Learning Outcomes
Upon successful completion of the course the students:
• have deepened their knowledge of the theory of the principle of periodicity
• be familiar with periodic models and the basics of designing training programs for team and individual sports
• will be able to design annual training programs for both team and individual sports
Course Content (Syllabus)
• Historical overview of periodicity models.
• Introduction to Periodization
• Periodic models - Modern trends.
• Annual planning.
• Preparation period.
• In Season training.
• Off season training.
• Inter-cycle.
• Microcycle.
• Training unit.
• Evaluation - Coaching guidance.
Course Bibliography (Eudoxus)
• Fleck S., Kraemer, V. (2000). Προπόνηση δύναμης – σχεδιασμός προγραμμάτων. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ.
• Fleck S., Kraemer, V. (2006). Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης με αντίσταση. Broken Hill Publishers Ltd.
Additional bibliography for study
1. Grosser, M. 1994. Προπόνηση ταχύτητας. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ
2. Grosser, Μ. & Starischka S. 2000. Προπόνηση φυσικής κατάστασης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ (σελ. 30-51, 104-112).
3. Hoffman, J.R. 2012, NSCA’s Guide to Program Design. Champaign Il.: Human Kinetics.
4. Martin, D., Carl, K., Lehnertz, K. 1995. Εγχειρίδιο προπονητικής. Κομοτηνή: Εκδόσεις Αλφάβητο (σελ. 281-339).
5. Martin, D., 1994. Προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ.
6. Weineck, J., 1997. Προπονητική, Φυσική κατάσταση Ποδοσφαίρου. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ.
7. Κέλλης, Σ. 2000. Φυσική κατάσταση νεαρών καλαθοσφαιριστών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ.