Course Content (Syllabus)
In this course, applications of communication science are developed. Students familiarize themselves with the methods and research techniques used in mass communication (questionnaire, content analysis, interview, observation, focus groups and market research, journalistic research), quantitative and qualitative methods, the structure of scientific research and the stages of a research (sampling, purpose, formulation of research questions and hypotheses, structure, references, footnotes).
Additional bibliography for study
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Creswell, J. W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας (2η έκδοση). Αθήνα: Εκδοτικό Όμιλος Ιων.
Κυριαζή, Ν. (2011). Η κοινωνιολογική έρευνα: Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο.
Ρούσσος, Π., & Τσαούσης, Γ. (2011). Στατιστική στις επιστήμες συμπεριφοράς με τη χρήση του SPSS. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.