Course Content (Syllabus)
The course provides:
a) the theoretical background of managing entrepreneurial activities with:
i) seminars on introductory issues on Management, Marketing , Finance and Accounting for Small-Medium Enterprises; ii)presentations of best practices, case studies
b) the laboratory experience in business planning of relevant activities (preparation of students' business plans) and
c) the networking with entrepreneurs (visiting enterprises and invitations to entrepreneurs)
Course Bibliography (Eudoxus)
Γωνιάδης Η., Χατζηκωνσταντίνου Γ., “Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία”, Εκδόσεις Gutenberg, Αθήνα 2009.
Καραγιάννης Η.Γ., Μπακούρος Ι.Λ., "Καινοτομία & Επιχειρηματικότητα-Θεωρία και Πράξη", Εκδόσεις Σοφία, Θεσσαλονίκη 2010.
Πιπερόπουλος Π., “Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία και BusinessGlasters”, Εκδόσεις Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη 2007.