RELIGIOUS EDUCATION AND DIFFERENCE

Course Information
TitleΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ / RELIGIOUS EDUCATION AND DIFFERENCE
CodeΧ290Π
FacultyTheology
SchoolPastoral and Social Theology
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorEvangelos Pepes
CommonYes
StatusActive
Course ID600000562

Programme of Study: UPS of School of Pastoral and Social Theology (2013-today)

Registered students: 85
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
CoreElective CoursesWinter-4

Class Information
Academic Year2018 – 2019
Class PeriodWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600126462
Type of the Course
  • Background
  • General Knowledge
  • Scientific Area
  • Skills Development
Course Category
Specific Foundation / Core
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
General Competences
  • Adapt to new situations
  • Work in teams
  • Work in an international context
  • Generate new research ideas
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Demonstrate social, professional and ethical commitment and sensitivity to gender issues
Educational Material Types
  • Notes
  • Multimedia
  • Interactive excersises
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Laboratory Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures391.6
Seminars200.8
Laboratory Work200.8
Written assigments241.0
Total1034.1
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Exam with Multiple Choice Questions (Formative, Summative)
  • Written Exam with Short Answer Questions (Formative, Summative)
  • Written Exam with Extended Answer Questions (Formative, Summative)
  • Written Assignment (Formative, Summative)
  • Written Exam with Problem Solving (Formative, Summative)
  • Labortatory Assignment (Formative, Summative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Ηρ. Ρεράκης Η ετερότητα του "άλλου" στην ελληνική παιδεία. Ορθόδοξη Χριστιανοπαιδαγωγική Θεώρηση, εκδ. Δ. Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη 2016.
Additional bibliography for study
1. Η. Ρεράκης, Κοινωνική ένταξη και θρησκευτική αγωγή του μαθητή στο ελληνικό σχολείο, εκδ. Π. Πουρναράς, Θεσσαλονίκη 2010 2. Η. Ρεράκης, Σύγχρονη διδακτική των Θρησκευτικών, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 2010. 3. Ε. Κανακίδου – Β. Παπαγιάννη, Διαπολιτισμική αγωγή, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 1997. 4. Φ. Κοσσυβάκη, Κριτική Επικοινωνιακή Διδασκαλία, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 1998. 5. Κ. Μπίκος, Αλληλεπίδραση και κοινωνικές σχέσεις στη σχολική τάξη, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2004. 6. Αχ. Καψάλης, Παιδαγωγική Ψυχολογία, εκδ. Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2006. 7. Αλ. Κοσμόπουλος, Σχεσιοδυναμική παιδαγωγική του προσώπου, εκδ. Γρηγόρης 1990. 8. Κ. Μπακιρτζής, Επικοινωνία και αγωγή, εκδ. Gutenberg, Αθήνα 2002. 9. Χ. Φράγκος, Ψυχοπαιδαγωγική, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα 2002. 10. Αθ. Γκότοβος, Οικουμενικότητα, ετερότητα και ταυτότητα: Η επαναδιαπραγμάτευση του νοήματος της παιδείας, Ιωάννινα 2001. 11. Αλ. Κακαβούλης, Ηθική ανάπτυξη και αγωγή, Αθήνα 1994.
Last Update
09-01-2018