Learning Outcomes
By the end of the course students will be able to:
-understand the basic principles and parameters for business planning in healthcare
-define and identify innovation
-perform/conduct small scale research re professional development opportunities for MDs
-use tools for business planning
-appreciate the role and importance of the entrepreneurship lab
-adopt best practices in advancing entrepreneurship
-collaborate with other disciplines
-evaluate different business initiatives
-compare good and bad practices of different enterprises
-prepare modern presentations on business planning
Course Content (Syllabus)
-Introduction
-Innovation Theory and practice
-Business setting and digital enterprise marketing and management
-Pitching
-Social innovation
-Social enterprises
-Cases and exercises
-Labs on business planning
-Visits to companies
-presentation of the business plan
Keywords
business plan, innovation, entrepreneurship, social enterpreneurship, pitching
Additional bibliography for study
1. Καραγιάννης Η.Γ. –Μπακούρος Ι.Λ.( 2010) «Καινοτομία και Επιχειρηματικότητα. Θεωρία – Πράξη» Εκδόσεις Σοφία.
2. David Dawkins and Mark Freel (2007)" Επιχειρηματικότητα» Eκδόσεις Κριτική.
3.Πιπερόπουλος, Γ. Π. (2008). "Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία & Βusiness Clusters ", Β’ Έκδοση , Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάκκουλα.
4.Χατζηκωνσταντίνου, Γ., Γωνιάδης, Η. (2009) " Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», Εκδόσεις Gutenberg.
συμπληρωματικά διανέμονται και δωρεάν ηλεκτρονικές σημειώσεις στο elearning.auth.gr