Course Content (Syllabus)
This course examines, based on patriarchal and Synodic documents, the efforts of the Ecumenical Patriarchate for reinforcement of school education during the Ottoman period, as well as the most important educational issues such as the foundation, organization, purpose, economic situation, teachers and the curriculum of Greek schools.
Additional bibliography for study
• Βακαλόπουλος, Απόστολος, Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, Τουρκοκρατία 1453-1669. τ.Β΄. Οι ιστορικές βάσεις της νεοελληνικής κοινωνίας και οικονομίας, Θεσσαλονίκη 1976· τ.Δ΄. Τουρκοκρατία 1669-1812. Η οικονομική άνοδος και ο φωτισμός του Γένους, Θεσσαλονίκη 1973.
• Γριτσόπουλος, Τάσος, Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή, εν Αθήναις 1966-1971, τ.Α΄-Β΄.
• Ζαχαρόπουλος, Νικ., Η παιδεία στην Τουρκοκρατία, εκδ. Πουρναρά, Θεσσαλονίκη 1983.
• Σκαρβέλη-Νικολοπούλου, Αγγελική, Μαθηματάρια των ελληνικών σχολείων της Τουρκοκρατίας, Διδασκόμενα κείμενα, σχολικά προγράμματα, διδακτικές μέθοδοι. Συμβολή στην ιστορία της νεοελληνικής παιδείας, Σύλλογος προς Διάδοσιν Ωφελίμων Βιβλίων, Αθήναι 1994.
• Χατζόπουλος, Κων., Ελληνικά σχολεία στην περίοδο της Οθωμανικής κυριαρχίας (1453-1821), εκδ. Βάνιας, Θεσσαλονίκη 1991.
• Podskalsky, Gerhard, Η ελληνική θεολογία επί Τουρκοκρατίας 1453-1821. Η Ορθοδοξία στη σφαίρα επιρροής των δυτικών δογμάτων μετά τη Μεταρρύθμιση, μετφρ. Πρωτοπρ. Γ. Δ. Μεταλληνός, ΜΙΕΤ, Αθήνα 2005.