Additional bibliography for study
Ελληνόγλωσση Βιβλιογραφία:
-Αγγελόπουλου Ιωάννη, Αραβαντινού Στέλιου, π. Γκανά Ευαγγέλου, Ζουμπουλάκη Σταύρου, Καραγιάννη Δημήτρη, Μαρίνου Αναστασίου, Μπουκάλα Παντελή, Ξυδάκη Νίκου, Πενιρτζή Αικατερίνης, Σίαχου Ιωάννη, Θρησκευτική παιδεία και σύγχρονη κοινωνία: Θέσεις και αντιθέσεις, Αθήνα 2006.
-Γιαβρίμη Παναγιώτη, Ζητήματα παιδαγωγικής και σχολικής ψυχολογίας, Αθήνα 2010.
-Δεληκωσταντή Κώστα, Η παιδεία ως πολιτισμός του προσώπου, Αθήνα 2009.
-Δεληκωσταντή Κωνσταντίνου, Σχολική θρησκευτική αγωγή μεταξύ παιδαγωγικής θεολογίας, Αθήνα 2009.
-Δεληκωσταντή Κώστα, Σύγχρονη παιδαγωγική και παιδεία Ορθοδοξίας, στο: του ιδίου (Επιμέλεια), Η Ορθοδοξία ως πρόταση ζωής, Αθήνα 1993, σελ. 249.
-Διαμαντόπουλου Παναγιώτη, Σχολική Παιδαγωγική Ι. Θεωρία του Σχολείου, Αθήνα 2002.
-Ξωχέλλη Παναγιώτη, Σχολική Παιδαγωγική, Θεσσαλονίκη 2007.
-Ξωχέλλη Παναγιώτη, Ο εκπαιδευτικός στον σύγχρονο κόσμο. Ο ρόλος και το επαγγελματικό του προφίλ σήμερα, η εκπαίδευση και η αποτίμηση του έργου του, Αθήνς 2005
-Ξωχέλλη Παναγιώτη, Εισαγωγική στην Παιδαγωγική, Θεσσαλονίκη 2010.
-Ξωχέλλη Παναγιώτη, Παιδαγωγική και Εκπαίδευση σήμερα. Επίμαχα ζητήματα, καίρια προβλήματα, προτεινόμενες λύσεις, Θεσσαλονίκη 2010.
-Καλαϊτζοπούλου Μαρίας, Ο εκπαιδευτικός ως Στοχαζόμενος Επαγγελματίας, Αθήνα 2001.
-Καπετανάκη Γεωργίου Δ., Εναλλακτικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις της θρησκευτικής αγωγής στο ελληνικό λύκειο, Αθήνα 2011
-Καπετανάκη Γεωργίου Δ., Θρησκευτική αγωγή στο ελληνικό λύκειο: προσέγγιση ή αποκλεισμός του θρησκειακά διαφορετικού; Αθήνα 2011.
Καραμούζη Πολύκαρπου, Θρησκεία, εκπαίδευση, μετανεωτερικότητα: Η θρησκευτική αγωγή στο σύγχρονο σχολείο, Αθήνα 2011.
-Καραμούζη Πολύκαρπου, Πολιτισμός και διαθρησκειακή αγωγή: Η συγκριτική διδακτική των θρησκειών και της θρησκευτικότητας στο σύγχρονο σχολείο, Αθήνα 2007.
- Καρατζιά-Σταυλιώτης Ε., Λαμπρόπουλου Χ. , Αξιολόγηση, αποτελεσματικότητα και ποιότητα στην εκπαίδευση, Αθήνα 2006.
- Καραφύλλη Κώστα, Αξιολογία και Παιδεία: Φιλοσοφική θεώρηση του ζητήματος των αξιών στο χώρο της παιδείας, Αθήνα 2002.
-Καψάλη Αχιλ. / Βρεττού Ι. , Αναλυτικό Πρόγραμμα. Σχεδιασμός – Αξιολόγηση – Αναμόρφωση, Αθήνα 1999.
-Κογκούλη Ιωάννη, Εισαγωγική στην Παιδαγωγική, Θεσσαλονίκη 2005.
-Κογκούλη Ιωάννη, Διδακτική των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη 2003.
-Κοσμόπουλου Αλεξ., Το Σχολείο πέθανε. Ζήτω το σχολείο του πρόσωπου, Αθήνα 1990.
-Λάππα Δημητρίου, Διαλογική επικοινωνία και παιδαγωγική αγάπη στο σύγχρονο σχολείο, Θεσσαλονίκη 2007
-Ματσαγγούρα Ηλία, Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας. τ. Β’. Στρατηγικές Διδασκαλίας. Η Κριτική Σκέψη στη Διδακτική Πράξη, Αθήνα 2007.
