Learning Outcomes
The aim of the course is to develop the entrepreneurial culture, knowledge and skills among students. Available lectures on fields of Innovation & Entrepreneurship, Management of small and medium sized firms, Marketing Strategies, Startup Funding and Accounting, as well as seminars on business planning will provide students with the appropriate tools to develop innovation and entrepreneurship. Connection with the “entrepreneurial world” will be achieved by invitations to entrepreneurs for open speeches and by case studies analysis.
Course Content (Syllabus)
The course provides:
i) the theoretical background of managing entrepreneurial activities with:
ii) seminars on introductory issues on Management, Marketing , Finance and Accounting for Small-Medium Enterprises; iii)presentations of best practices, case studies
iv) the laboratory experience in business planning of relevant activities (preparation of students' business plans) and
v)invitations of entrepreneurs
Course Bibliography (Eudoxus)
1. Deakins, D. and Freel, M. (2015). "Επιχειρηματικότητα και μικρές επιχειρήσεις", επιμέλεια Πέκκα-Οικονόμου, Β. και Χατζηδημητρίου, Ι., Εκδόσεις Rosili
2. Χατζηκωνσταντίνου, Γ. & Γωνιάδης, Η. (2009) "Επιχειρηματικότητα και Καινοτοµία", Εκδόσεις Gutenberg.
Additional bibliography for study
1. Καραγιάννης Η.Γ. –Μπακούρος Ι.Λ.( 2010) «Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα. Θεωρία – Πράξη» Εκδόσεις Σοφία.
2. David Dawkins and Mark Freel (2007)" Επιχειρηματικότητα» Eκδόσεις Κριτική.
3. Πιπερόπουλος, Γ. Π. (2008). "Επιχειρηματικότητα, Καινοτοµία & Βusiness Clusters ", Β’ Έκδοση , Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάκκουλα.
4. Εκπαιδευτικό υλικό που έχει παραχθεί για το συγκεκριμένο μάθημα και παρουσιάζεται στο Moodle