Teaching literature in secondary education: methodological principles, evaluation, development of educational scenarios

Course Information
TitleΗ διδασκαλία της Λογοτεχνίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: αρχές μεθόδευσης διδασκαλίας αξιολόγηση σχολικής επίδοσης, σχεδιασμός σεναρίων / Teaching literature in secondary education: methodological principles, evaluation, development of educational scenarios
CodeΠ3018
FacultyPhilosophy
SchoolPhilosophy and Education
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorEleni Chontolidou
CommonYes
StatusActive
Course ID600014893

Programme of Study: UPS School of Philosophy and Education (2011-today)

Registered students: 17
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
PhilosophyElective CoursesWinter/Spring-6
PedagogicCompulsory courses beloging to the selected specialisationWinter/Spring-6

Class Information
Academic Year2019 – 2020
Class PeriodWinter
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600149005
Course Type 2016-2020
  • Scientific Area
Course Type 2011-2015
Knowledge Deepening / Consolidation
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
Educational Material Types
  • Book
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Αποστολίδου, Β., Κόκορης, Δ., Μπακογιάννης, Μ. Γ., & Χοντολίδου, Ε. (2018). Λογοτεχνική ανάγνωση στο σχολείο και στην κοινωνία. Αθήνα: Gutenberg. Χοντολίδου, Ε., Φραγκουδάκη, Ά., Δραγώνα, Θ., & Δανιήλ, Χ. (2015). Προσεχώς εμείς μεγαλώνουμε: μαρτυρίες εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία της λογοτεχνίας στο πλαίσιο του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων. Αθήνα: Τόπος.
Last Update
01-12-2020