-Μετοχιανάκη Ηλία, Εισαγωγική στην Παιδαγωγική Α’, ιδιωτική έκδοση, 1990.
-Μετοχιανάκη Ηλία, Εισαγωγική στην Παιδαγωγική Β’, ιδιωτική έκδοση, 1990.
-Μπάσετα Κωνσταντίνου, Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση στο Σχολείο. Ψυχοκοινωνιολογικές διαδικασίες. Προσδοκίες, συμπεριφορά και απόδοση αιτίων. Ψυχοπαιδαγωγικές παρεμβάσεις, Αθήνα 2007
-Μπρούζου Ανδρέα, Ο Εκπαιδευτικός ως Λειτουργός Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού. Μια Ανθρωπιστική Θεώρηση της Εκπαίδευσης, Αθήνα 1999.
- Νικόλαου Γιώργος, Διαπολιτισμική διδακτική. Το νέο περιβάλλον – Βασικές άρχες, Αθήνα 2012.
-Παππά Αθανασίου, Σχολική Παιδαγωγική Ι, Αθήνα 2000.
-Παπανούτσου Ε. Π., Φιλοσοφία και Παιδεία, Αθήνα 1977.
-Περσελή Εμμανουήλ, Η Ορθόδοξη Χριστιανική Αγωγή ως σύγχρονη μορφωτική διαδικασία, στο: Κώστα Δεληκωσταντή (Επιμέλεια), Η Ορθοδοξία ως πρόταση ζωής, Αθήνα 1993, σσ. 173-192.
-Περσελή Εμμανουήλ, Σχολική Θρησκευτική Αγωγή, Αθήνα 1998.
-Πυργιωτάκη Ιωάννη, Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη, Αθήνα 2011.
-Ρεράκη Ηρακλή Μ., Κοινωνική ένταξη και θρησκευτική αγωγή του μαθητή στο ελληνικό σχολείο, Θεσσαλονίκη 2010.
-Ρεράκη Ηρακλή Μ., Σύγχρονη διδακτική των θρησκευτικών, Θεσσαλονίκη 2007.
-Συγκολλίτου Έφη (Επιμ.), Έννοια του Εαυτού και Λειτουργικότητα στο Σχολείο, Θεσσαλονίκη 2006.
-Τασσιόπουλου Γιώργου, Η διδασκαλία των θρησκευτικών στην ύστερη νεωτερικότητα: Παιδαγωγική, διαπολιτισμική και θεολογική προσέγγιση, Αθήνα 2010.
- Υφαντή Α. Αμαλία , Εκπαιδευτική πολιτική και σχεδιασμός για ένα σύγχρονο σχολείο, Αθήνα 2012.
-Φωτίου Σταύρου (Επιμέλεια), Ανθρωποποιός αγωγή, (Μετάφραση: Ιωσήφ Ροηλίδης, Γιώργος Χρ. Κυθραιώτης), Αθήνα 2009.
-Χαραλάμπους Δ. (Επιμέλεια), Διαχρονικές και Σύγχρονες Προσεγγίσεις της Εκπαίδευσης. Αντιχάρισμα στον Καθηγητή Ν. Τερζή, Θεσσαλονίκη 2006.
-Χαραλαμπόπουλου Α. (Επιλογή Κειμένων), Γραμματισμός, Κοινωνία και Εκπαίδευση, Αθήνα 2006.
-Χατζηδήμου Δ., Εισαγωγή στην Παιδαγωγική. Συμβολή στη διάχυση της παιδαγωγικής σκέψης, Θεσσαλονίκη 2009.
Μεταφράσεις:
-Bennett John G., Montessori Mario, Williams Clifford John, Polack A. I., Ji Maung Maung, Thwaites Hugh S., Η πνευματική δίψα του σύγχρονου παιδιού: Μια σειρά δέκα διαλέξεων. (Μετάφραση: Ευστράτιος Παναγιώτου), Αθήνα 2012.
-Crag E. C., Διαχείριση της σχολικής τάξης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Αθήνα 2003.
-Kolesnik Walter, Ανθρωπισμός ή Μπιχεβιορισμός στην Εκπαίδευση, (Μετάφραση: Αναστασία Μπιτσάνη - Πέτρου), Αθήνα 1992.
-Kushner, Harold S., Όταν τα παιδιά ρωτούν για το Θεό: Ένας οδηγός για γονείς που δεν έχουν πάντα όλες τις απαντήσεις. (Μετάφραση: Τόνια Κοβαλένκο), Αθήνα 1999.
