Additional bibliography for study
• Baroody, A. & Dowker, A. (2003). The development of arithmetic concepts and skills: Constructing adaptive expertise. New York: Erlbaum.
• Βοσνιάδου, Σ. (1998, επιμ.). Η ψυχολογία των μαθηματικών. Αθήνα: Gutenberg.
• Carpenter, T.P., Moser, J.M. & Romberg, T.A. (1982). Addition and subtraction: a cognitive perspective. New York: Erlbaum.
• Donlan, C. (1998). The development of mathematical skills. Psychology Press.
• Diezmann, M.C., Watters, J.J. & English, L.D. (2001). Difficulties confronting young children undertaking investigations. In M. Van Den Heuvel-Penhuizen (ed.), Proceedings of the 25th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 2, pp. 289-296). Utrecht, The Netherlands: Utrecht University.
• Elia, I. & Gagatsis, A. (2006). The effects of different modes of representation on problem solving: Two experimental programs. In J. Novotna, H. Moraova, M. Kratka & N. Stehlikova (eds.), Proceedings of the 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 3, pp. 25-32). Prague: PME.
• Ζαχάρος, Κ. (2006). Οι μαθηματικές έννοιες στην προσχολική εκπαίδευση και η διδασκαλία τους. Αθήνα: Μεταίχμιο.
• Harel, G. & Confrey, J. (1994). The development of multiplicative reasoning. State University of New York.
• Hughes, M. (1999). Τα παιδιά και η έννοια των αριθμών. Αθήνα: Gutenberg.
• Kamii, C., & De Clark, G. (1995). Τα παιδιά ξαναεφευρίσκουν την αριθμητική. Αθήνα: Πατάκη.
• Kahney, H. (1997). Λύση προβλημάτων. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
• Καφούση, Σ., & Σκουμπουρδή, Χ. (2008). Τα μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών. Αθήνα: Πατάκη.
• Kline, M. (1990). Γιατί δεν μπορεί να κάνει πρόσθεση ο Γιάννης. Θεσσαλονίκη: Βάνιας.
• Κολέζα, Ε. (2009). Θεωρία και πράξη στη διδασκαλία των μαθηματικών. Αθήνα: Τόπος.
• Κολέζα, Ε. (2006). Μαθηματικά και σχολικά μαθηματικά. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
• Λεμονίδης, Χ. (2013). Μαθηματικά της φύσης και της ζωής. Θεσσαλονίκη: Ζυγός.
• Λεμονίδης, Χ. (2003). Μια νέα πρόταση διδασκαλίας των μαθηματικών στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Αθήνα: Πατάκης.
• Λεμονίδης, Χ. (1996). Περίπατος στη μάθηση της στοιχειώδους αριθμητικής. Θεσσαλονίκη: Αφοι Κυριακίδη.
• Nunes, T., & Bryant, P. (2007). Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά. Αθήνα: Gutenberg.
• Nunes, T. & Bryant, P. (1997). Learning and teaching mathematics: An international perspective. UK: Psychology Press.
• Polya, G. (1945). How to solve it (μετάφραση στα ελληνικά: Πώς να το λύσω). Princeton: Princeton University Press.
• Schoenfeld, A.H. (1992). Learning to think mathematically: problem solving, meta-cognition and sense making in mathematics. In D.A. Grouwes (ed.), Handbook of research in mathematics teaching and learning (pp.334-370). NY: Macmillan.
• Smith, S.P. (2003). Representation in school mathematics: Children’s representations of problems. In J. Kilpatrick, W.G. Martin & D. Schifter (eds.), A research companion to principles and standards for school mathematics (pp. 263-274). Reston, VA: NCTM.
• Τζεκάκη, Μ. (2010). Μαθηματική εκπαίδευση για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Ζυγός.
• Τζεκάκη, Μ. (2007). Μικρά παιδιά, μεγάλα μαθηματικά νοήματα: προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Αθήνα: Gutenberg.
• Τζεκάκη, Μ. (1998). Μαθηματικές δραστηριότητες για την προσχολική ηλικία. Αθήνα: Gutenberg.
• Van Cleave’s, J. (1997). Γεωμετρία για παιδιά. Αθήνα: Gutenberg.
• Van Cleave’s, J. (1996). Μαθηματικά για παιδιά. Αθήνα: Gutenberg.