SPECIALIZATION SEMINAR - I

Course Information
TitleΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ - I / SPECIALIZATION SEMINAR - I
Code21301
FacultyPhilosophy
SchoolItalian Language and Literature
Cycle / Level2nd / Postgraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorGeorgios Ypsilantis
CommonNo
StatusActive
Course ID600001732

Class Information
Academic Year2017 – 2018
Class PeriodWinter
Faculty Instructors
Instructors from Other Categories
  • Glenn Stockwell
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600110658
Mode of Delivery
  • Face to face
  • Distance learning
Digital Course Content
Language of Instruction
  • English (Instruction, Examination)
Prerequisites
General Prerequisites
none
Learning Outcomes
students will be able to: a) use mobile devices in language teaching b) create material for mobile devices c) integrate material with mobile device language teaching
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Work in an international context
  • Generate new research ideas
  • Advance free, creative and causative thinking
Course Content (Syllabus)
The basic terms are initially presented. Mobile devices then are discussed and their modes of operation. Methods of integration are then presented and their results from empirical studies are evaluated. At the end of the module, students perform their own investigations on the topic and formulate their own suggestions.
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
  • Video lectures
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
  • Use of ICT in Student Assessment
Description
Classes are developing through big blue button and by traditional lectures.
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures301.2
Seminars150.6
Laboratory Work502
Reading Assigment301.2
Internship
Project
Written assigments451.8
Total1706.8
Student Assessment
Description
By small projects during the course and a final essay at the end.
Student Assessment methods
  • Written Assignment (Formative, Summative)
  • Performance / Staging (Formative, Summative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Βιβλιογραφία Στο μάθημα αυτό γίνεται χρήση εκτενούς βιβλιογραφίας. Ο στόχος είναι να μελετηθούν όσοι το δυνατόν περισσότεροι συγγραφείς, έτσι ώστε οι φοιτητές να εκτεθούν σε διαφορετικές απόψεις. Αρχικά γίνεται εντοπισμός του θέματος είτε στα περιεχόμενα είτε στο index και στην συνέχεια στις σελίδες που αναφέρονται εκεί. Δεν είναι απαραίτητο να διαβασθεί ολόκληρο το βιβλίο εκτός και αν εντοπισθούν σε αυτό θέματα που εγείρουν το προσωπικό ενδιαφέρον του φοιτητή και δεν συζητούνται στο μάθημα. Αναμφίβολα, η εύρεση νέας βιβλιογραφίας και νέων απόψεων (είτε από συγγραφείς είτε προσωπικές) είναι απόλυτα αποδεκτές και επιθυμητές, εφόσον κατατίθεται με επιχειρήματα (προσωπικά ή από την βιβλιογραφία). Τα παρακάτω βιβλία και άρθρα βρίσκονται στην βιβλιοθήκη του τμήματος ή σε άλλες βιβλιοθήκες της φιλοσοφικής για χρήση των φοιτητών. Συμπληρωματικό υλικό διανέμεται στην τάξη. Α) Μεθοδολογία Έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής Αθανασίου, Λ. (2007). Μέθοδοι και Τεχνικές Έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής Εκδόσεις Γέφυρα Brown, J.D. (1988). Understanding Research in Second Language Learning Cambridge University Press Brown, J.D. (2001). Using Surveys in Language Programs Cambridge University Press Brown, J.D. and Rodgers, T. (2002). Doing Second Language Research Oxford University Press Burns, A. (1999). Collaborative Action Research for English Language Teachers Cambridge University Press Dörnyei, Z. (2007). Research Methods in Applied Linguistics Oxford University Press Hatch, E. and Farhady, H. (1982). Research Design and Statistics for Applied Linguistics. Newbury House Publishers Inc. Καραγεώργος, Δ.