Additional bibliography for study
Ελληνόγλωσση
Δόικου-Αυλίδου, Μ. (2015). Η ενίσχυση της κοινωνικής αποδοχής μέσα από την εφαρμογή ενός προγράμματος κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης, σύντομης διάρκειας. Στο Α. Montgomery & Δ. Καραγιάννη (Επιμ.), Ας ξαναφανταστούμε το σχολείο: Συλλογή κεφαλαίων βασισμένα στο 1ο Διεθνές Συνέδριο…για να ξαναφανταστούμε το σχολείο» (σσ. 138-154). Θεσσαλονίκη: Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Goleman, D (1998). Η συναισθηματική νοημοσύνη : γιατί το "EQ" είναι πιο σημαντικό από το "IQ". Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Κουρμούση, N., & Κούτρας, Β. (2011). Βήματα για τη ζωή. Πρόγραμμα ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων για το νηπιαγωγείο: Εγχειρίδιο εκπαιδευτικού και πρόγραμμα μαθημάτων. Αθήνα: Εκδ. Παπαζήση.
Νεοφύτου, Λ., & Κουτσελίνη, Μ. (2006). Συναισθηματική νοημοσύνη: Επιστημολογικές αμφισβητήσεις και περιορισμοί. Στο Ε. Φτιάκα, Α. Γαγάτσης, Ι. Ηλία, & Μ. Μοδέστου, Η Σύγχρονη Εκπαιδευτική Έρευνα στην Κύπρο, Πρακτικά 9ου Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου (σσ. 1021-1026). Λευκωσία: Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Πλωμαρίτου, Μ. (2004). Πρόγραμμα Ανάπτυξης Συναισθηματικής Νοημοσύνης. Αθήνα: Εκδ. Γρηγόρη.
Πούλου, Μ. (2008). Κοινωνική και συναισθηματική μάθηση: Μια προσέγγιση πρόληψης και αντιμετώπισης των συναισθηματικών και συμπεριφορικών δυσκολιών των μαθητών στο σχολείο. Στο Δ. Νικολόπουλος (Επιμ.). Σχολική ψυχολογία: Εφαρμογές στο σχολικό περιβάλλον (σσ. 237-281). Αθήνα: Εκδ. Τόπος.
Πούλου, Μ. Σ. (2015). Κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες εκπαιδευτικών, σχέσεις εκπαιδευτικών-μαθητών, και μαθητική συμπεριφορά: Αντιλήψεις εκπαιδευτικών. Hellenic Journal of Psychology, 12, 129-155.
Τριλίβα, Σ., & Chimienti, G. (1998). Πρόγραμμα Ελέγχου των Συγκρούσεων: Εγχειρίδιο για ψυχολόγους, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς λειτουργούς που θέλουν να ενισχύσουν τη συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Τριλίβα, Σ., & Chimienti, G. (2000). Ανακάλυψη, Αυτογνωσία, Αυτοκυριαρχία, Αυτοεκτίμηση. Συναισθηματική και Κοινωνική Επιδεξιότητα: Ένα εγχειρίδιο τεχνικών. Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.
Χατζηχρήστου, Χ. (Επιμ) (2004β). Πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής υγείας και της μάθησης: Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο (Εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτικούς και μαθητές της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης). Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Χατζηχρήστου, Χ. (Επιμ) (2004γ). Πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής υγείας και της μάθησης: Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο (Εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτικούς και μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης). Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Χατζηχρήστου, Χ. (Επιμ) (2008). Πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής υγείας και της μάθησης: Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο (Εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτικούς και μαθητές της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας). Αθήνα: Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Χατζηχρήστου, Χ. (Επιμ) (2011α). Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο: Πρόγραμμα για την προαγωγή της ψυχικής υγείας και της μάθησης στη σχολική κοινότητα. Εκπαιδευτικό υλικό Ι: Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (προσχολική ηλικία και Τάξεις Α΄, Β΄ Δημοτικού). Αθήνα: Τυπωθήτω.
Χατζηχρήστου, Χ. (Επιμ) (2011β). Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο: Πρόγραμμα για την προαγωγή της ψυχικής υγείας και της μάθησης στη σχολική κοινότητα. Εκπαιδευτικό υλικό ΙΙ: Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (Τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄, Στ΄ Δημοτικού). Αθήνα: Τυπωθήτω.
Χατζηχρήστου, Χ. (Επιμ) (2011γ). Κοινωνική και συναισθηματική αγωγή στο σχολείο: Πρόγραμμα για την προαγωγή της ψυχικής υγείας και της μάθησης στη σχολική κοινότητα. Εκπαιδευτικό υλικό ΙΙΙ: Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Χατζηχρήστου, Χ., Δημητροπούλου, Π., Λυκιτσάκου, Κ., & Λαμπροπούλου, Α. (2009). Προαγωγή της ψυχικής ευεξίας στη σχολική κοινότητα: Εφαρμογή παρεμβατικού προγράμματος σε επίπεδο συστήματος. Ψυχολογία, 16(3), 379-399.
Ξενόγλωσση
Cefai, C., Bartolo P. A., Cavioni. V., & Downes, P. (2018). Strengthening Social and Emotional Education as a core curricular area across the EU. A review of the international evidence, NESET II report, Luxembourg: Publications Office of the European Union. doi: 10.2766/664439
Ciarrochi, J., Forgas, J. P. & Mayer, J. D. (Eds.) (2001), Emotional intelligence in everyday life: A scientific inquiry. New York: Psychology Press.
Doikou-Avlidou, M., & Dadatsi, K. (2013). Enhancing social integration of immigrant pupils at risk for social, emotional and/or behavioural difficulties: The outcomes of a small-scale social-emotional learning programme, Emotional and Behavioural Difficulties, 18(1), 3-23.
Elias, M. J., Zins, J. E., Weissberg, R. P., Fery, K. S., Greenberg, M.T., Haynes, N.M., Kessler, R., Schwab-Stone, M.E. & Shriver, T. P. (1997). Promoting social and emotional learning: Guidelines for educators. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
Fundaciόn Botίn Report (2011). Social and emotional education: An international analysis. Santander: Fundaciόn Bottίn.
Fundaciόn Botίn Report (2013). Social and emotional education: An international analysis. Santander: Fundaciόn Bottίn.
Fundaciόn Botίn Report (2015). Social and emotional education: An international analysis. Santander: Fundaciόn Bottίn.
Guide, C.A.S.E.L. (2013). Effective social and emotional learning programs. Preschool and Elementary School Edition (9/12). http://casel.org/wp-content/uploads/2016/01/2013-casel-guide-1.pdf
Guide, C.A.S.E.L. (2015). Effective Social and Emotional Learning Programs. Middle and High School edition. https://casel.org/middle-and-high-school-edition-casel-guide
Merrell, K. W., & Gueldner, B. A. (2010). Social and emotional learning in the classroom: Promoting mental health and academic success. New York: The Guilford Press