-Μπίζινγκερ Άλμπερτ (Επιμέλεια), Υπάρχει θεός; Τα μεγάλα θέματα της θρησκείας: Τα παιδιά ρωτούν – οι ερευνητές απαντούν. (Μετάφραση: Τσινάρη Πελαγία), Αθήνα 2011.
- Unesco, Εκπαίδευση. Ο Θησαυρός που κρύβει μέσα της. Έκθεση της Διεθνούς Επιτροπής για την Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα, υπό την Προεδρία του Jacques Delors. (Μετάφραση: Ομάδα εργασίας του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας, Πρόλογος: Κασσωτάκη Μιχάλη), Αθήνα 1999.
Ξενόγλωσση Βιβλιογραφία:
-Barnes L. Philip, Debates in Religious Education Teaching, London; New York 2012.
-Barnes L. Philip, Wright Andrew, Brandom Ann-Marie (Ed.), Learning to Teach Religious Education in the Secondary School: A Companion to School Experience, London; New York 2008.
- Boschki Reinhold, Einführung in die Religionspädagogik, Darmstadt 2008.
- Collmar Norbert, Schulpädagogik und Religionspädagogik. Handlungstheoretische Analysen von Schule und Religionsunterricht, Göttingen 2004.
- Daniels Harry, Lauder Hugh, Porter Jill (Ed.), Educational Theories, Cultures and Learning. A Critical Perspektive, New York; London 2011.
- Davies Brendt, Ellison Linda, The new Strategic Direction and Development of the School: Key Frameworks for School Improvement Planing, London; New York 2 2003.
- Dedering Kathrin, Steuerung und Schulentwicklung. Bestandaufnahme und Theorieperspektive, Wiesbaden 2012.
- Freudenreich Delia, Spiritualität von Kindern Was sie ausmacht und wie sie pädagogisch gefördert werden kann, Kassel 2011.
- Grümme Bernhard, Religionsunterricht und Politik. Bestandaufnahme – Grundsatzüberlegungen – Perspektiven für eine politische Dimension des Religionsunterrichts, Stuttgart 2009.
- Grimmit Michael (Ed.), Pedagogies of Religious Education: Case Studies in the Research and Development of Good Pedagogic Practice in RE, McCrimmon Publishing Co Ltd, 2000.
- Grimmit Michael, Religious Education and Human Development, McCrimmon Publishing Co Ltd, 1989.
-Grümme Bernhard / Lenhard Hartmut / Pirner Manfred L., Religionsunterricht neu denken: Innovative Ansätze und Perspektiven der Religionsdidaktik, Neukirchen – Vluyn 2012.
- Heimbrock Hans-Günter / Scheilke Christoph / Schreiner Peter (Ed.), Towards Religious Competence (Schriften aus dem Comenius-Institut), Münster; London; New York, 2002.
- Hubrig Christa / Herrmann Peter, Einführung in die systematische Schulpädagogik, Heidelberg 2012.
- Klafki Wolfgang, Schultheorie, Schulforschung und Schulentwicklung im politisch-gesellschaftlichen Kontext, Weinheim und Basel 2002.
- Leimgruber Stephan, Interreligiöses Lernen, München 2007.
-Pinar William, International Handbook of Curriculum Research (Studies in Curriculum Theory Series), New York: Routledge 2 2013.
-Pinar William, What Is Curriculum Theory? (Studies in Curriculum Theory Series), New York; London 2012.
- Rothgangel Martin / Adam Gottfried / Lachmann (Hg.), Religionspädagogisches Kompendium, Göttingen 7 2012.
- Schröder Bernd, Religionspädagogik, Tübingen 2012.
- Schweitzer Friedrich, Elementarisierung und Kompetenz. Wie Schülerinnen und Schüler von „gutem Religionsunterricht“ profitieren, Neukirchen – Vluyn 2 2011.
- Schweitzer Friedrich / Henrik Simojoki, Moderne Religionspädagogik. Ihre Entwicklung und Identität, Freiburg im Breisgau 2005.
- Schweitzer Friedrich / Schlag Thomas, Brauchen Jugendliche Theologie? Jugendtheologie als Herausforderung und didaktische Perspektive, Neukirchen-Vluyn 2011.
- Smith Richard (Ed.), Educational Policy: Philosophical Critique, Journal of Philosophy of Education, Volume 46, Issue 4.
- Winterton Jonathan, Delamare - Le Deist Françoise, Emma Stringfellow, Typology of knowledge, skills and competences: clarification of the concept and prototype. Cedefop Reference series; 64, Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2006. Προσπελάσιμο στην ιστοσελίδα: (http://www.cedefop.europa.eu/en/Files/3048_EN.PDF)
- Wright Andrew, Spirituality and Education, London; New York 2000.