THEATRE FOR CHILDREN: HISTORICAL AND IDEOLOGICAL COMPONENTS

Course Information
TitleΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ: ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΝΙΣΤΩΣΕΣ / THEATRE FOR CHILDREN: HISTORICAL AND IDEOLOGICAL COMPONENTS
CodeΠΣΥΓ.007
FacultyEducation
SchoolEarly Childhood Education
Cycle / Level2nd / Postgraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorAntonios Lenakakis
CommonNo
StatusActive
Course ID600000672

Programme of Study: MASTER IN EDUCATION SCIENCES

Registered students: 0
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
POLITISMIKES SPOUDES KAI PERIVALLONTA AGŌGĪS GIA TO PAIDICompulsory Course3210

Class Information
Academic Year2016 – 2017
Class PeriodWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600060823
Mode of Delivery
  • Face to face
  • Distance learning
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
  • German (Instruction, Examination)
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Adapt to new situations
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Work in an international context
  • Work in an interdisciplinary team
  • Generate new research ideas
  • Design and manage projects
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Respect natural environment
  • Demonstrate social, professional and ethical commitment and sensitivity to gender issues
  • Be critical and self-critical
  • Advance free, creative and causative thinking
Keywords
children theatre, theatre pedagogy
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
  • Multimedia
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Laboratory Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
  • Use of ICT in Student Assessment
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures39
Fieldwork40
Reading Assigment60
Field trips and participation in conferences / seminars / activities30
Written assigments50
Artistic creation25
Exams6
Total250
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Assignment (Formative, Summative)
  • Performance / Staging (Formative, Summative)
  • Report (Formative, Summative)
Bibliography
Additional bibliography for study
Αναγνωστόπουλος, Β. (1991). Η ελληνική παιδική λογοτεχνία κατά τη μεταπολεμική περίοδο (1945-1958). Αθήνα: Καστανιώτης. Αναγνωστόπουλος, Β. (1994). Πορεία της ελληνικής παιδικής λογοτεχνίας. Συνοπτικό σχεδίασμα. Διαβάζω, 346 [Αφιέρωμα: Θεωρία και Κριτική της Παιδικής Λογοτεχνίας], 54-59. Αναγνωστόπουλος, Β. (1988). Η μεταπολεμική πορεία του παιδικού θεάτρου στην Ελλάδα. Διαδρομές, 10, 110-112. Βαροπούλου, Ε. (1988). Μορφές και προοπτικές του θεάτρου για παιδιά. Διαβάζω, 10, 106-109. Βιδάλη, Ι. (2008). Το θέατρο για παιδιά στην Ελλάδα του 2ού αιώνα. Ιστορική επισκόπηση. (Αδημοσίευτη μεταπτυχιακή εργασία). ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ. Γραμματάς, Θ. (1996). Fantasyland. Θέατρο για παιδικό και νεανικό κοινό. Αθήνα: Τυπωθήτω. Γραμματάς, Θ. (2002). Το ελληνικό θέατρο στον 20ό αιώνα. Πολιτισμικά πρότυπα και πρωτοτυπία, τ. Α’ και Β’. Αθήνα: Εξάντας. Γραμματάς, Θ. (Επιμ.) (2006). Διασκευές έργων του Σαίξπηρ για παιδιά και νέους. Θέατρο- Λογοτεχνία. Αθήνα: Σχολή Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου. Γραμματάς, Θ. (Επιμ.) (2010). Στη χώρα του τουτώρα. Θέατρο για ανήλικους θεατές. Αθήνα: Πατάκης. Γραμματάς, Θ., & Τζαμαριάς, Τ. (2004). Πολιτιστικές εκδηλώσεις στο σχολείο. Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Ατραπός. Deldime, R. (1996). Θέατρο για την παιδική και νεανική ηλικία (Θ. Γραμματάς, μτφρ.). Αθήνα: Τυπωθήτω. Καγγελάρη, Δ. (1991). Από το ‘παιδικό θέατρο’ του ‘30 στο ‘θέατρο για παιδιά’ του ‘70. Στο Ξ. Καλογεροπούλου & Δ. Καγγελάρη (Επιμ.), Θέατρο για παιδιά. Ένας πρακτικός οδηγός (σσ. 14-22). Αθήνα: Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου για το Παιδί και τα Νιάτα. Καλογεροπούλου, Ξ., & Καγγελάρη, Δ. (Επιμ.) (1991). Θέατρο για παιδιά. Ένας πρακτικός οδηγός. Αθήνα: Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου για το Παιδί και τα Νιάτα. Καλογεροπούλου, Ξ., & Ροϊλού, Γ. (Επιμ.) (2002). Θέατρο για παιδιά 2: Θέατρο και σχολείο. Αθήνα: Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου για τα Παιδιά και τους Νέους. Κανατσούλη, Μ. (1993). Ο μεγάλος περίπατος του γέλιου. Το αστείο στην παιδική λογοτεχνία. Αθήνα: Έκφραση. Καραγιάννης, Θ. (2002). Ο Βασίλης Ρώτας και το έργο του για παιδιά και εφήβους. Αθήνα: Σύγχρονη Εποχή. Λαδογιάννη, Γ. (1998). Το παιδικό θέατρο στην Ελλάδα. Ιστορία και κείμενα. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Λεκκάκου, Ι. (2006). Το ελληνικό θέατρο για παιδιά. Από τα πρώτα βήματα στην καθιέρωση (1896-1972). (Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή). ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ. Μουδατσάκις, Τ. (1993). Το θέατρο για παιδιά στην Ελλάδα. Η Λέξη, 118, 754-759. Πολίτης, Δ. (1996). Ο ρόλος του αναγνώστη και η «συναλλακτική» θεωρία της l. Rosenblat. Επιθεώρηση Παιδικής Λογοτεχνίας, 11, 21-33. Πούχνερ, Β. (1988). Το παιδικό θέατρο στην Ελλάδα. Διαδρομές, 10, 94-101 Πούχνερ, β. (1992). Το θέατρο στην Ελλάδα. Μορφολογικές επισημάνσεις. Αθήνα: Παϊρίδη. Πούχνερ, Β. (2003). Παρατηρήσεις και σκέψεις πάνω στο παιδικό θέατρο του Βασίλη Ρώτα. Διαδρομές, 9-10, 69-85. Τα παιδία παίζει… θέατρο. Ευρετήριο θεατρικών έργων για παιδιά. (2007). Αθήνα: Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων & Ντουντούμης.
Last Update
17-01-2017