Learning Outcomes
Must be able: 1. To teach the apropriate technique to track and field athletes from 16 jears old to the highest level, 2. To train all the components needed to improve the performance, 3. To plan an anual training cycle, 4. To plan a long term training cycle.
Course Content (Syllabus)
Upon successful completion of the course students will be able to design training programs at the level of training units, microcycles, mesocycles and macrocycles for all the track and field events.
Course Bibliography (Eudoxus)
• Βεληγκέκας Π., Μπογδάνης Γ. (2017). Θεωρία και μεθοδολογία προπονητικής αλμάτων κλασικού αθλητισμού. Λευκωσία Κύπρος: Broken Hill Publishers Ltd.
• Gundlach H., Hess W. (1993). Δρόμοι. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ.
• Γεωργιάδης Γ. (2012). Αθλητικές ρίψεις. Λευκωσία Κύπρος: Broken Hill Publishers Ltd.
• Delmas G., Verdugo M. (2019). Αντοχή & προπόνηση. Μια πρακτική μεθοδολογία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ.
Additional bibliography for study
1. Ομάδα συγγραφέων (2018). Προπονητικές και αγωνιστικές δραστηριότητες κλασικού αθλητισμού για τις κατηγορίες Κ12, Κ10, Κ8 με εφαρμογή του Kids’ Athletics. Αθήνα: ΣΕΓΑΣ. (e-learning).1. Κλασικός αθλητισμός για το σχολείο και το σύλλογο,
2. Κλασικός αθλητισμός στην εκπαίδευση και τον αθλητισμό, Κέλλης Σ, Κοντονάσιος Ι, Μάνου Β, Πυλιανίδης θ, Σαρασλανίδης Π, Σούλας Δ., Εκδόσεις Salto κέντρο αθλητικών βιβλίων, Αγγελάκη 21, 54621 Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2310262854, 273228, 2008, ΘΕΣ/ΝΙΚΗ.
Καντζίδης Δ. Παπαϊακώβου Γ., Καντζίδης Δ., Γ. Διβώλη 11, 54352, Α. Τούμπα Παπαϊακώβου Γ., Φιλίππου 2, 55236, Πανόραμα, 2006, ΘΕΣ/ΝΙΚΗ.