HISTORY OF MODERN GREEK THEATRE II

Course Information
TitleΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΙΙ / HISTORY OF MODERN GREEK THEATRE II
CodeΣΤ0202
FacultyFine Arts
SchoolDrama
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CoordinatorKonstantina Ritsatou
CommonYes
StatusActive
Course ID120000537

Programme of Study: PPS Tmīmatos THeátrou (2019-sīmera)

Registered students: 0
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
KORMOSCompulsory Course425

Class Information
Academic Year2019 – 2020
Class PeriodSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Class ID
600160198
Type of the Course
  • Background
  • General Knowledge
Course Category
General Foundation
Mode of Delivery
  • Face to face
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
Learning Outcomes
Objectives of the course: familiarization with a historical period of Modern Greek Theatre (mid 1890s - mid 1970s)
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Adapt to new situations
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Generate new research ideas
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Demonstrate social, professional and ethical commitment and sensitivity to gender issues
  • Be critical and self-critical
  • Advance free, creative and causative thinking
Course Content (Syllabus)
An outline of the main trends of the period 1894-1974: the attempts of renovation of the Modern Greek drama (in connection with the reception of European Realism and Symbolism); Modern Greek dramatic theory and criticism of the era; the attempts of modernization of the Greek theatre: Royal Theatre (1901-1908), New Stage (1901-5), National Theatre (1930-), Karolos Koun's Art Theatre (1943-) and star-system; the formation and development of the Greek shadow theatre (Karaghiozis) and the dominance of musical theatre Revue and Operetta; the revival of ancient Greek drama in Modern Greece
Keywords
Modern Greek theatre and drama, Realism, Symbolism, Greek shadow theatre, musical theatre
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
Description
Power-point.
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures391.6
Reading Assigment592.4
Exams241.0
Total1224.9
Student Assessment
Description
1. expressive speech (10%) 2. understanding and formulating concepts (40%) 3. criticizing and analyzing (30%) 4. synthesis capacity (20%)
Student Assessment methods
  • Written Exam with Short Answer Questions (Summative)
  • Written Exam with Extended Answer Questions (Summative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
1. o Βιβλίο [41963322]: ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ, ΘΟΔΩΡΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΑΖΗΣ 2. o Βιβλίο [77108748]: «ΡΩΜΑΙΪΚΟΣ ΣΥΒΟΛΙΣΜΟΣ», ΘΟΔΩΡΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΤΑΖΗΣ 3. o Βιβλίο [12339411]: Η ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΛΥΤΖΟΥΡΗΣ 4. o Βιβλίο [1199]: ΠΟΘΟΙ ΑΕΤΟΥ ΚΑΙ ΦΤΕΡΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΛΥΤΖΟΥΡΗΣ 5. o Βιβλίο [50657155]: ΔΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΗΤΙΚΗΝ ΕΞΥΨΩΣΙΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ..., ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΛΥΤΖΟΥΡΗΣ 6. o Βιβλίο [17058]: Το θέατρο στην Ελλάδα 1940-2000, Πλάτων Μαυρομούστακος 7. o Βιβλίο [24062]: Εκσυγχρονισμός ή παράδοση;, Αρετή Βασιλείου 8. o Βιβλίο [33153475]: Ο γενικός γραμματεύς. Η βεγγέρα. Το γεύμα του Παπή, Ηλία Καπετανάκη 9. o Βιβλίο [86056123]: Οι Κούρδοι. Το δαχτυλίδι της μάνας, Γιάννης Καμπύσης 10. o Βιβλίο [12640012]: Η Αθηναϊκή επιθεώρηση, Θόδωρος Χατζηπανταζής, Λίλα Μαράκα 11. o Βιβλίο [77114643]: Το φιντανάκι, Παντελής Χορν
Additional bibliography for study
