THE EMERGENCE OF DIVERSITY IN TEXTBOOKS AND LITERATURE

Course Information
TitleΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ / THE EMERGENCE OF DIVERSITY IN TEXTBOOKS AND LITERATURE
CodeΓΚΒ.022
Interdepartmental ProgrammeDPMS PSychopaidagōgikī tīs Éntaxīs <<Éna Scholeío gia Ólous>> (2017-sīmera)
Collaborating SchoolsEarly Childhood Education
Philosophy and Education
Pre-school Education and Educational Design of the University of the Aegean
Cycle / Level2nd / Postgraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorAndreas Karakitsios
CommonNo
StatusActive
Course ID80002943

Class Information
Academic Year2018 – 2019
Class PeriodWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours6
Class ID
600131775
Course Type 2016-2020
  • General Knowledge
Course Type 2011-2015
General Foundation
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
Prerequisites
Required Courses
  • ΒΚΒ.014 EPISTEMOLOGY OF DIVERSITY
General Competences
  • Work in teams
  • Work in an interdisciplinary team
  • Generate new research ideas
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Be critical and self-critical
  • Advance free, creative and causative thinking
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures39
Laboratory Work25
Reading Assigment30
Artistic Workshop30
Project30
Written assigments30
Exams26
Total210
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Assignment (Formative, Summative)
  • Oral Exams (Formative, Summative)
Bibliography
Additional bibliography for study
Αμπατζοπούλου, Φ. (1998). Ο άλλος εν διωγμώ: η εικόνα του Εβραίου στη Λογοτεχνία. Ζητήματα ιστορίας και μυθοπλασίας. Αθήνα: Θεμέλιο. Anderson, B. (1997). Φαντασιακές Κοινότητες: στοχασμοί για τις απαρχές και τη διάδοση του εθνικισμού / μετ. Ποθ. Χαντζαρούλα. Αθήνα: Νεφέλη. Βάμβουκας, Μ. (2002). Εισαγωγή στην Ψυχοπαιδαγωγική. Έρευνα και Μεθοδολογία. Αθήνα: Γρηγόρη Ι.Οικονόμου-Αγοραστού (1992). Εισαγωγή στη Συγκριτική Συερεοτυπολογία των εθνικών χαρακτηριστικών στη λογοτεχνία. University Studio Press.Θεσσαλονίκη. Λιάκος, Αντ (2005). Πώς στοχάστηκαν το έθνος αυτοί που ήθελαν να αλλάξουν τον κόσμο; Αθήνα: Πόλις. Τζιόβας, Δ. (2007). Ο άλλος εαυτός. Ταυτότητα και κοινωνία στη νεοελληνική πεζογραφία / μετ. Α. Ροζενμπεργκ. Αθήνα: Πολις. Φλουρής, Γ. & Μ. Ιβριντέλη (2000). «Η εικόνα των βαλκάνιων γειτόνων μας στο αναλυτικό πρόγραμμα, στα σχολικά εγχειρίδια και στα βιβλία δασκάλου του ελληνικού Δημοτικού Σχολείου», στο: Η εικόνα του «άλλου»/γείτονα στα σχολικά βιβλία των βαλκανικών χωρών. Αθήνα: Τυπωθήτω- Γιώργος Δαρδανός. Wellek, R., Warren, A. ( 1955). Θεωρία Λογοτεχνίας. Δίφρος.
Last Update
25-01-2017