DESIGNING AN AD HOC OF LANGUAGE COURSE FOR ADULTS I: NEEDS ANALYSIS - ENHANCEMENT

Course Information
TitleΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ AD HOC ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΟΥΣ Ι: ΑΝΑΛΥΣΗ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ - ΕΜΒΑΘΥΝΣΗ / DESIGNING AN AD HOC OF LANGUAGE COURSE FOR ADULTS I: NEEDS ANALYSIS - ENHANCEMENT
Title in GermanEntwerfen von ad hoc OP Sprachkursen für Erwachsene I: Bedarfsanalyse - Vertiefung
CodeΑΚ0222-ΕΜ
FacultyPhilosophy
SchoolGerman Language and Literature
Cycle / Level1st / Undergraduate
Teaching PeriodWinter/Spring
CommonYes
StatusActive
Course ID600014190

Programme of Study: PPS Tmīmatos Germanikīs Glṓssas kai Filologías (2020-sīmera)

Registered students: 34
OrientationAttendance TypeSemesterYearECTS
KORMOSEPILEGOMENA EIDIKEUSĪSWinter/Spring-3

Class Information
Academic Year2021 – 2022
Class PeriodWinter
Faculty Instructors
Class ID
600186712
Mode of Delivery
  • Face to face
Digital Course Content
Erasmus
The course is also offered to exchange programme students.
General Competences
  • Apply knowledge in practice
  • Retrieve, analyse and synthesise data and information, with the use of necessary technologies
  • Adapt to new situations
  • Make decisions
  • Work autonomously
  • Work in teams
  • Work in an international context
  • Work in an interdisciplinary team
  • Appreciate diversity and multiculturality
  • Demonstrate social, professional and ethical commitment and sensitivity to gender issues
  • Be critical and self-critical
  • Advance free, creative and causative thinking
Educational Material Types
  • Notes
  • Slide presentations
  • Book
Use of Information and Communication Technologies
Use of ICT
  • Use of ICT in Course Teaching
  • Use of ICT in Communication with Students
  • Use of ICT in Student Assessment
Course Organization
ActivitiesWorkloadECTSIndividualTeamworkErasmus
Written assigments753
Total753
Student Assessment
Student Assessment methods
  • Written Assignment (Formative)
Bibliography
Course Bibliography (Eudoxus)
Ζαφειρόπουλος, Κ. , 2015/2. Πως γίνεται μία επιστημονική Εργασία. Επιστημονική έρευνα και συγγραφή εργασιών. Αθήνα: Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ
Additional bibliography for study
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ (επιλεκτική) Abdullah, M. M. B., Koren, S. F., Muniapan, B., Parasuraman, B., & Rathakrishnan, B., 2009. Adult participation in self-directed learning programs. International Education Studies, 1(3), 66-72. Bortz J., Döring N., 2004. Forschungsmethoden und Evaluation für Human- und Sozialwissenschaftler. 4te überarbeitete Auflage. Berlin: Springer Verlag Huhta M., Vogt K., Johnson E., Tulkki H., Hall D. R., 2013. Needs Analysis for Language Course Design. A Holistic Approach to ESP, Cambridge: Cambridge University Press Richards, J. C., 2001. Curriculum development in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press. ---------------------------------------- Αναστασιάδου, Σ. , 2012. Στατιστική και μεθοδολογία έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ Δαφέρμος, Β., 2005. Κοινωνική στατιστική με το SPSS. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη Κόκκος, Α., 2005. Εκπαίδευση Ενηλίκων: Ανιχνεύοντας το πεδίο. Αθήνα: Μεταίχμιο. Nόβα - Καλτσούνη, Χ., 2006. Μεθοδολογία Εμπειρικής Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες. Ανάλυση δεδομένων με τη χρήση του SPSS 13. Αθήνα: Εκδόσεις Gutenberg Παππάς, Θ., 2002. Η μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Αθήνα: Εκδόσεις Καρδαμίτσα Τοκατλίδου, Β., 2002. Γλώσσα, Επικοινωνία και Γλωσσική Εκπαίδευση. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη Τσιώλης, Γ. , 2014. Μέθοδοι και τεχνικές ανάλυσης στην ποιοτική κοινωνική έρευνα. Αθήνα: Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ Τσοπάνογλου Α., 2000. Μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας και εφαρμογές της στην αξιολόγηση της γλωσσικής κατάρτισης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Ζήτη
Last Update
26-05-2022