Learning Outcomes
Students to be able to understand how learning and teaching takes place based on the cognitive and social-cognitive learning and teaching theories with emphasis placed on preschool education. More specifically, to be able to: 1. compare and combine personalistic, cognitive and socio-cognitive theories of learning and teaching, 2. analyse children's socio-cognitive conflicts and 3. consider the effect of culture, context and teachers' expectations on children's learning.
Course Content (Syllabus)
Piaget’s influence. Cognitive constructivism, cognitive conflicts and learning, Bruner’s discovery learning, Ausubel’s meaningful learning.
Socio-cognitive theories of learning and teaching. Vygotsky’s and Bandura’s influence. Social interactions and learning. Socio cognitive conflicts.
Culture and learning. Situated learning. Tacit knowledge
Children’s learning and teachers’ expectations. Prejudices, stereotypes and education. Self-fulfilling prophecy
Additional bibliography for study
Bertrand, Y. (1999). Σύγχρονες Εκπαιδευτικές Θεωρίες. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα. (διαθέσιμο στις βιβλιοθήκες της παιδαγωγικής σχολής και του τμήματος ψυχολογίας)
Foulin, J.N. & Mouchon, S. (2001). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Εκδόσεις Μεταίχμιο. (διαθέσιμο στις βιβλιοθήκες της παιδαγωγικής σχολής, του τμήματος ψυχολογίας και του τομέα παιδαγωγικής της φιλοσοφικής σχολής)
Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. Εκδόσεις Έλλην. (διαθέσιμο στη βιβλιοθήκη του τμήματος ψυχολογίας)
Πουρκός, Μ. (1997). Ο Ρόλος του Πλαισίου στην Ανθρώπινη Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και την Κοινωνικο-Ηθική Μάθηση. Εκδόσεις Gutenberg. (διαθέσιμο στις βιβλιοθήκες του τμήματος ψυχολογίας και του τομέα παιδαγωγικής της φιλοσοφικής σχολής)
Γκότοβος, Α. Ε. (1994). Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση. Επικοινωνία και κοινωνική μάθηση στο σχολείο. Εκδόσεις Σύγχρονη Εκπαίδευση. (διαθέσιμο στις βιβλιοθήκες της παιδαγωγικής σχολής και του τομέα παιδαγωγικής της φιλοσοφικής σχολής )
Lave, J. & Wenger, E. (2005). Κοινωνικές Όψεις της Μάθησης, Νόμιμη Περιφερειακή Συμμετοχή. Εκδόσεις Σαββάλας (διαθέσιμο στη βιβλιοθήκη της παιδαγωγικής σχολής)
Banks, J. A. (2001). Εισαγωγή στην Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση. Εκδόσεις Παπαζήση. (διαθέσιμο στις βιβλιοθήκες του παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης, του τομέα παιδαγωγικής της φιλοσοφικής σχολής και του τμήματος γερμανικής γλώσσας και φιλολογίας)
Μπασέτας, Κ. (2005). Οι Προσδοκίες των Δασκάλων και οι Επιδράσεις τους στους Μαθητές. Αθήνα, Γρηγόρης. (διαθέσιμο στις βιβλιοθήκες του τομέα παιδαγωγικής της φιλοσοφικής σχολής, της θεολογικής σχολής και του τμήματος γερμανικής γλώσσας και φιλολογίας)