Θεατρικά έργα 1. Ηλίας Καπετανάκης, Η Βεγγέρα (1894) στο Ηλίας Καπετανάκης, Ο Γενικός Γραμματεύς, Η Βεγγέρα, Το γεύμα του Παπή, Εισαγωγή Πλ. Μαυρομούστακος, Δωδώνη, Αθήνα, 1992, σ. 161-199. 2. Γρηγόριος Ξενόπουλος, Ο Τρίτος (1895) στο Γρ. Ξενόπουλου, Θέατρο, τόμ. 1, εκδ. Aδελφοί Bλάσση, Aθήνα, χχ., σ. 91-130. 3. Γιάννης Καμπύσης, Το δαχτυλίδι της μάνας (1898) στο Γιάννη Καμπύση, Οι Κούρδοι – Το δαχτυλίδι της Μάνας, Εισαγωγή Θ. Γραμματάς, Δωδώνη, Αθήνα, 1992, σ. 119-174. 4. Δημήτριος Tαγκόπουλος, Oι αλυσίδες (1907), Εισαγωγή Θ. Γραμματάς, Δωδώνη, Αθήνα, 1992. 5. Μελάς Σπύρος, Το άσπρο και το μαύρο (1913), Εκδοτικός Οίκος Γεωργίου Φέξη, Αθήνα, 1914 6. Mπάμπης Άννινος, Γεώργιος Tσοκόπουλος, Παναθήναια 1911 στο Θ. Xατζηπανταζής - Λ. Mαράκα (επιμ.), H Aθηναϊκή Eπιθεώρηση, τόμ. A3, Eρμής, Aθήνα, 247-342. 7. Παντελής Χορν, Το Φιντανάκι (1921), στο Π. Χορν, Τα Θεατρικά, Εισαγωγικά σημειώματα – Επιμέλεια Έφη Βαφειάδη, τ. Β΄, Ίδρυμα Γουλανδρή-Χορν, 1996, σ. 213-311. 8. Νίκος Καζαντζάκης, Μέλισσα (1937), στο Νίκος Καζαντζάκης, Θέατρο – Τραγωδίες, τ. Α΄, εκδ. Ελ. Καζαντζάκη, Αθήνα, σ. 509-671 9. Ασημάκης Γιαλαμάς – Κώστας Πρετεντέρης, Μιας πεντάρας νιάτα (1965) στο Θέατρο 66, σ. 327-355 και στο Κώστας Πρετεντέρης, Θεατρικά Β΄, Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», Αθήνα 2016, σ. 183-348. 10. Ιάκωβος Καμπανέλλης, Η αυλή των θαυμάτων (1957), στο Θέατρο, τόμ. Α΄, Κέδρος, Αθήνα 1978, σ. 89-188. 11. Δημήτρης Κεχαΐδης, Το πανηγύρι (1964), Κέδρος, Αθήνα, 1970. Iστορίες Θεάτρου 1. Βάλσας Μίμης, Το νεοελληνικό θέατρο από το 1453 έως το 1900, Ειρμός, Αθήνα 1994. 2. Βασιλείου Αρετή, Εκσυγχρονισμός ή παράδοση: το θέατρο πρόζας στην Αθήνα του Μεσοπολέμου, 1η εκδ. Επιστήμες (Μεταίχμιο), Μεταίχμιο, Αθήνα 2004, 539. 3. Γραμματάς Θόδωρος Α, Το Ελληνικό θέατρο στον 20ο αιώνα: πολιτισμικά πρότυπα και πρωτοτυπία, τμ. Α΄- Β΄, Εξάντας, Αθήνα 2002, 2. 4. Δελβερούδη Eλίζα-Άννα, «Tο θέατρο», στο: Χρήστος Χατζηιωσήφ (επιμ.), Iστορία της Eλλάδας του 20ού αιώνα. Oι απαρχές, τμ. Α2, Bιβλιόραμα, Αθήνα 1999, σ. 353–387. 5. Δελβερούδη Ελίζα-Άννα, «Το θέατρο», στο: Χρήστος Χατζηισωσήφ (επιμ.), Ιστορία της Ελλάδας του 20ού αιώνα, Μεσοπόλεμος, τμ. Β2, Βιβλιόραμα, Αθήνα 2003, σ. 379–399. 6. Καγγελάρη Δηώ, «Η θεατρική σκηνή 1941-1953», στο: Χρήστος Χατζηιωσήφ και Προκόπης Παπαστράτης (επιμ.), Ιστορία της Ελλάδας του 20ού αιώνα. Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, Κατοχή, Αντίσταση 1940-1945, τμ. Γ2, Βιβλιόραμα, Αθήνα 2007, σ. 355–359. 7. Μαυρομούστακος Πλάτων, «Το ελληνικό θέατρο στο τέλος του 19ου αι. Ο νέος ρόλος του σκηνοθέτη στον 20ό αι. Η επάνοδος στην κυριαρχία των πρωταγωνιστών. Η ελληνική δραματουργία των δύο πρώτων δεκαετιών.», στο: Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια. Θέατρο, Κινηματογράφος, Μουσική, Χορός, τμ. 28, Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1999, σ. 273–281. 8. ———, Το θέατρο στην Ελλάδα 1940-2000: μια επισκόπηση, Καστανιώτης, Αθήνα 2005. 9. Παπανδρέου Nικηφόρος, «Η περίοδος 1920-1950», στο: Εκπαιδευτική Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια. Θέατρο, Κινηματογράφος, Μουσική, Χορός, τμ. 28, Εκδοτική Αθηνών, Αθήνα 1999, σ. 281–284. 10. Σιδέρης Γιάννης, Iστορία του νέου ελληνικού θεάτρου (1794-1944). Tόμος Πρώτος: 1794-1908, Ικαρος, Αθήνα 1951. 11. ———, Iστορία του νέου ελληνικού θεάτρου (1794-1944). Tόμος Πρώτος: 1794-1908, 2 έκδ., Μουσείο και Κέντρο Μελέτης του Ελληνικού Θεάτρου - Καστανιώτης, Αθήνα 1990. 12. ———, Ιστορία του νέου ελληνικού θεάτρου, 1794-1944. Τόμος Δεύτερος: Η ρουτίνα και οι διαμαρτυρίες. Μέρος Πρώτο: Θωμάς Οικονόμου, Καστανιώτης 1999. 13. ———, Ιστορία του νέου ελληνικού θεάτρου, 1794-1944. Τόμος Δεύτερος: Η ρουτίνα και οι διαμαρτυρίες. Μέρος Δεύτερο: Φώτος Πολίτης, Καστανιώτης 2000. 14. ———, Ιστορία του νέου ελληνικού θεάτρου, 1794-1944. Τόμος Δεύτερος: Η ρουτίνα και οι διαμαρτυρίες. Μέρος Τρίτο, Κέντρο Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου Θεατρικό Μουσείο - Καστανιώτης, Αθήνα 2010. 15. Χατζηπανταζής Θόδωρος, Από του Νείλου μέχρι του Δουνάβεως: το χρονικό της ανάπτυξης του ελληνικού επαγγελματικού θεάτρου, στο ευρύτερο πλαίσιο της Ανατολικής Μεσογείου, από την ίδρυση του ανεξάρτητου κράτους ώς την Μικρασιατική καταστροφή. Τόμοι Β1, Β2: Σημαιαφόροι ιεραπόστολοι του εθνισμού (1876-1897), Πανεπιστημιακές Eκδόσεις Kρήτης, Ηράκλειο 2012.
Last Update
07-04-2020