α. (2013). Η μορφοπαιδευτική αξία του παιχνιδιού και του θεάτρου στην εκπαίδευση, στο: Γραμματάς, Θ. (επιμ.). Το θέατρο ως μορφοπαιδευτικό αγαθό και καλλιτεχνική έκφραση στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία. Εγχειρίδιο για το Πρόγραμμα "Θαλής". Αθήνα: ΕΚΠΑ & ΕΣΠΑ, σσ. 58-77 Μουδατσάκις, Τ. (2005). Το θέατρο ως πρακτική τέχνη στην εκπαίδευση. Από τον Stanislavsky, τον Brecht και τον Grotowski στο σκηνικό δοκίμιο. Αθήνα: Εξάντας Μουδατσάκις, Τ. (1994). Η θεωρία του Δράματος στη σχολική πράξη. Το Θεατρικό Παιχνίδι. Η Δραματοποίηση. Αθήνα: Καρδαμίτσα Παπαδόπουλος, Σ. (2010). Παιδαγωγική του Θεάτρου. Αθήνα: Κοντύλι Παπαθανασίου Α./Μπασκλαβάνη Ο. (2001). Θεατροπαιχνίδια. Αθήνα: Κέδρος Σέργη Λ. (1987). Δραματική έκφραση και αγωγή του παιδιού. Αθήνα: Gutenberg Χρυσάφη M. (1991). Το δραματικό παιχνίδι στην προσχολική ηλικία. Αθήνα: Σμυρνιωτάκης Faur-Lascar S. (1988). Το Θεατρικό Παιχνίδι. Αθήνα: Gutenberg Wooland B. (1999). Η διδασκαλία του δράματος στο Δημοτικό Σχολείο. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Last Update
03-11-2017