Course Content (Syllabus)
Basic supply and demand conditions in food manufacturing. Application of the theory of firm in cooperative different market structures. Economies of scale and cost of production. Concentration. Market performance of cooperatives. Advertising. R & D.- Differentiation. Diversification. Vertical integration. Barriers to entry. Limit pricing. Mergers and antitrust policy.
Course Bibliography (Eudoxus)
Φώτης Π., (2013) Βιομηχανική Οργάνωση και Πολιτική Ανταγωνισμού, Εκδόσεις Προπομπός (προτεινόμενο σύγγραμμα).
Shepherd W.G. and Shepherd J. M. (2004), “The Economics of Industrial Organization” 5th edition, Long Grove: WaneLand press inc.
Cabral Luis, (2003) «Βιομηχανική Οργάνωση», Εκδόσεις Κριτική,
Ουσταπασίδης, Κ. (2000). «Εφαρμοσμένη Βιομηχανική Οργάνωση», Εκδόσεις ΖΥΓΟΣ, Θεσσαλονίκη.
Κατσουλάκος, Ι., (1998). «Θεωρία Βιομηχανικής Οργάνωσης», ΤΥΠΩΘΗΤΩ, Αθήνα.