Λ. (2002). Μεθοδολογία Έρευνας στις Επιστήμες της Αγωγής Εκδόσεις Σαββάλας McDonough, J. and McDonough, S. (1997). Research Methods for Language Teachers. Arnold Nunan, D. (1986). Research Methods in Language Learning Cambridge University Press Selinger, H.W. and Shohamy, E. (1989). Second Language Research Methods Oxford University Press Wallace, M.J. (1998). Action Research for Language Teachers Cambridge University Press Τσοπάνογλου, Α. (2000). Μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας και εφαρμογές της στην αξιολόγηση της γλωσσικής κατάρτισης Εκδόσεις Ζήτη, Θεσσαλονίκη Τσοπάνογλου, Α. (2010). Διδακτικές Σημειώσεις για το μάθημα «Αρχές σχεδιασμού και υλοποίησης επιστημονικής έρευνας» Β) Στατιστική Bachman, L.F. (2004). Statistical Analyses for Language Assessment Cambridge University Press * Έχει και Work Book με ασκήσεις Blalock Jr, H.M. (1979). Social Statistics Mc Graw-Hill Howell, D.C. (1989). Fundamental Statistics for the Behavioral Sciences PWS-Kent Publishing Company, Boston Howitt, D. and Cramer, D. (2006). Στατιστική με το SPSS 13 Κλειδάριθμος Kassab, J.Y. (1989). Applied Statistics University College of North Wales Ρούσσος, Π.Λ. και Τσαούσης, Γ. (2002). Στατιστική Εφαρμοσμένη στις Κοινωνικές Επιστήμες Ελληνικά Γράμματα Silverman, D. (1993). Interpreting Qualitative Data SAGE Publications Wolcott, H.F. (2001). Writing up Qualitative Research SAGE Publications Γ) SPSS Εκτός από τις πληροφορίες που μπορεί να αντλήσει κανείς από το ίδιο το πρόγραμμα επιλέγοντας Help, Tutorial παραθέτω παρακάτω μία σειρά από ιστότοπους που προσφέρουν αξιόλογη βοήθεια στην κατανόηση του προγράμματος. Ο κύριος ιστότοπος για το SPSS βρίσκεται στο www.spss.com Μάλιστα στην σελίδα http://www.spss.com/events/ μπορείτε να παρακολουθήσετε on line σεμινάρια, επιδείξεις του προγράμματος ή να ακούσετε σεμινάρια σε μορφή ηχητικών ή άλλων αρχείων που έχουν ήδη και ηχογραφηθεί. Οι παρακάτω ιστότοποι προσφέρουν μία εισαγωγή στο SPSS (ορισμένοι μάλιστα με τη μορφή βίντεο!!) http://academic.uofs.edu/department/psych/methods/cannon99/spssmain.html PART I http://www.youtube.com/watch?v=msI7xf0tInE PART II http://www.youtube.com/watch?v=i3D35wMGs_Q Για αυτούς που τους αρέσει η Ιρλανδική προφορά!!! http://www.youtube.com/watch?v=aFUjOesJcik Σε αυτούς του ιστότοπους βρίσκουμε βασικές στατιστικές αναλύσεις με το SPSS Pearson r http://www.youtube.com/watch?v=mzG3AB-fgwM&feature=related Paired Samples T Test http://www.youtube.com/watch?v=oq6PxxVEhvw&feature=related One way ANOVA http://www.youtube.com/watch?v=WW620ToKXSI&feature=related Two way ANOVA http://www.youtube.com/watch?v=g7yvBYzAIho&feature=related Σε αυτόν τον ιστότοπο υπάρχουν πληροφορίες για τη χρήση του SPSS με τη μορφή μαθημάτων στα ελληνικά μέσω ενός power point αρχείου http://kype.auth.gr/downloads/e-courses/index.html Υψηλάντης, Γ. (2010). Σημειώσεις για το μάθημα Η ψηφιακή τεχνολογία στην ερευνητική δραστηριότητα
Last Update
13-02-2018