Learning Outcomes
Upon the completion of the course, students know the basic market models of products and production inputs, which are the core of all areas of economic studies and are widely used by economists that attempt to explain the behavior of consumers, producers and the markets that exist under different types of competition (perfect, monopoly, oligopoly); later they can proceed to the study of topics on special and more advanced areas.
Course Content (Syllabus)
Income and Substitution Effects; Marshallian and Hicksian Demand Curves
Production, cost and profit Functions
Perfect Competition
Monopoly-Monopsony
Oligopoly-Oligopsony
Additional bibliography for study
Cabral, K. (2003). Βιομηχανική Οργάνωση. Εκδόσεις Κριτική.
Nicholson, W. (2008) Μικροοικονομική Θεωρία. Βασικές Αρχές και Προεκτάσεις.
Varian, H. (2006). Μικροικονομική (Τόμοι Α και Β). Εκδόσεις Κριτική.
Δρανδάκης, Ε, Γ. Μπήτρος και Ν. Μπαλτάς (1994). Μικροοικονομική Θεωρία (Τόμος Α). Εκδόσεις Μπένου.
Δρανδάκης, Ε, Γ. Μπήτρος και Ν. Μπαλτάς (2003). Μικροοικονομική Θεωρία (Τόμος Β). Εκδόσεις Μπένου.
Φουσέκης, Π. (2012). Ασκήσεις Μικροοικονομικής. Εκδόσεις Ζυγός.