Learning Outcomes
1. To understand the entire architecture, the pipeline and the individual operations of a general 3D graphics computer subsystem
2. To understand the mathematical background of the relevant algorithms and evaluate their computational complexity
3. To gain experience on the implementation of major computer graphics modules by simulating their functionality in Matlab
Course Content (Syllabus)
1. The architecture of a computer graphics system
1.1 Modeling
1.2 Graphics Application
1.2 Rendering
1.3 Displays
2. Major display devices. Discrete reproduction of colors and shapes.
3. Line scan conversion, area filling
4. Vector and point transformation in 2 and 3 dimensions
5. Projections
6. Clipping
7. Modeling and representation of lines and surfaces
8. Lighting and shading
Course Bibliography (Eudoxus)
1. Γραφικά Υπολογιστών με Open GL
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 18548968
Έκδοση: 3η έκδ./2010
Συγγραφείς: Bakers H.
ISBN: 978-960-418-257-2
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α. ΤΖΙΟΛΑ & ΥΙΟΙ Α.Ε.
2. Γραφικά και Οπτικοποίηση
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 35474
Έκδοση: Α' ΕΚΔΟΣΗ/2010
Συγγραφείς: Θεοχάρης Θ., Πλατής Ν., Παπαϊωάννου Γ., Πατρικαλάκης Ν.
ISBN: 978-960-266-296-0
Διαθέτης (Εκδότης): Μ.ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ-Σ.ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ Ο.Ε.