Καμπουρόπουλος, Α. (2013) Εισαγωγή στην Υπολογιστική Μουσικολογία. Στο συλλογικό τόμο: Εισαγωγή στη Μουσικολογία, Τμήμα Μουσικών Σπουδών,
ΑΠΘ (υπο δημοσίευση)
Cambouropoulos, E. (1998) Towards a General Computational Theory of Musical Structure. PhD Thesis, Faculty of Music and Department of Artificial Intelligence, University of Edinburgh. Διατίθεται στην ιστοσελίδα: http://users.auth.gr/~emilios
Dixon, S. (2001). Automatic extraction of tempo and beat from expressive performances. Journal of New Music Research, 30 (1), 39–58.
Handel, S. (1989) Listening. An Introduction to the Perception of Auditory Events. The MIT Press, Cambridge (Ma).
Huron, D. (2001) Tone and Voice: A Derivation of the Rules of Voice-Leading from Perceptual Principles. Music Perception, 19(1):1-64.
Kωσταρίδου-Ευκλείδη, Α. (1992). Γνωστική Ψυχολογία. Θεσσαλονίκη: Art of Text.
Leman, M. (ed.) (1997) Music, Gestalt and Computing. Springer-Verlag, Berlin.
Lerdahl, F. and Jackendoff, R. (1983) A Generative Theory of Tonal Music. The MIT Press, Cambridge (Ma).
Temperley, D. (2001) The Cognition of Basic Musical Structures. The MIT Press, Cambridge (Ma).
Tzanetakis, G., Kapur, A., Schloss, W. A., & M. Wright, (2007) "Computational Ethnomusicology", Journal of Interdisciplinary Music Studies. 1(2), pp. 1-24, 2007.
Widmer, G. and Goebl, W. (2004). Computational Models of Expressive Music Performance: The State of the Art. Journal of New Music Research 33(3), 203-216.