Pragmatics and Communication II

Course Information
TitleΠραγματολογία και Επικοινωνία ΙΙ / Pragmatics and Communication II
CodeΚΕ-ΓΛΩ-06
FacultyPhilosophy
SchoolFrench Language and Literature
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CommonYes
StatusActive
Course ID280006381

Programme of Study: UPS of French Language and Literature (2010-today)

Registered students: 21
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
CoreElective CoursesWinter/Spring-5

Class Information
Academic Year2020 – 2021
Class PeriodSpring
Faculty Instructors
Weekly Hours3
Total Hours39
Class ID
600184889
Course Type 2016-2020
  • Scientific Area
Course Type 2011-2015
Specific Foundation / Core
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Language of Instruction
  • Greek (Instruction, Examination)
  • French (Instruction, Examination)
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Work in an interdisciplinary team
  • Be critical and self-critical
  • Advance free, creative and causative thinking
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Lectures160.6
Reading Assigment100.4
Total261.0
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Assignment (Summative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Κέλλα Β. 2008 Discours, action, interaction. Une approche pragmatique de la communication, Thessaloniki, USP Κέλλα Β. 2010-2011 Έννοιες-κλειδιά Πραγματολογίας. Notions-clés en Pragmatique (εγχειρίδιο)
Additional bibliography for study
Adam J.M. 1999 Τα κείμενα: τύποι και πρότυπα, Αθήνα, Εκδ. Πατάκη Amossy R. (sous la dir.) 2002 Pragmatique et analyse des textes, Tel Aviv, Presses de l’Université de Tel Aviv Austin J.L. 1970 Quand dire c’est faire, Paris, Seuil Γεωργακοπούλου Α., Γούτσος Δ. 1999 Κείμενο και επικοινωνία, Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα Dyer G. Η διαφήμιση ως επικοινωνία, Αθήνα, Εκδ. Πατάκη Δουλκέρη Τ. 1987 Η «εικόνα» του παιδιού στην ελληνική τηλεόραση και ελληνικό τύπο, Εκδ. Gutenberg Δουλκέρη Τ. 2001 Διαφήμιση και επικοινωνία, Αθήνα, Εκδ. Παπαζήση Δουλκέρη Τ. 2003 Κοινωνιολογία της διαφήμισης, Αθήνα, Εκδ. Παπαζήση Dyer G. 2004 Η διαφήμιση ως επικοινωνία, Αθήνα, Εκδόσεις Πατάκη Ζώτος Γ.Χ. 1986 Διαφήμιση, Θεσσαλονίκη, University Studio Press Grunig B. 1990 Les mots de la publicité. L’architecture du slogan, Paris, Editions du CNRS Gumperz J. Engager la conversation, Paris, Editions de Minuit Jaubert M.J. 1985 Slogan, mon amour, Paris, Barrault Jefkins F. 1997 Διαφήμιση, Αθήνα, Κλειδάριθμος Κανάκης Κ. 2007 Εισαγωγή στην πραγματολογία, Αθήνα, Εκδ. του εικοστού πρώτου Kerbrat-Orecchioni C. 2001 Les actes de langage dans le discours, Paris, Nathan Université Κουτσουλέλου-Μίχου Σ. 1998 Η γλώσσα της διαφήμισης, Αθήνα, Gutemberg Lavoinne Y. 2004 Η γλώσσα της ενημέρωσης, Θεσσαλονίκη, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Maingueneau D. 1998 Analyser les textes de communication, Paris, Dunod Morin E. 1962 L’esprit du temps. Essai sur la culture de masse, Paris, Grasset Μοσχονάς Σ. 2005 Ιδεολογία και γλώσσα, Αθήνα, Εκδ. Πατάκη Mucchielli A. 2000 L’art d’influencer, Paris, Armand Colin Τσιτσιπής Λ. 2005 Από τη γλώσσα ως αντικείμενο στη γλώσσα ως πράξη, Αθήνα, νήσος Χριστίδης Α.Φ. 2002 Όψεις της γλώσσας, Αθήνα, νήσος Wolton D. 2005 Σκέψεις για την επικοινωνία, Αθήνα, Σαββάλας
Last Update
16-07-2019