MICROTEACHING AND STUDENT PRACTICE

Course Information
TitleΜΙΚΡΟΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ / MICROTEACHING AND STUDENT PRACTICE
CodeΥΕ22Π
FacultyTheology
SchoolPastoral and Social Theology
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodSpring
CoordinatorEvangelos Pepes
CommonYes
StatusActive
Course ID600000546

Programme of Study: UPS of School of Pastoral and Social Theology (2013-today)

Registered students: 71
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
CoreElective Courses belonging to the selected specializationSpring-8

Class Information
Academic Year2018 – 2019
Class PeriodSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours4
Total Hours52
Class ID
600127256
Type of the Course
  • Background
  • General Knowledge
  • Scientific Area
  • Skills Development
Course Category
Specific Foundation / Core
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
Prerequisites
Required Courses
  • Υ207Π THEOLOGY AND EDUCATIONAL TECHNOLOGY
  • Υ406Π EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
  • ΥΕ21Π TEACHING THE “RELIGIOUS STUDIES” CLASS AT SCHOOL
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Adapt to new situations
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Design and manage projects
  • Be critical and self-critical
  • Advance free, creative and causative thinking
Educational Material Types
  • Notes
  • Audio
  • Multimedia
  • Interactive excersises
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Laboratory Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Laboratory Work502
Reading Assigment100.4
Internship552.2
Written assigments100.4
Total1255
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Exam with Multiple Choice Questions (Formative, Summative)
  • Written Assignment (Formative, Summative)
  • Oral Exams (Formative, Summative)
  • Performance / Staging (Formative, Summative)
  • Labortatory Assignment (Formative, Summative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Ηρακλής Ρεράκης – Ευάγγελος Πεπές, Πρακτική Άσκηση και Μικροδιδασκαλίες. Θεωρία και Πράξη, εκδ. Δέσποινα Σφακιανάκη, Θεσσαλονίκη 2018.
Additional bibliography for study
1. Ylf Metzer, Εγχειρίδιο μικροδιδασκαλίας, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Λευκωσία, 1983 2. Βρεττός Ιωάννης, Μη λεκτική συμπεριφορά εκπαιδευτικού – μαθητή: άσκηση με μικροδιδασκαλία, εκδ. Ατραπός, Θεσσαλονίκη, 2003 3. Βρεττός Ιωάννης, Μικροδιδασκαλία και άσκηση διδακτικών δεξιοτήτων, εκδ. Ατραπός, Αθήνα 2002 4. Βρεττός Ιωάννης, Μικροδιδασκαλία: αποτελεσματικότητα και επιφυλάξεις, εκδ. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσσαλονίκη 1990 5. Κουγιουρούκη Μαρίνα, Ο ρόλος της μικροδιδασκαλίας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών: απόψεις υποψηφίων και υπηρετούντων εκπαιδευτικών, εκδ. Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2003 6. Χατζηδήμου Δημήτριος, Η μικροδιδασκαλία στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Μία θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση, εκδ. Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1997
Last Update
30-04-2019