Learning Outcomes
To sensitize students to school-family collaboration issues and try out new ways of communicating with parents
To understand the importance of questions for the learning process and learn how to ask different kinds of questions
To consider issues of classroom management in kindergarten and learn ways to facilitate problem solving
To understand the role of assessment for learning and learn ways of assessing young children' learning
Course Content (Syllabus)
This course examines practical issues of the educational process such as school-family partnership, questions as a means of developing children' thinking, classroom management in kindergarten, the role and process of assessment for learning in early childhood education
Keywords
school-family partnership, classroom management, assessment for learning, questioning
Course Bibliography (Eudoxus)
1. Πρακτικές λύσεις για κάθε πρόβλημα, Sifer Steffen. Εκδόσεις: Πατάκη
2. Αξιολόγηση στο νηπιαγωγείο: οδηγός οργάνωσης ατομικών φακέλων [portfolios] για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, από Kingore, Bertie W., Στεφοπούλου, Ιωάννα Δίπτυχο, 2010.
Additional bibliography for study
1. Προς μια παιδαγωγική του διαλόγου, Μπιρμπίλη Μαρία, Εκδόσεις Gutenberg
2. Τα παιδιά ως φιλόσοφοι. Μάθηση μέσω έρευνας και διαλόγου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Joanna Haynes, Εκδόσεις: Μεταίχμιο
3. Διεθνής Αμνηστία. Πρώτα βήματα. Εγχειρίδιο για τη βασική εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα. Αθήνα: Πατάκης